recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD HDD i den nye boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD HDD i den nye boks

 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Ja du har ret i det med varmen, men det var en disk jeg havde liggende, men det er nok WD5000AVJS man skal købe i stedet.

Hilsen Jimmi

 


Hvilken 160 GB disk sad der oprindelig i boksen?

Mvh Hans
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Ja du har ret i det med varmen, men det var en disk jeg havde liggende, men det er nok WD5000AVJS man skal købe i stedet.

Hilsen Jimmi

 


Hvilken 160 GB disk sad der oprindelig i boksen?

en WD1600AVBS

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fast2night Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Ja du har ret i det med varmen, men det var en disk jeg havde liggende, men det er nok WD5000AVJS man skal købe i stedet.

Hilsen Jimmi

 


Hvilken 160 GB disk sad der oprindelig i boksen?

en WD1600AVBS


Det er AV udgaven med 2 MB buffer, så hvis det skal være helt rigtigt bør man vælge en WD3200AVBS 320 GB, da denne serie ikke findes større, men en WD5000AVJS med 8 MB buffer vil sikkert også køre problemfrit.

Hvis jeg selv havde boksen ville jeg prøve med en WD5000ABPS 500 GB i RE2-GP serien. Dels fordi den har en hurtigere overførsel, da den anvender PMR, men især fordi den falder helt ned til 3 watt idle, og dermed kører betydeligt køligere end AV serien, som næsten har det samme strømforbrug i drift og ved idle.

Jeg har dog ingen praktisk erfaring med RE2-GP i YouSee boksen, men bruger den selv i min egen STB, så det sikre valg vil nok være en disk i AVJS serien.
Mvh Hans
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Ja du har ret i det med varmen, men det var en disk jeg havde liggende, men det er nok WD5000AVJS man skal købe i stedet.

Hilsen Jimmi

 


Hvilken 160 GB disk sad der oprindelig i boksen?

en WD1600AVBS


Det er AV udgaven med 2 MB buffer, så hvis det skal være helt rigtigt bør man vælge en WD3200AVBS 320 GB, da denne serie ikke findes større, men en WD5000AVJS med 8 MB buffer vil sikkert også køre problemfrit.

Hvis jeg selv havde boksen ville jeg prøve med en WD5000ABPS 500 GB i RE2-GP serien. Dels fordi den har en hurtigere overførsel, da den anvender PMR, men især fordi den falder helt ned til 3 watt idle, og dermed kører betydeligt køligere end AV serien, som næsten har det samme strømforbrug i drift og ved idle.

Jeg har dog ingen praktisk erfaring med RE2-GP i YouSee boksen, men bruger den selv i min egen STB, så det sikre valg vil nok være en disk i AVJS serien.

Tak for hjælpen, jeg har nu bestilt en WD5000ABPS, for jeg kan se at temperaturen i boksen er steget til 53-54 grader, så der skal nok en anden harddisk i end den gamle jeg har i nu.

Hilsen Jimmi

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huiron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 17:11
Nu da du har haft maskinen skilt ad. Sidder der flere blæsere end den ene der sidder bagerst?
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 17:19

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Nu da du har haft maskinen skilt ad. Sidder der flere blæsere end den ene der sidder bagerst?

Nej!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Mad Onion Mad Onion skrev:

Den originale disk indeholder 4 partitoner, først 2 små på 486,3 mb, derefter en på 27,02Gb. formentlig bruges denne til buffer ved forskudt TV. Den sidste partiton er på 121 Gb. og her lagres optagelserne. Det er linux formaterede partioner i hhv. ext2 og ext3 format.


Cool.

Det kunne være rigtigt interessant at undersøge om YouSee STBen kører [embedded] Linux som operativsystem.

Hvis der er nogen som har en Linux maskine med nmap på deres LAN sammen med YouSee STB'en, kan de udføre kommandoen

      nmap -P0 -sV <STB-IP>

Output burde fortælle noget om operativsystemet. Nmap laver en port scanning og checker nogle ting ved TCP/IP stakken, som kan bruges til at bestemme hvilket OS maskinen kører (måske).

Nmap findes vist også til Windows.


Redigeret af JesperLund - 06-Oktober-2008 kl. 18:46
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Mad Onion Mad Onion skrev:

Den originale disk indeholder 4 partitoner, først 2 små på 486,3 mb, derefter en på 27,02Gb. formentlig bruges denne til buffer ved forskudt TV. Den sidste partiton er på 121 Gb. og her lagres optagelserne. Det er linux formaterede partioner i hhv. ext2 og ext3 format.


Cool.

Det kunne være rigtigt interessant at undersøge om YouSee STBen kører [embedded] Linux som operativsystem.

Hvis der er nogen som har en Linux maskine med nmap på deres LAN sammen med YouSee STB'en, kan de udføre kommandoen

      nmap -P0 -sV <STB-IP>

Output burde fortælle noget om operativsystemet. Nmap laver en port scanning og checker nogle ting ved TCP/IP stakken, som kan bruges til at bestemme hvilket OS maskinen kører (måske).

Nmap findes vist også til Windows.

Starting Nmap 4.76 ( http://nmap.org ) at 2008-10-06 18:55 Rom, sommertid
All 1000 scanned ports on 192.168.1.107 are closed
MAC Address: 00:16:32:6F:95:DE (Samsung Electronics CO.)

Så der var ikke meget at komme efter

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:02
@atdjei

Kom der slet ikke noget OS fingerprint fra nmap?
Har du prøvet option "-O" ?


Redigeret af JesperLund - 06-Oktober-2008 kl. 19:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atdjei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@atdjei

Kom der slet ikke noget OS fingerprint fra nmap?
Har du prøvet option "-O" ?

Her er så med -O

Starting Nmap 4.76 ( http://nmap.org ) at 2008-10-06 19:32 Rom, sommertid
All 1000 scanned ports on 192.168.1.107 are closed
MAC Address: 00:16:32:6F:95:DE (Samsung Electronics CO.)
Too many fingerprints match this host to give specific OS details
Network Distance: 1 hop

OS detection performed. Please report any incorrect results at http://nma
ubmit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 3.46 seconds

Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:42
hmm det hele virker næsten alt for nemt at skifte disken ud :)

men den ene bekymring jeg lige har er: hvad sker der når der kommer en SW update til den? vil den så hoste disken ud eller hvad....

det er vel nok det eneste der holde mig tilbage lige pt. før jeg hopper ud i at skifte min disk ud.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huiron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:51
Hmm ikke flere blæsere. Så undrer jeg mig da endnu mere over hvorfor pokker den larmer så meget. For hvis man kigger på Western Digital's hjemmeside hører den til en af de mest stille harddiske der kan fås.

Nå, men tak for informationen om ikke andet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu