recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cybercity snyder på vægten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCybercity snyder på vægten

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Emne: Cybercity snyder på vægten
    Sendt: 05-September-2008 kl. 09:58

Kom ved en ren tilfældighed til at tale internet/telefoni udbydere med min søster, som bor i Jyllinge, hun har Cybercity (CC) som netudbyder og havde bestilt deres 1 mbit forbindelse med telefoni i år 2006.

Midt i aug. 2008 fik hun et pænt brev fra CC som oplyste at de vederlagtfrit satte hendes forbindelse op til 2 mbit

Da jeg fik set på hendes regning fra CC blev jeg ganske chokeret, fordi hun betalte over 450,- kr. om måneden, og ifølge fakturaen leverede de en 10 mbit. Jeg kontrollerede derfor hastigheden, som viste at hun kun havde 2 mbit i download.

Ved eftersyn af hendes regninger fra CC viste det sig, at hun havde betalt for den høje hastighed, lige fra kontragtens indgåelse, og der blev endvidere opkrævet 15 kr. pr. måned for en udlandspakke, som slet ikke har bestilt eller for den sags skyld brug for.

Jeg kontaktede derfor straks CC som lakonisk oplyste, at det var kunderne selv som skulle kontrollere at de får hvad de betaler for, og CC absolut kun ville regulere for fremtiden, og ikke ville give nogen former for dekort.

Vi prøvede derfor at finde en anden udbyder, som ved søgning på adressen ikke ville kunne levere en en højere hastighed end 2 mbit, pga afstanden til centralen.

Der er selvfølgelig bestilt anden udbyder, pga CC´s frækhed.

Så derfor efterkontroller Jeres egen, familen og venners download hastigheder, og se nøje på fakturaen hvis I bruger Cybercity som udbyder. 

  

 

 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 10:15
Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.

 

selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.

 

selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse

Ydelsen var jo netop som lovet, det var prisen dog ikke.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.


 


selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse



Hvis hun har bestilt 1Mbit men betaler for 10 + en udlandspakke hun heller ikke har bestilt, er det en fejl i regningen og ikke en mangel i ydelsen.
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 11:19
uanset hvad, så er det sku for ringe af CC, når de jo kan se at der er betalt for meget og samtidigt kan de se at der kun er 2mb...

men som koret siger, altid tjek regninger op mod hvad man har købt/bestilt osv..

Mht at skiftet udbyder, ved jeg nu ikke om jeg ville. De år jeg har haft CC har det altid virket 100%
Ændre du hendes forbindelse til SOLO og så kan du evt hjælpe hende med support
Mvh

Think-T-wice
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:00
Hvis der er faktureret for meget skal CC selvf. betale pengene tilbage. Prøv at skrive et brev til dem, hvor du redegør for de faktiske forhold og kræv det for meget betalte beløb tilbage. Evt. kontakt en advokat, eller en gratis retshjælp for at høre deres syn på sagen.
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu