recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjern billeder af albums i WMP 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjern billeder af albums i WMP 11

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjern billeder af albums i WMP 11
    Sendt: 11-August-2008 kl. 20:44

Vedhæftet visse af mine MP3 filer, er et billede af albummet (coverbillede) som de er hentet fra. Kan man fjerne disse billeder, så der bare er et tomt billede?

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 22:59

Fjern den fil der hedder folder.jpg samt alle filer der hedder albumart* i den mappe hvor MP3-filerne ligger.

/Frank

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Fjern den fil der hedder folder.jpg samt alle filer der hedder albumart* i den mappe hvor MP3-filerne ligger.

/Frank

Tak for svaret, men det løser desværre ikke mit problem. Har kontrolleret mappen, og der ligger KUN MP3 filer. Andre forslag?

Mvh

Frank

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 19:21
Filerne er skjulte og markeret som system filer. Gå ind i "folder options" (ved ikke hvad det hedder på dansk) og marker at du skal kunne se både skjulte og beskyttede operativsystem filer.
Så kan du se en masse *.jpg filer. Slet dem alle
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af suldrup suldrup skrev:

Filerne er skjulte og markeret som system filer. Gå ind i "folder options" (ved ikke hvad det hedder på dansk) og marker at du skal kunne se både skjulte og beskyttede operativsystem filer.
Så kan du se en masse *.jpg filer. Slet dem alle

Tak. Det løste mit problem. Jeg havde markeret at skjulte filer og mapper skulle vises, og troede at dette var nok. Men man skulle fjerne flueben i denne valgmulighed: Skjul beskyttede operativsystemfiler

Men dette tiltag har åbnet for 2 andre filer:

desktop - konfigurationsfil

thumbs - databasefil

...må disse slettes?

Mvh

Frank

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af suldrup suldrup skrev:

Filerne er skjulte og markeret som system filer. Gå ind i "folder options" (ved ikke hvad det hedder på dansk) og marker at du skal kunne se både skjulte og beskyttede operativsystem filer.
Så kan du se en masse *.jpg filer. Slet dem alle

Tak. Det løste mit problem. Jeg havde markeret at skjulte filer og mapper skulle vises, og troede at dette var nok. Men man skulle fjerne flueben i denne valgmulighed: Skjul beskyttede operativsystemfiler

Men dette tiltag har åbnet for 2 andre filer:

desktop - konfigurationsfil

thumbs - databasefil

...må disse slettes?

Mvh

Frank



thumbs.db genereres automatisk af Windows, måske kun XP og tidligere, og hvis du har slettet alle *.jpg filerne så giver dens indhold alligevel ikke mening. Slet den bare, hvis Windows får behov for den senere så bliver den gendannet på det tidspunkt.

Jeg kan ikke huske nogensinde at have set desktop filen, men generelt skal man ikke slette konfigurationfiler før man er sikker på hvem den tilhører og hvad den gør godt for.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af suldrup suldrup skrev:

Filerne er skjulte og markeret som system filer. Gå ind i "folder options" (ved ikke hvad det hedder på dansk) og marker at du skal kunne se både skjulte og beskyttede operativsystem filer.
Så kan du se en masse *.jpg filer. Slet dem alle

Tak. Det løste mit problem. Jeg havde markeret at skjulte filer og mapper skulle vises, og troede at dette var nok. Men man skulle fjerne flueben i denne valgmulighed: Skjul beskyttede operativsystemfiler

Men dette tiltag har åbnet for 2 andre filer:

desktop - konfigurationsfil

thumbs - databasefil

...må disse slettes?

Mvh

Frank



thumbs.db genereres automatisk af Windows, måske kun XP og tidligere, og hvis du har slettet alle *.jpg filerne så giver dens indhold alligevel ikke mening. Slet den bare, hvis Windows får behov for den senere så bliver den gendannet på det tidspunkt.

Jeg kan ikke huske nogensinde at have set desktop filen, men generelt skal man ikke slette konfigurationfiler før man er sikker på hvem den tilhører og hvad den gør godt for.

Takker. Er der en måde at finde ud af hvilken opgave filen har? Altså som sådan betyder det ikke noget for mig at filen ligger der, men det er jo altid sjovt at lære noget nyt.

Edit: Dette er indholdet af filen:

[.ShellClassInfo]
FolderType=MusicAlbum
MusicBuyUrl=http://redir.metaservices.microsoft.com/redir/bu ynow/?providerName= ba bla bla, osv. osv. osv....



Redigeret af fhansen - 12-August-2008 kl. 21:05
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 22:52
Jeg er stødt på et nyt problem. Jeg sidder nu med en enkelt musik MP3-fil hvortil der er de ovenstående nævnte filer, som jeg gerne vil have væk. Efter jeg har slettet dem, bliver de gendannet automatisk. Det er ikke noget jeg har oplevet i andre tilfælde, hvor jeg har slettet lign. filer. Hver gang jeg har slettet filerne, og går ind i WMP, bliver de gendannet. Kan ikke forstå at det kun sker med præcis denne fil.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu