recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 16:36

Endenlig helt færdigt end til jeg sevfølgelig finde på noget nyt

Har fået sat kabel bakker op over det hele nu (sikken et bøvl, men det vær) fået købt mig en Dvico Tvix HD M-6500A boks til alt mit x264, musik og billeder som virker helt fint.

Der er kommet nye diskanter hele vejen rundt efter kun 2,½ måneds venten fra B&W i england.

Det hele spiller bare kanon nu men kan desværre ikke fyre det helt af, af hensyn til min over og underbo  sådan er det at bo i lejlighed med fedt anlæg

Her er lidt billeder af det endelige setup:

 



Redigeret af Mr. Anderson - 18-Oktober-2008 kl. 16:42
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Hvilket tv møbel er det du har stående ?

Det er fra Ikea selv samlet, (det er skuffe fronter jeg har købt beslag til) fra serie "bestå" 

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 22:04

Hvilket tv møbel er det du har stående ?

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:22
Det ser super godt ud - tillykke herfra
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:11

Så er der lidt opdateringer

  • Har fået købt beslag til tv'et og hængt den op
  • Købt baghøjt. beslag og hængt dem op
  • Placeret center
  • Fået min nye sofa og lidt andet
  • Købt mig en Logitech Harmony One fjerb. istedet for alle de andre.

Det er sku herligt at have det hele på plads, men venter stadigvæk på mine diskanter til front og bag, har fået center diskanten. Det spiller bare super trods diskanterne og nu venter jeg på en god stak kabel bakker som er beslit og gerne skulle komme op i løber af weekenden.

Lidt nye billeder er det også blevet til

Det var lige sidst nye opdate, mere kommer løbende

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hallo Mr. Andersen.

Det ser rigtig god i din stue.

Men hvorfor vælger du sådan nogle homo højttalere fra B&W    ( det er gasss).

Det ser rigtig godt ud. Er det stadig planen med projektor? Skriv hvis kommer forbi Odense.

Hilsen

Andy

Hey Andy,

Ja det er ved at falde på plads med det hele, møblerne er kommet og på plads men mangler stadigvæk de diskanter  Så højttalerne er ikke sat korrekt op endnu. Skal også have lagt alle kablerne ind i bakker men et kommer når diskanterne dukker op.

Planen lige nu hvor jeg ikke har DVD2500BT mere er en HTPC mit alles og måske projektor hvis jeg har råd igennem vinteren hvor skærmen så bliver solgt til fordel for større eller projektor. Men ser jo regnbuer på alt der hedder DLP og LCD ja har ikke set modellerne omkring 20k klassen men kan de følger DLP i den prisklasse?

Edit: Kunne ikke nænne at undvære min DVD2500BT til fordel for HTPC så den bliver  Har haft min pc koblet til reciever og tv, det virker bare ikke nær så godt med dvd afspilling og så er det rodet for mig. Tro vist jeg hopper på vognen med en Tvix eller Popcorn hour til musik, x264 og sådan. Projektor må tiden vise ellers bliver det nok bare en lækker plasma.



Redigeret af Mr. Anderson - 11-September-2008 kl. 19:20
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:45

Hallo Mr. Andersen.

Det ser rigtig god i din stue.

Men hvorfor vælger du sådan nogle homo højttalere fra B&W    ( det er gasss).

Det ser rigtig godt ud. Er det stadig planen med projektor? Skriv hvis kommer forbi Odense.

Hilsen

Andy

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 23:13

Så fik jeg den opdateres, ikke noget jeg har haft brug for da jeg ikke har et 5,1 setup endnu, mangler stadigvæk lidt til at sidde det sammen.

En lille 50 min med et netværks kabel i røven og bare gøre det direkte fra menu'en. Meget nemt, så nu er det på plads

Må sige at netværks funktioner også fungere perfekt, trods den lidt sløve menu på recieveren. Har delt min wmp over netværk og så køre det.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Apros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Hej Anderson,

Det er da et lækkert set-up - tillykke med det!

Er selv rigtig tilfreds med min 2500.

Et lille tip: Husk at opgradere firmwaren i din 3808, inden du foretager alt for mange indstillinger og kalibrerer dit højttaler setup. Receiveren nulstilles nemlig første gang firware opgraderes, men kun første gang.

Der er en release ude til 3808 og 4308, der bl.a. fikser et problem med DTS HD MA 7.1 i et 5.1 højttaler set-up. Du kan evt. prøve Det Gyldne Kompas på BD før og efter opgradering - så tror jeg du kan se problemet, eller rettere høre ... (du har jo alligevel allerede defekte diskanter).

Opgradering sker via netværk og vejledningen kan du finde her: http://firmware.denon-online.eu/index.php

Der kommer i øvrigt en ny firmware release til October med Audyssey Dynamic Volume, Audyssey Dynamic EQ og HDMI-CEC.

Hmm jeg troede ikke der var ny firmware før den som du nævner der kommer til Oktober. Er jo en helt ny forstærker, men der er kun en vej til at finde ud af det  Den koster også penge den update.

Tak for tippet, er nu godt tilfreds. Billede er bare bedre med Blu-ray end alt andet jeg har set.

Har du slået "deep color" fra? det giver bedre farve rum hvis du benøtter andre scaler til dvd end den i afspilleren.



Alt hanky panky er slået fra, inden min LX508D skærm blev kalibreret.

Hvis din receiver allerede er opdateret, skal der være en feature i menuen under firmwareopgradering, der check for update eller noget i den stil. Så kan du jo lige tjekke. Seneste store ændring er sket i juli, og din receiver er måske nok produceret inden.

Og helt enig, blu-rayen slår alle andre afspillere, der pt. er på markedet i europa, på BD-fronten.


Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 10:18

Så fik jeg lige en Samsung BD-P1500 på prøve for en aften. Må sige den er god men bare ikke det samme som min Denon DVD2500BT, dog virker den bedre sammen med min Denon AVR 3808 i dvd afspilning.

Billeder er også mørkere (mindre grå detalje) på BD-P1500 end DVD2500BT. DVD2500BT er bare skarpere, mere adskilt i farverne, mere direkte i farverne, klarere i billedet og mere flyendene i panoreringer uden hakken. Havde afspilleren omme ved min ven og satte den sammen med hans JVC-HD1/Sturart ISF 135" lærred. Ja forskellen er ikke kæmpe fra en PS3, men den er der stadigvæk som den er der fra BD-P1500, dog ikke med det mørkere billede (mindre grå detalje).

Lidt billeder:

Jeg skal snart have afskaffet mig et SLR kamera for den Fuji S6500 som jeg har nu kan bare ikke mørke områder. Ellers er den kanon i dag billeder.



Redigeret af Mr. Anderson - 08-August-2008 kl. 10:22
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 10:04

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Hej Anderson,

Det er da et lækkert set-up - tillykke med det!

Er selv rigtig tilfreds med min 2500.

Et lille tip: Husk at opgradere firmwaren i din 3808, inden du foretager alt for mange indstillinger og kalibrerer dit højttaler setup. Receiveren nulstilles nemlig første gang firware opgraderes, men kun første gang.

Der er en release ude til 3808 og 4308, der bl.a. fikser et problem med DTS HD MA 7.1 i et 5.1 højttaler set-up. Du kan evt. prøve Det Gyldne Kompas på BD før og efter opgradering - så tror jeg du kan se problemet, eller rettere høre ... (du har jo alligevel allerede defekte diskanter).

Opgradering sker via netværk og vejledningen kan du finde her: http://firmware.denon-online.eu/index.php

Der kommer i øvrigt en ny firmware release til October med Audyssey Dynamic Volume, Audyssey Dynamic EQ og HDMI-CEC.

Hmm jeg troede ikke der var ny firmware før den som du nævner der kommer til Oktober. Er jo en helt ny forstærker, men der er kun en vej til at finde ud af det  Den koster også penge den update.

Tak for tippet, er nu godt tilfreds. Billede er bare bedre med Blu-ray end alt andet jeg har set.

Har du slået "deep color" fra? det giver bedre farve rum hvis du benøtter andre scaler til dvd end den i afspilleren.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Apros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 08:12
Hej Anderson,

Det er da et lækkert set-up - tillykke med det!

Er selv rigtig tilfreds med min 2500.

Et lille tip: Husk at opgradere firmwaren i din 3808, inden du foretager alt for mange indstillinger og kalibrerer dit højttaler setup. Receiveren nulstilles nemlig første gang firware opgraderes, men kun første gang.

Der er en release ude til 3808 og 4308, der bl.a. fikser et problem med DTS HD MA 7.1 i et 5.1 højttaler set-up. Du kan evt. prøve Det Gyldne Kompas på BD før og efter opgradering - så tror jeg du kan se problemet, eller rettere høre ... (du har jo alligevel allerede defekte diskanter).

Opgradering sker via netværk og vejledningen kan du finde her: http://firmware.denon-online.eu/index.php

Der kommer i øvrigt en ny firmware release til October med Audyssey Dynamic Volume, Audyssey Dynamic EQ og HDMI-CEC.


Redigeret af Apros - 08-August-2008 kl. 08:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu