recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Premiere Pro og HF10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPremiere Pro og HF10?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:49
Ok tak for hjælpen
Jeg troede egentlig bare at filerne blev konverteret til et andet format efter importering - M2TS vist. Men du er sikker på at de filer du importerer stadig er MTS filer efter importering? For så tager jeg nok bare fejl


Redigeret af Tobias - 04-August-2008 kl. 12:49
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 13:57

Jeg er absolut ikke sikker, men......

Jeg ser 2 metoder til at arbejde med videofilerne.

1. Jeg kopierer dem manuelt over på min HD og arbejder med dem i Studio12. Her er der ikke sket en importering, og jeg arbejder direkte med original-materialet.

2. Jeg "importerer medie fra enhed". For mig at se, sker der nøjagtigt det samme, nemlig at videofilerne bliver kopieret til en bestemt mappe på PC'en uden kvalitetstab.

Jeg er ret sikker på, at når du importerer, er der alene tale om en kopiering af original-filerne.

Jeg kan se, at filerne har nøjagtigt samme størrelse - uanset om jeg kopierer eller importerer.

Kvalitetstabet sker først, når du har redigeret og skal til at gemme i en af de mange formater.

 

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 14:55
I oversigten over importerede filmklip kan man højreklikke og vælge "detaljevisning", så skulle filnavn på alle klippene dukke op med extension, fx 00084.MTS osv.

Hvis du kunne tjekke det ville det være super  Vil nemlig gerne være sikker på at jeg redigerer filmen på den rigtige måde inden jeg går igang

Men det mest sandsynlige er jo nok at de to metoder er fuldstændigt identiske, som du også skriver.


Redigeret af Tobias - 04-August-2008 kl. 14:57
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 23:11
Så har jeg tjekket - og filnavnene står som ventet, fx. 00084.MTS.
Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 09:47
Ok, mange tak for hjælpen endnu en gang
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 14:54

Så har jeg et problem, som du måske kan hjælpe med.

Jeg kan ikke få HDMI-udgangen til at virke. Jeg har sat kablet til mit Full-HD fjernsyn, men der kommer ikke noget signal.

Jeg mener ikke, at jeg skal "aktivere" noget HDMI-signal i kameraet. Har du nogen erfaringer?

Tror måske, at det er kablet, der fejler.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 23:19
Har ikke prøvet at slutte det til via HDMI, prøvede på et tidspunkt med component.. der skulle jeg lige fortælle tv'et at jeg havde sluttet noget til via component - sikker på det ikke kan være noget lignende der er galt hos dig? Altså en indstilling i tv'et et sted.

Men jeg kan da lige prøve via HDMI i morgen og se om det virker.


Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 11:49

Jeg har lige fået et nyt kabel, og det hjalp.

Konklusion: Det "gamle" kabel var defekt.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 17:55
Der er lige dukket et problem mere op her... jeg har smidt filmklippene ind på timelinen og gemt projektet.. har ikke redigeret i noget endnu.. men når jeg så lukker programmet og vil åbne mit projekt igen, så står Pinnacle i evigheder uden at der tilsyneladende sker noget, og jeg lukker det ned.

Programmet generelt ret ustabilt. Ved ikke om det kan have noget at gøre med filmens længde, som sniger sig op på knap 2 timer.

Det burde ikke være hardwaren der ikke kan klare det, eftersom det er en helt ny 2.66GHz Core2 Quad og 4gb ram. Jeg har ikke oplevet problemer i andre programmer end Pinnacle Studio..

Hvad kan der være galt?
Til top
Lindgren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:14

Jeg har pinnacle studio plus 11 som en prøve version.

 

Og den hakker helt vildt når jeg spiller klippene. Men afpiller jeg direkte fra mit SD-kort via HD-writer program kører det perfekt.

 

Jeg har en Zepto Znote 6525WD med T7700 Duo core med 4gb ram og et godt grafikkort. Har fået lagt XP på istedet for vista. Det burde vel virke??

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu