recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 31>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 18:01
Kan også kun være enig med Rasmus, nydeligt!

Ser rigtig hyggeligt og afslappet ud. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 11:08
Det har stået lidt stille en måneds tid nu hvor jeg har været på ferie med familien og rodet med lidt andre ting. Nu har jeg så endenlig fået bestilt TV og anlæg. Jeg havde lidt ambitioner om noget Bowers & Wilkens 805D og en NAD T787 samt større TV men det måtte jeg pænt ligge på hylden efter renovationen er færdig indvendig. Så jeg snuppede noget andet som jeg har lyttet godt på og enda har ejet før, nemlig Bowers & Wilkens CM serie. Jeg har denne gang valgt den størte CM9 model (sidst CM7,CMC,CM1,ASW700) og vil forsætte med CMC2 samt 10CM sub hen af vejen. Sammen med dette sæt har jeg valgt indbygnings højttalerne CCM7.5 som spiller rigtig uden sub enda. Jeg har før haft en CM serie og været godt tilfreds på en Denon AVR-3808 og i denne omgang er det blevet til endnu en Denon, nemlig den nye AVR-3313. Denon har en del funktioner som jeg godt kan lide og spiller rigtig godt sammen med CM serie når der er power nok som der lige kan gå i dette tilfælde. Alternativ var den større model AVR-4520 som kommer til september men også koster 20k eller der omkring.
 
Af TV ville jeg gerne have et 55" VT50 men ville ikke give den merpris det kostede imod et 50" nu hvor budgettet var blevet presset en del. Så 50VT50 blev det til.
 
Efter at have lavet lidt beregninger på troldtekts hjemmeside og snakket med en af deres tekniker, blev jeg pænt tilfreds med min akustik i rummet, tekniker sagde enda det var blandt det bedste han havde været med til at lave i nogen hjem. Det er utroligt dødt i rummet og der ingen efterklang eller støj. Meget behageligt hvis man vil lytte til stille musik eller sidde og læse med ro.
 
Lige et billede enden jeg sidder TV og anlægget op som kommer på fredag.
 
 
 


Redigeret af Mr. Anderson - 01-August-2012 kl. 11:09
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 11:28
Der er et rigtig godt resultat du er endt med Mr. Anderson. Smile

Det ser ski'e godt ud med Trold-Tekt'en og lyder rigtig godt at du er tilfreds med akustikken.
Kan ikke vente med at få det sat op i tilbygningen, men det bliver jeg nødt til, da der ikke er malet endnu.

Det lyder nu også til at blive et lækkert setup du får dig, selvom du har måtte nedgradere lidt.

Der er jo mange gode tilbud inde på tilbudstorvet på HFK'ens hjemmeside.
Der fandt jeg både baghøjtalere og receiver med en dejlig stor besparelse alt i alt.

Men for lige at rose det igen, så ser det altså bare godt ud. Smile'

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 11:39
Uhh...
det ser rigtig godt ud..

Mvh Thomas Oksbøl
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 11:40
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!
 
Og måske høre det, hvis det kunne lade sig gøre. Jeg skal nok tage flødebollerne med igen Wink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 12:36
Jeg vil stille mig i rækken af brugere som har komplimenteret dit setup - jeg er vild med den blå farve du har valgt. Den er meget fed og jeg er sikker på det giver varme i rummet. Dejligt at se noget andet end det hvide mareridt som er så populært for tiden.

Kan du skrive farvekoden?

Hvor fik du idéen fra? Hvad var din inspiration? Jeg synes disse varmere farver virker til at være meget populære i udlandet, specielt USA..


Redigeret af Steve Jones - 01-August-2012 kl. 12:38
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg vil stille mig i rækken af brugere som har komplimenteret dit setup - jeg er vild med den blå farve du har valgt. Den er meget fed og jeg er sikker på det giver varme i rummet. Dejligt at se noget andet end det hvide mareridt som er så populært for tiden.

Kan du skrive farvekoden?

Hvor fik du idéen fra? Hvad var din inspiration? Jeg synes disse varmere farver virker til at være meget populære i udlandet, specielt USA..


Ja, det er super fedt med den mørke bagvæg. Smile

Konen var også inde på (eftersom hun bestemmer farverne) at tilbygningen skulle males i grå nuancer, med en mørk til tv-væggen og resten i en lidt lysere.
Jeg er kun mere sikker på det bliver et hit, nu jeg har set din væg. Smile
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 13:33
Har helt samme oplevelse med Troldtekt i min egen stue - det giver bare et behageligt rum at være i.


Ellers ser det sgu ret godt ud Wink
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 14:34
der er rigtig godt men den flotte vær fortjener en 65 tv skærm ,,, Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sponix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 14:44
Super lækkert rum du får lavet dig der! Det skal du nok blive glad for Smile
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg vil stille mig i rækken af brugere som har komplimenteret dit setup - jeg er vild med den blå farve du har valgt. Den er meget fed og jeg er sikker på det giver varme i rummet. Dejligt at se noget andet end det hvide mareridt som er så populært for tiden.

Kan du skrive farvekoden?

Hvor fik du idéen fra? Hvad var din inspiration? Jeg synes disse varmere farver virker til at være meget populære i udlandet, specielt USA..
 
Først, tak for ros LOL det hjælper Wink
 
Det blå farver er faktisk tykiskblå fra flyggerfarver kode 2488. Farven havde jeg set engang nogle år tilbage på et forum som jeg syntes både var moderne men også neutral i den mørke farve som enkelt vægge. Jeg kom så forbi idemøbler i Esbjerg og så farven på nogle af deres vægge. Spurgte deres indretnings guru og hun sagde det også var en populær farve i stof i møblerne.
 
Min inspiration kommer fra udlandet. USA, Norge og Sverige (minhembio.com, avsforum.com, avforum osv.)
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!
 
Og måske høre det, hvis det kunne lade sig gøre. Jeg skal nok tage flødebollerne med igen Wink
 
Selvfølgelig skal vi da have en aften med flødeboller, cola og fede film på fuld skrue Christian Wink
 
Skal da også ud og se huset når det er kommet på plads LOL
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu