recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satellit: Modtag Engelsk FTA i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatellit: Modtag Engelsk FTA i Danmark

 Besvar Besvar Side  <12345 22>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 17:07
Hejsa
Har lige brugt en hyggelig weekend på at konvertere sådan en her(dog er min 110 cm) om til digital fra analog: 
Så der er dukket et par spørgsmål op derefter - men ellers køre alle på 13 grader og 19 grader - meget meget fin billedekvalitetClap efter at gå fra analog til min nye satboks med HDMI til kun kr. 500Wink købt i tyskland. Nu vil jeg så forsøge med de engelske som omtalt her og har lige et par spørgsmål som nogen måske kan hjælpe med (har nu monteret to hoveder forbundet til switch)
 
1. har studeret opsætningsvejledning på triax og i Holstebro skal tallerken være helt lodret? - er det rigtig?
2. hvordan finder jeg ud i hvilken afstand nøjaktig centimeter fra center linie hovedet 28,5 grader skal sidde(ikke vist i anvisning)?
3. Kan se jeg allerede har signalstyrke på 38% selvom hoveder sidder mod 19,2 retning(signal kva. kun 3%) på astra 2a,2b,2d selvom parabolretning er mod Astra 19,2 - Hvad skal den op på før der er billede på ca.?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 20:55
 
 Jeg er på midten af Djævleøen, bruger en Maximum HD1 som svarer til en 60 Cm, dertil bruges en SKY+ modtager, ALLE kanaler fra 2A, 2B og EB1 er perfekte i mere end 90% af tilfældene, så i Jylland skulle der ikke være problemer med de samme sattelitter når der bruges en 1 Meter eller der over.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 20:47
hej
jeg bor i ålborg har en triax td 110 dl  den er ca 105x 110 i diameter  den virker perfekt finder alle kanaler også de svære som bbc3 og bbc4 og så videre. men det mindste regn forsvinder de svære kanaler, lidt mere regn så forsvinder alle kanaler på nær dem på de lette sattelitter . du kan skrive en personlig post hvis du har lyst så kan du se hvordan det virker , jeg kører med dmboks den kan også tage hd kanaler .
hilsen agger
Til top
Anqders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 09:01
Tak for det gode link! Nu fik jeg indstillet efter BBC One, men fik kun signal styrke på 50% og kvalitet på 5%. Jeg havde jo aldrig undersøgt hvor står min parabol egentlig var så nu fik jeg den målt, og den er ski' kun 60cm så forstår godt at jeg har problemer. :) Så nu skal jeg bare have fundet en der er omkring 100 cm. Så burde det kunne lykkes vil jeg tro. :) Tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 22:34
 
  Her er Transponderfrekvenserne for Astra på 28,8E: http://en.kingofsat.net/tv-28.2E.php
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Anqders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 22:18
Jeps, så langt er jeg med. :) Det er jo også derfor at det undre mig sådan at den siger at signalet er kodet. Jeg tror jeg prøver at lave en ny søgning. :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:58
 BBC, ITV, Channel4, Five m.fl som er på Astra2D er ikke kodet, det er til hjemmemarkedet og derfor netop Freesat. Det er de øvrige sattelitter på den position egentligt også, men det er jo kun godt for os andre, at de har et så stort Footprint, at de kan modtages over hele Europa. 2D sattelitten har et Narrowbeam Footprint, som gør at den er rettet specifikt mod UK, da den har UK primærkanalerne og de er som skrevet FTA.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Anqders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:49

Jeg har nu siddet og leget en del med det, og da jeg fx ikke har kunnet finde BBC One fandt jeg følgende på lyngsat og tastede ind manuelt:

Video PID: 5000

Lyd PID: 5001

PCR PID: 6301


Dette giver dog kun et sort skærmbillede hvorefter der står "kodet signal". Jeg er dog meget usikker på om det er fordi den ikke opfanger noget signal eller om det er fordi det simpelthen bare er kodet?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Anqders Anqders skrev:

Jeg mangler dog BBC kanalerne og det der "ITV" som jeg kan forstå er på Astra 2D. Det skulle jo også være den satellit som er sværest at modtage. Er der nogen her som kan forklare mig hvordan jeg på min modtager sætter de kanaler op manuelt, så jeg kan prøve at finjustere parabolen ud fra de signaler? Jeg bor i Aalborg, så der burde være en lille chance for at det kan lykkes vil jeg mene. :-)

På min modtager når jeg skulle vælge satelliter kunne jeg vælge "Astra2" hvilket jeg går ud fra dækker over alle Astra satelliterne? Yderligere er jeg usikker på hvordan jeg får indstillet den til også at "lytte" til Eurobird 1, og får jeg overhovedet noget ud af det?

 

 I Aalborg skulle 2D kunne modtages med en 100 Cm. Når der er indstillet på Astra 2 A, B , D, så er der også indstillet på EB1 forskellen er 0,3 grader. EB1 og Astra 2D har de fleste FTA kanaler, så har man ikke et SKY abbonement har man alligevel et pænt udvalg af kanaler. Alle BBC kanalerne og alle ITV kanaler, Channel4, Five, Fiver, FiveUSA, SKY3 og mange flere. Mindst 50 der er værd at se på. Der er også mulighed for HD kanaler, BBC HD, Channel4 HD, ITV HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Anqders Anqders skrev:

Jeg skal da lige have undersøgt om jeg ikke godt nok ejer receiveren så kan jeg høre. :) Syntes da bestemt at den for mit vedkommende er købt og betalt, men bliver da helt i tvivl. 
 
Jo hvis du har haft den længe nok, er den sikkert blevet din ejendom. Sønnens abonnement blev opsagt før tid pga. flytning. Det var ikke muligt at modtage på den nye bopæl, pga. bakke med høje træer i modtageretningen.
 
Mvh JørgenT
Til top
Anqders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:31

Jeg skal da lige have undersøgt om jeg ikke godt nok ejer receiveren så kan jeg høre. :) Syntes da bestemt at den for mit vedkommende er købt og betalt, men bliver da helt i tvivl. 

Det med DiSEqC switch undersøger jeg lige når jeg kommer hjem så. :-) Jeg har faktisk ikke målt min parabol, men det vil jeg også gøre i aften. 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Anqders Anqders skrev:

Jeg har en CDC-7000ST modtager fra Canal Digital, men har nu rettet parabolen til at peje mod Astra2 på 28øst. Det slap jeg faktisk utroligt godt fra, og det tog kun 5 minutter at få indstillet parabolen. Signal styrke og kvalitet er omkring 75%. Jeg skannede og fik omkring 350 kanaler, og nok omkring 25 kanaler som faktisk er noget værd. :-)

Jeg mangler dog BBC kanalerne og det der "ITV" som jeg kan forstå er på Astra 2D. Det skulle jo også være den satellit som er sværest at modtage. Er der nogen her som kan forklare mig hvordan jeg på min modtager sætter de kanaler op manuelt, så jeg kan prøve at finjustere parabolen ud fra de signaler? Jeg bor i Aalborg, så der burde være en lille chance for at det kan lykkes vil jeg mene. :-)

På min modtager når jeg skulle vælge satelliter kunne jeg vælge "Astra2" hvilket jeg går ud fra dækker over alle Astra satelliterne? Yderligere er jeg usikker på hvordan jeg får indstillet den til også at "lytte" til Eurobird 1, og får jeg overhovedet noget ud af det?

Håber i kan hjælpe mig med at få helt styr på det. :-) Syntes boksen er meget svær at indstille og forstå.

Jeg har tidligere på året prøvet med knægtens CDC-7000ST receiver, inden den blev afleveret til Canal Digital efter abonnement opsigelse.
Og det var ikke uden problemer, da der var fejl i dens transponderlister.
Kan ikke huske præcis hvordan, men mener der ikke var overensstemmelse imellem hvilke sat. positioner Astra1 og Astra2 ligger på, og styring af DiSEqC switch.
Så den kunne ikke finde ud af at vælge rigtig DiSEqC indgang, om det var på 19 eller 28 øst at Astra1 eller Astra2 skulle findes. Ved at undlade DiSEqC switch mener jeg at huske, at det kunne lade sig gøre at finde BBC og ITV
Så hvordan er dit setup, har du switch på?
 
Derudover, hvor stor er din parabol? Jeg har selv en 120cm Triax Prime Focus, og bor ca. 20Km syd for Aalborg. Og det kan gå, men vil ikke anbefale mindre her, hvis det skal være rimelig stabil modtagelse.
 
Mvh JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu