recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 9394959697 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 10:53
Derfor køber jeg B&O's produkter.
 
Det startede for mig i 1976 med købet af en BeoMaster 4400 receiver til en pris på 3.795 Kr. Næste køb var i 1984 hvor en Beocord 9000 kassette båndoptager til en pris af 8.500 Kr. kom ind i min stue.
 
Man kunne dengang i div. Hi-Fi blade læse alen lange test rapporter om sine indkøbte B&O produkter, og hos den lokale B&O radio forhandler kom man mindst en gang om ugen. Her havde de tid, og vi var en del unge der mødtes om aftenen, for at afprøve de forskellige højttaler butikken fik hjem, på vores BeoMaster 4400.
 
Det var en stor dag da passive BeoVox Penta rykkede ind i butikken. Hold da kæft hvor de bare spillede, og sådan et sæt måtte jeg eje. Vi skrev nu 1987 og to stk. BeoVox Penta til en pris på 9.440 Kr. for et sæt, rykkede ind i min stue.
 
Om torsdagen sad vi i flere timer bag Beocord 9000 kassette båndoptageren og optog musik fra Christian Flagstads radio program. Det blev til rigtigt meget god musik, og mange gode oplevelser når vi næsten hver lørdag holdt party i garagen  .
 
På TV siden var mit først TV et BeoVision  LX 2800 årgang 1987, som i 1998 blev afløst af et BeoVision Avant 32" VHS. I 2006 købte jeg mit første HD ready fladskærms TV BeoVision 7- 40" Mk II, som grundet den nu hurtige udvikling i Dec. 2007 blev afløst af BeoVision 7-40" Full HD Mk. III.  
Gennem årene har en virus kaldet Beo-finitis sat sig i min krop, og netop fordi Bang & Olufsen er Dansk, har det været muligt at deltage i mange spændende arancemanger gennem årene, hvor jeg kan pleje min B&O interesse.
 
 
                               
 
 
Senest var premiererne af BeoVision 10, i Fritz Hansen Show Room i København. En god oplevelse med god mad, champagne og sushi, samt en snak med mange spændende mennesker.
 
______________
 
   Mvh. Peter Pan.


Redigeret af Peter Pan - 25-Oktober-2009 kl. 12:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 16:06

Hej Peter

Det er godt nok mange år med B&O.

Min første køb var Beocenter 7700 eller 7007. Kan ikke helt huske det. Den blev købt i 1984 november måned. Jeg tror at højtalerne hed beovox 45 eller noget i den retning men de spillede godt.

Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 16:08
Nu da jeg regner på det giver det vist 25 år
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 17:04
_________________________________________________________________________
 
Ja Ashanti, og det er også blevet til ret mange B&O kataloger. Her ses min lille samling.




 Flotte kataloger har været et samleobjekt for alle beofan's. 

.


Redigeret af Peter Pan - 11-December-2009 kl. 16:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 21:46
Standardmoduler med Linux-kerne til B&O
 
Til sommer lancerer B&O det første lydanlæg, som er baseret på et nyt standardmodul. Den nye fælles platform er forudsætningen for de teknologiske tigerspring, der skal sikre koncernens fremtid.
 
B&O's nye fladskærms-tv, Beovision 10, der blev lanceret sidste mandag, var det formentlig sidste skud på stammen af produkter, der ikke er baseret på en fælles B&O-platform.
 
Næste år kommer platformen nemlig, som skal sikre, at B&O får langt flere produkter på markedet.
 
Som led i den Pole Position-strategi, som den dengang nye direktør Kalle Hvidt Nielsen lancerede sidste efterår, skal det være slut med at lade B&O-ingeniører sidde i hvert deres hjørne af koncernen og udvikle produkter, der på den måde kan være flere år undervejs.
 
I stedet er det planen, at alle kommende produkter fra B&O skal udspringe af blot to platforme – en for audio og en for video. På den måde regner koncernen med at halvere udviklingstiden fra "et par år" til måske godt et år.
 
»På den korte bane skal vi have teknologiplatformen på plads og hurtigt have accelereret mængden af nye produkter. Vi var på vej til at gå i stå produktudviklingsmæssigt, men nu vil vi ikke længere bruge energi på et skulle opfinde dybe tallerkner igen og igen,« siger Kalle Hvidt Nielsen.
 
»Desuden skal vi være skarpere på, hvad vi gerne vil, noget tidligere i udviklingsprocessen, så vi ikke skal lave så mange dyre og tidskrævende ændringer undervejs,« tilføjer han.
 
Brug for at speede lanceringerne op
Det bliver formentlig også nødvendigt at speede processerne op, for strategiplanen foreskriver, at 25 procent af omsætningen fremover skal komme fra nye produkter, og tidligere har det været helt uhørt for koncernen at leve op til sådan en målsætning. I 2008 kom der ingen væsentlige produktlanceringer, ej heller i 2007, erkender direktøren.
 
»Problemet var, at vi havde fire tv’er på markedet med fire forskellige teknologiplatforme. Dem havde vi brugt mange penge på, og når de hver især skulle vedligeholdes med nye komponenter og teknologier fra 70 forskellige partnere, så blev det sværere og sværere at følge med,« siger Kalle Hvidt Nielsen, der blandt andet har skåret antallet af partnere ned til 25.
 
Nyt lydanlæg til sommer
Allerede til sommer skal audiodelen dog være på plads, når B&O løfter sløret for et nyt Beosound-lydanlæg, der dels vil fungere som supplement til Beosound 5-anlægget, som kom på markedet sidste år, dels skal det sælges som et selvstændigt produkt.
 
Tricket i det nye anlæg er, at det i langt højere grad giver mulighed for opkobling til nettet, men hvordan det helt konkret skal foregå, og hvilke services der bliver tale om, kan Kalle Hvidt Nielsen ikke sige så meget om endnu.
 
Hvad der derimod bliver nyt, set med de interne briller, bliver den platform, som det nye anlæg er skabt ud fra. Kalle Hvidt Nielsen fortæller, at der bliver tale om en printplade på 9x12 cm til audioprodukterne med en slagkraftig grafikprocessor og signalprocessor baseret på en Linux-kerne og et Wifi 802.11n-modul.
 
B&O har ikke udviklet nye komponenter til modulet, men arbejder i stedet med forskellige programmerbare chips i form af FPGA’er til konvertering af videosignaler til displays, mv.
 
Øget integration med nettet
Videomodulet anslår Kalle Hvidt Nielsen til at finde sit første produkt i 2011 eller 2012, og selv om dette vil få større fokus på billedbehandlingsdelen, vil det sandsynligvis komme til at ligne audiomodulet.
 
»Fremtidens audio- og videosystemer kommer til at minde mere og mere om hinanden. De vil begge være koblet op til nettet, og lydanlæg bliver i virkeligheden blot et tv, hvor man slukker for skærmen. Det ekstra i tv vil blive mere surroundsound og flere opkoblingsmuligheder – og så selvfølgelig billedbehandlingen,« siger Kalle Hvidt Nielsen.
 
»Man kunne godt forestille sig situationer, hvor vi ville lave et basisprodukt, hvortil man kunne købe ekstra ydelser over nettet, men det kan vi ikke sige så meget om endnu,« siger han.
 
FPGA'en giver nye muligheder
Ifølge aktieanalytiker i Sydbank Jacob Pedersen er der ingen tvivl om, at platformstanken bliver af stor betydning for B&O’s fremtidige økonomi, og at det ikke er Beovision 10, det alene står og falder med nu.
 
»Uden en succes med Beovision 10 når de ikke omsætningen for i år, så det betyder noget. Men det er denne platform, der vil give dem et teknologisk tigerspring. Platformen vil nok ikke hive dem hele vejen alene, der skal også justeres andre steder og skabes volumen i produkterne, men dette vil være et skridt i den rigtige retning,« vurderer Jacob Pedersen.
 
Teknisk chef i udviklingshuset Prevas, Rune Domsten, er enig i, at det er nu B&O for alvor skal på banen, og at det handler om at få udnyttet FPGA’ens muligheder bedst muligt.
 
»Det er det eneste rigtige at gøre og en god chance for at kunne føre deres strategi ud i livet. Uden en FPGA ville de ikke kunne gøre det. B&O har brugt FPGA’er før, men ikke i platforme, så det er nu, de har mulighed for at få innovative løsninger på banen,« siger Rune Domsten.
 
»De handler fuldstændig i tråd med vores platformstanke, og det giver god mening at lave to forskellige platforme, fordi en mindre audiodel kan laves mindre og billigere. Video kræver meget signalbehandling, men nu kan de lave "blød hardware", der kan genbruges og tilpasses,« forklarer han.
 
Mulighed for videokonference
Rune Domsten forventer, at B&O vil bruge en del af den store FPGA-kapacitet på at arbejde med tidssynkronisering over netværk, så alt udstyr i hjemmet spiller helt synkront uden ekkoer. Dette ville slet ikke kunne lade sig gøre uden FPGA’er, siger han.
 
»Vil man lave særlige billedforbedringer, er FPGA’en også det rigtige sted at gøre det. Her kan man gøre det i realtid og for eksempel tænke farvekorrektioner eller et kamera ind til videokonference, fordi FPGA’en arbejder parallelt og minimerer tidsforskydninger,« siger Rune Domsten.
 
Han mener desuden, at på den længere bane kan FPGA’en åbne op for nye fjernbetjeningsmuligheder.
 
»Måske kan man fjernbetjene ved at række hånden op til et kamera. Hvis de vil, kan de sagtens blive førende på det felt. Med de platforme har de mulighederne for at bringe nye ting frem, som andre ikke har,« siger Rune Domsten.
 
Af Mie Stage Ingeniøren.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 12:20

Min lokale B&O butik har sendt mig dette, måske er der noget der kunne have din interesse.

                           


Vi har overtaget udstillingsprodukter fra en lukket butik, kom og gør et godt køb nu!   
 
Da vi har overtaget et varelager fra en lukket butik, har vi lige nu ekstra mange udstillingsprodukter
stående, som vi sælger til særdeles gode priser. Det drejer sig både om fjernsyn, højttalere, musiksystemer
og telefoner, så det er en oplagt mulighed for at få fat i din helt egen klassiker fra Bang & Olufsen.

Enkelte produkter kan have kosmetiske fejl, men dette afholder os naturligvis ikke fra at give dig hele
2 ÅRS GARANTI og ikke mindst den velkendte Bang & Olufsen service med i købet.

Så kom ind og se, hvad vi har stående.  
 
Vi glæder os til at se dig!

Bang & Olufsen Hillerød • Helsingørsgade 13 • 3400 Hillerød
Tlf. 48 26 15 25 • E-mail  hilleroed@beostores.com

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 12:46

                              En succesfulde start for BeoVision 10.

 

http://www.finansnyheder.dk/news/ShowNewsStory.aspx?StoryId= 10693048



Redigeret af Peter Pan - 28-Oktober-2009 kl. 12:47
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KrisBeno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 20:54

Har lige købt brugt Beovision 8-26 til sovevæerlset, men kan nu se det ikke kan modtage digitale kanaler, min ide var at montere dtv modul. men efter snak med min lokale forhandler fant jeg ud af jeg både skulle montere dtv modul og så en digitalmodtager som kan synkroniseres med Bv 8. Kan dette virkeligt være rigtigt........

Peter hjælp mig, i så fald hvad skal jeg bruge for at kunne modtage dig.tv

Mvh Benoni Munk

For at være med på vognen købte jeg mit første B&O i 1991 kun 16 år gammel, det var et Beovision Mx 6000 med drejefod, mener det kostede 16000

 

 

  

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 21:53
Hej KrisBeno
 
HD-TV er et tv signal, der sendes i høj opløsning 720p/1080i . For at få fuld glæde af dette signal, må du have et Full HD fjernsyn, med skærm størelse på 40 tommer og opefter.
 
Det nye digitalt tv-signal kan dit Beovision 8-26 godt modtage, men altså ikke HD.
 
Modtager du terrestrial TV signal på almindelig antenne, køber du en DVB-T modtager med MPEG2 og MPEG4. MPEG4 er nødvendigt for at kunne modtage de 3 nye TV kanaler fra DR, der starter den 1 november. Den digitale modtagerbokse konvertere det digitale antenne signal fra antennen, til et analog signal dit Beovision 8-26 forstår, og så køre det bare.
 
Modtager man allerede TV via kabelnet fra YouSee, modtager man fremover analog signal, altså ingen ændringer. Vil man have et digitalt signal, køber eller leje en Samsung HD digital modtager. Er man på satellit har man allerede en modtager boks, så her er der ikke nogen ændring.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KrisBeno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 22:00

Jeg modtager mit signal gennem antenneforening med de sender 20 digitale kanaler, og ca 20 analog kanaler. Grunden til dtv på bv er at billede er klart bedre på de digitale kanaler..

Kender du til hvilken dig. modtager jeg skal have

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 22:25

KrisBeno

Der kunne være tale om i Feks. modtager via fibernet. Tal hellere med en ansvarlig fra jeres antenneforening.

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/



Redigeret af Peter Pan - 28-Oktober-2009 kl. 22:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 17:59

                                Officiel B&O Video.

Jeg har lagt en wmv video på dette link:

 
Der fortælles blandt andet om DAB +, for BeoCenter 2 og BeoSound 4.
Download B&O nyheder for oktober 2009. I Zip / wmv file.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9394959697 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu