recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 36>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

IKEA kan et eller andet med deres billeder. :) Men når man så endelig kommer ud i varehuset og tester varen, så er alt vind og skæv og det både binder, knirker og beklager sig. Tongue

Når der kommer i snit 7.000-8.000 kunder om dagen, som sidder, vrider, skubber, trækker, maser og mingelere med de udstillede møbler, så går der ikke lang tid inden det ligner lort. Men derfor kan det nu godt virke fint og stabilt derhjemme.

Mit indtryk er, at pris og kvalitet hænger meget godt sammen i Ikea, måske endda lidt til prisfordelens side sammenlignet med boxmøbler fra forretninger som Ide Møbler, etc. Ilva. 

Som med de fleste saml-selv-møbler, så er de kun beregnet på at blive samlet ordentligt én gang. 

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 15:16
Det er jo især gældende for møbler lavet af spånplade med finér eller folie på. De kan af natur ikke tåle at blive skruet for meget i før de går i stykker.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 16:11
Jeg har dog altid behandlet mine møbler med respekt, derfor har jeg aldrig haft problemer med IKEA. Synes de leverer gode produkter til en god pris. Det med dybden må jeg da lige undersøge først, men jeg er bare faldet pladask for deres STOCKHOLM-serie. Sofabordet ligner lidt de gode 60'er designermøbler fra SAS' Hotel Royal i København.

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:47
Ikea er nice de første 2 år, derefter er det noget værre lort. Ikea bruger tynde mdf-plader som er sandwhichet med pap i trekantsform for at afstive og give fylde. Sidst kommer de en gang båndfiner på som hurtigt bliver grim.

Jeg ville holde mig fra det hvis det skal være et møbel du har glæde af de næste mange år. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ikea er nice de første 2 år, derefter er det noget værre lort. Ikea bruger tynde mdf-plader som er sandwhichet med pap i trekantsform for at afstive og give fylde. Sidst kommer de en gang båndfiner på som hurtigt bliver grim.
<span style="font-size: 12px; line-height: 1.4;">
</span>
<span style="font-size: 12px; line-height: 1.4;">Jeg ville holde mig fra det hvis det skal være et møbel du har glæde af de næste mange år. </span>

Sjovt nok samme måde en indvendig glat dør er lavet på. Og den falder da ikke fra hinanden Tongue
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ikea er nice de første 2 år, derefter er det noget værre lort. Ikea bruger tynde mdf-plader som er sandwhichet med pap i trekantsform for at afstive og give fylde. Sidst kommer de en gang båndfiner på som hurtigt bliver grim.


Tjah, skabet bag mig har 7 år på bagen og er kun i stykker de steder vi har slået imod, så lakeringen er sprunget af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ikea er nice de første 2 år, derefter er det noget værre lort. Ikea bruger tynde mdf-plader som er sandwhichet med pap i trekantsform for at afstive og give fylde. Sidst kommer de en gang båndfiner på som hurtigt bliver grim. Jeg ville holde mig fra det hvis det skal være et møbel du har glæde af de næste mange år.

Det var godt nok en generelisering uden lige. Det kan jeg garantere dig for, at alle deres møbler slet ikke er. Der er bestemt nogle i den helt billige ende, som er med honneycomb papkerne. Men langt det fleste er i spånplader. Selve Stockholm-serien, som er noget af deres dyreste, er rent faktisk i limtræ, så det holder ret så godt endda.
Og det, Steve Jones, er jo hele ideen med Ikea. De laver møbler til alle. Du kan fylde en hel studenterlejlighed, for ganske få tusinde kroner. Du kan til gengæld også købe dig fattig.

Redigeret af Nagash - 13-November-2013 kl. 21:54
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ikea er nice de første 2 år, derefter er det noget værre lort. Ikea bruger tynde mdf-plader som er sandwhichet med pap i trekantsform for at afstive og give fylde. Sidst kommer de en gang båndfiner på som hurtigt bliver grim.

Jeg ville holde mig fra det hvis det skal være et møbel du har glæde af de næste mange år. 

Vås!!! Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du behandler dit inventar i hjemmet Smile
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 22:00
Årh limtræ alligevel bob bob selvom man rent teknisk jo godt kan definere spånplade som limet træEmbarrassed
 
Taget fra Ikeas hjemmeside:
 
Produktbeskrivelse
Topplade/ Bundplade: Spånplade, Valnødfinér, Klar akryllak, Papir, Valnødfinér
Side: Spånplade, Klar akryllak, Valnødfinér
Mellemvæg/ Front: Spånplade, Valnødfinér, Klar akryllak, Valnødfinér
Flytbare hylder: Fiberplade, Valnødfinér, Klar akryllak, Valnødfinér
Ben: Massiv ask, Bejdse
Ryg: Fiberplade, Valnødfinér, Klar akryllak
 
 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 23:25
Fair nok, det er de så ikke længere. Danske Bodilsen lavede dog bøbler til Ikeas Liatorp og Stockholm serie, indtil de gik på røven. Og Bodilsen lavede netop kun limtræ. Men det er selvfølgelig en ny producent nu, så det er så tydeligvis ikke limtræ mere.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Knaldperlen Knaldperlen skrev:

Jeg overvejer at købe et IKEA Stockholm TV-bord. Nogle der har det? Fordele, ulemper osv?

Synes nemlig selv det ser lidt "luxury" ud ;P Link under billedet. Jeg tænker selvfølgelig på bordet i valnøddetræ.

Mvh
Knaldperlen


http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60239715/#/60239715
Jeg har en bænk i hvad jeg mener er en tidlig version af IKEA Stockholm. Den er i kirsebær og har klaret opgaven fint her hos mig, og har været skilt et par gange. Den står stadig solidt.

Jeg har så boret nogle ekstra huller med kopbor, så højttalerkabler, signal og strømkabler ikke ligger lige op ad hinanden. Jeg har også skåret 60mm af benene, da jeg synes bænken var lidt for høj. 


Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:53
Hej Claus,

Tak fordi du tog dig tid til at tage et billede :O)

Jeg er vidst slet ikke i tvivl nu, tror jeg snart skal i IKEA.

Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu