recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD HDD i den nye boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD HDD i den nye boks

 Besvar Besvar Side  <1 2021222324>
Forfatter
Besked
rasso01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasso01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af rasso01 rasso01 skrev:

Har som før nævnt opgraderet yousee boks med 1 TB disk. Alt virker perfekt. Dog har jeg nu oplevet at Cinema funktionen fejler. (vi har ikke brugt Cinema før).
Når jeg lejer en film kommer den ikke på hylden og man kan ikke spole og pause? - har nogen samme problemer?


Glemte lige at sige at denne fejl forsvandt da jeg gendannede til fabriksstillinger. Så nu, næsten et år efter, har den kørt perfekt uden nogen form for bøvl.

rasso01
Til top
hch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 21:39
Faldt lige over denne gamle men spænderne tråd.
Jeg har forsøgt med at Clone og udvide min gamle "Seagate Barracuda 7200.12 1 TB" HD.

Til Clon af den orginale "320GB WD3200AVVS-63L2B0" brugte jeg en "Dobbelt HardDisk Dockingstation" og til udvidelse af partirationen brugte jeg "gParted"

Det gik som sådan OK, og Boksen starter også godt nok op, de gamle film er der endnu.
Men når jeg "stress tester" ved at optage et program og zappe rundt på de andre kanaler, så går den i sort skærm, og jeg kan ikke få billedet tilbage på nogle af kanalerne.
Jeg har prøvet "Fabriks gendannelse" og format af HD i YouSee boksen, men det hjælper ikke. 

Jeg kan se at der er skrevet en del om hvilke diske der virker og ikke virker....
Jeg faldt over en del der siger at denne HD skulle virke "1 TB Western Digital WD10EURX"
Jeg håber at den vil løse mit problem, men er der nu nogen der skulle komme forbi tråden, så må de da meget gerne dele noget erfaring med mig.
Er det et disk problem, eller har jeg gjort noget forkert.
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 14:40
@hch

1. tanke :
Måske et varmeproblem !
Min boks er ok med 42-43 grader,
bruger en Western Digital AV-GP WD5000AVVS 500GB (købt i 2009).
Tidlige havde jeg en tilsvarende 1000GB i ; men det gav mig problemer
i længden. Noget ala det du beskriver, eller den frøs simpelthen.
Begge HDer er ellers video-venlige (AV).

2. tanke :
Måske et partitions-størrelses problem !
Det er flere år siden jeg har clonet HD'er til formålet;
men husker at jeg afsatte relativt samme plads til de forskellige partitioner, ved cloningen til den større HD.
Tanken var at den fx skulle have mere plads til index, når selve optagepladsen blev større.

Held og lykke   

Redigeret af Prolly - 21-Januar-2015 kl. 14:43
Hej - Prolly.



Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
hch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 18:12
@Prolly.

Jeg havde faktisk også problemer med at den frøs på min Seagate HD.
Jeg tror endda at da jeg clonede den for anden gang, at jeg glemte at udvide partitionen, men med de samme fejl.

Den kørte uden låg på boksen, så jeg tror ikke at den var blevet for varm.

Nu venter jeg på på den "1 TB Western Digital WD10EURX", håber at det virker med den, men det må tiden vise.
Jeg har læst om flere i denne tråd, hvor det kører lige netop med denne disk...

Ellers skulle jeg da gøre noget forkert med partitionen....

P.S. Det er kun selve film partitionen jeg lavede større.
Det syntes jeg at kunne læse mig til at det var sådanne, men ved det ikke..?

/hch


Redigeret af hch - 21-Januar-2015 kl. 18:14
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:08
@hch

mht partitionerne.
Jeg er ikke Expert på området, men for mig var det bare mest logisk,
at lave alle partitioner større (som jeg husker det er der 4!).
Således at hvis man sætter en dobbelt så stor HD i,
så laver man alle 4 partitioner dobbelt så store som de er på den gamle HD.

Redigeret af Prolly - 21-Januar-2015 kl. 19:08
Hej - Prolly.



Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
hch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 21:12
Det var jo også en mulighed, jeg har heller ikke rigtig styr på det...

Mon der skulle komme andre her forbi tråden, der ved noget mere, så er de meget velkomene til at give lidt info fra sig Wink
Til top
rasso01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasso01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 19:54
Jeg skiftede ud til en disk på 1 TB. Der er fire partitioner. Jeg lavede de 3 nogenlunde som på den gamle disk. Og så den største partion den udvidede jeg i følge anvisningerne tidligere i tråden. Så virker det. Jeg var dog nød til at resette til fabriksindstillinger. Men jeg beholdt mine gamle optagelser. Jeg har haft nul problemer siden. Og den nye disk bliver ikke så varm.
rasso01
Til top
hch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 19:58
@rasson01, tak for svar.

Skal jeg forstå det således, at du ikke ændrede størrelsen på de tre første partitioner, nu da du skriver "nogenlunde"
Jeg mener at de bliver samme størrelse med en 1:1 kopiering (som jeg gjorde), hvorledes kopierede du?
Til top
rasso01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasso01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:35
Jeg kopierede direkte og brugte Gparted til at udvide partioner. Husker ikke at det er kritisk. Mht størrelsen. Men klartden største er den der skal udvides primært. Ellers fulgte jeg a visninger her i tråden. Go vind
rasso01
Til top
hch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:37
Takker for info, min disk er i restordre, men skulle komme i løbet af ugen.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 15:09

Jeg fik engang en til at sætte 1TB disk i min yousee box ( 160 GB ) og det har kørt fint - Men min box har altid været en mandags box med små dumme fejl og nu kan den ikke rigtigt mere, så har købt en ny ( brugt ) også en med 160 GB. Så kan jeg bare kan tage den 1TB disk fra den gl. og smide over i den nye og så lave en fabriks indstilling og så virker det ? Eller skal der gøres noget andet ?

Til top
Inquisitor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Inquisitor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:09
Jeg har netop udskiftet min 320GB HD til en WD10EURX. Jeg brugte CloneZilla Live (fra USB pen) til at kopiere disken til et image og GParted Live (også fra USB pen) til at gøre den sidste/største partition større. Det hele var meget ligetil og jeg har aldrig brugt GParted før.

Der var en masse fejl (både mounted filer og block length) da jeg skulle lave image, men jeg tog chancen og startede forfra og bad CloneZilla om at fixe dem uden interaktion. Det virker perfekt og jeg har taget stikprøver af en del af vores optagelser og de spiller fint. Boksen starter en smule hurtigere og navigation mellem optagelser og spoling (især) er hurtigere og mere responsiv. Boksen er blevet køligere og blæseren kører sjældnere og meget kortere tid.

Jeg overvejede i øvrigt at købe en disk >1TB, men det er ikke alle der har haft held til at få det til at virke og idle strømforbruget er næsten +50%, hvilket betyder mere varme. 1TB er i øvrigt mere end rigeligt med de meget primitive navigationsmuligheder boksen har.

Endelig overvejede jeg også at skifte blæseren til en bedre/mere stille (det er en 50mm), men den sidder med en lille og speciel 2pin header og dem man kan få er med 3pin. Der skal nørdes lidt for meget for at få det til at spille, så det har jeg ikke planer om.

Tak til alle som har hjulpet på denne tråd. Jeg havde aldrig turdet kaste mig ud i det uden jeres hjælp! :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2021222324>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu