recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 260261262263264 909>
Forfatter
Besked
Ls190877 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2016
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 20:05
Hej. Beovision ellipse ?
Tilslutning af Sonos connect boks?
På Avant var der av indgang.

Styring af subwoofer med Beovision eclipse?
På Avant skulle der ændres noget som jeg ikke lige kan huske.
Noget bas styring.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 11:22
Hej
På Eclipse’s SoundCenter er der en digital indgang, som med fordel kan bruges fra Sonos’ens toslink udgang.
Bas styring er en simpel indstilling i SoundCenter lydindstillinger.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ls190877 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2016
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 18:54
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 22:19
Rigeligt overkill med sådan et kabel. Alt det ligegyldige lir udenpå kan du godt spare væk. Du kommer langt for 1/3 af prisen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 23:02
Hej igen Ls190877 
Skal du købe nyt HDMI kabel, så læs dette før du beslutter dig.
 
 
Et Optisk Toslink kabel fra Sonos til Eclipse’s SoundCenter's  digital indgang behøver ikke være dyrt. 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2018 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af Epsilon20 Epsilon20 skrev:

    
Jeg hørte et rygte om, at 50'erne ville blive udgivet i en messing udgave i maj. Jeg blev fortalt dette af en
butik i London, men ingen andre synes at have disse oplysninger, da jeg besøgte et par andre butikker.
Jeg blev underrettet om dette ville være i forbindelse med en messing udgave af Beovision Eclipse.

Har nogen andre hørt det her?

Læs mere her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 09:52


Et lille billede af mit setup
Get HIFI or die trying c",
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 23:31
  Tillykke med dit valg Emilos88 Star
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Frederik301 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 18:58
Hej!

Jeg har købt et sæt Beoplay S8 med connection hub, i håb om at få bedre lyd på min Samsung fladskærm. Jeg oplever dog, at lyden er meget tynd og flad, med mindre jeg skruer højt op, og hører musik eller ser film med mange effekter. 

Jeg har ikke mulighed for at indstille lyden på fjernsynet.

Jeg overvejer at anskaffe en lille forstærker/receiver, hvor jeg kan justere bas og treble. Er det muligt? Eller er der andet jeg kan gøre, for at få mere ud af min investering?

Jeg har købt Beoplaysættet som erstatning for en billig trådløs Samsung M5 højtaler, men synes faktisk at lyden er blevet ringere nu, så det er jo lidt ærgerligt. 

Er der nogle der har erfaringer med sættet, eller nogle gode idéer?

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 22:14
Hej Frederik301

Hvordan har du forbundet din Samsung fladskærm til Connection Hub'en?

Selv har jeg også købt en Beoplay S8 - ligeledes med Connection Hub - i begyndelsen af januar. I begyndelsen måtte jeg koble til den analoge indgang på Connection Hub'en via den ligeledes analoge hovedtelefonudgang på mit Panasonic tv. Det fungerede sådan set fint, selvom jeg måtte ind i en undermenu på Panasonic'en, hvis lyden skulle reguleres.

Men her i sidste uge har jeg sat min forrige surroundreceiver til via Pre Out. Det er stadig den analoge indgang på Connection Hub'en, der benyttes. Tanken er så at koble flere kilder til surroundreceiveren, en Yamaha RX-V779, så de evt. også kan aflyttes på Beoplay S8 indimellem. Jeg bruger "Pure Direct", så lyden kører lige igennem Yamaha'en.

Tanken var oprindeligt at tilslutte tv'et til Connection Hub'en via optisk kabel, men her gik lyden desværre igennem med fuldt skrald, da kun Mute og ikke lydregulering op og ned fungerede efter at have programmeret Connection Hub'en. Det håber jeg at få til at fungere bedre med mit næste tv på et senere tidspunkt.

Der er ikke probelemer med at spille højt eller fyldigt, synes jeg. Det med den tynde og flade lyd, synes jeg ikke, at jeg kan genkende. Men hvis lyden kun kommer ud i de små satelitter og ikke behøves behandlet af subwooferen, så vil det jo naturligvis lyde tyndere med de små satelitter. Er det det, du tænker på? Det er vist i øvrigt Recordere.dk, der i en test af Beolab 14, Beoplay S8's søsterhøjttaler, skriver, at klapsalver lyder mindre fyldigt, da subwooferen ikke er med ved de frekvenser.

Bortset fra den lidt bøvlede opsætning af Beoplay S8 ved udpakning, er jeg ellers tilfreds med sættets formåen.

Som jeg har skrevet, skal du have en forstærker med Pre Out, eller som i mit tilfælde en surroundreceiver ligeledes med Pre Out, hvis du vil prøve at gå uden om tv'et. Aktuelt kører jeg som anført optisk fra en Yousee Humax boks og til Yamaha'en og så analogt retur til Connection Hub'en.

Mvh. Jørgensen
Til top
Frederik301 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 13:49
Hej Jørgensen
 
Tak for dit grundige svar
 
Jeg kører optisk/toslink direkte fra fjernsyn til connection hub, og det går fint med at regulerer lydstyrke op og ned via tv'ets fjernbetjening
 
Jeg savner muligheden for at få skruet op på bassen, således at subwoofer bliver aktiveret ved lave lyde, som du skriver.
 
Samsung TV har ikke variabel audio out, så der er ingen lydinstillinger på TV, uagtet om der bruger analog eller digital udgang.
 
Hvis jeg kører lyd gennem pre-out på en receiver, får jeg vel heller ikke muligheden for der, at justere bass-niveauet?
 
Min tanke var egentligt, om jeg kunne køre et toslink fra TV til receiver, og så forbinde et jack-stik til receiveres højtalerudgange, som derefter sættes til connection hubbens analog-in, og på den måde få nogle muligheder for at justere bass. Lidt kringlet vej, men er der noget at hente? Eller skal jeg bare infinde mig med, at næsten alt almindeligt tv lyd kun kommer gennem de små sattelitter, selvom der står et tårn af en sub ved siden af :)
 
Til sammenligning havde jeg for år tilbage, et billigt Logitech 2.1 højtalersæt, som gav "fantastisk" lyd, fordi lyden både kom igennem sub og sattelitter.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 22:47

Hej Frederik301

Her er tilsluttet et sæt aktive BeoLab 4000 de spiller nogenlunde. Mit råd, opgradere dine to front
højttaler, ellers tvivler jeg på du opnår en tilfredsstillende lyd. Grunden til at bruge flere enheder i en
højttaler er at sørge for en god spredning af lyden over hele frekvensområdet, og husk, en sub skal
kunne mærkes, nødvendig vis ikke høres.  Approve    Husk F skal være fri, ellers ingen trigger strøm.

Læs teksterne, og se om der skulle være noget du har overset.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 260261262263264 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu