recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 36>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:


Oprindeligt skrevet af MartinJuel MartinJuel skrev:

Jeg har købt en reol i Ikea og lagt ned og derefter lavet nogle rammer så bettepigen ikke pille ved  alle knapperne Wink







God løsning!
Er det låger elller rammer? Har du evt. et billede med låger/rammer åbne?

vh
Lars

Det er rammer betrukket med højttalerstof. Har selv fremstillet nogle lignende ud af 12 mm sort MDF, som er skåret så der står 5 cm tilbage hele vejen rundt. Men husk der skal en kraftig klammepistol til at skyde stoffet fast i MDF plade.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 21:39
Efter at have været igennem denne efterhånden ret omfattende tråd er jeg blevet inspireret til at bygge et tvmøbel også. Da jeg ikke er nogen født håndværker, planlægger jeg at snyde lidt genvej nogle steder.

Min plan er at bruge 3 stk af dette IKEA skab som skelet og beklæde dem med 12 mm MDF, så det passer i stil med resten af stuen. Det skal så males hvidt og have sorte låger med højttalerstof. Lågerne skal så sidde fast med beslag eller magneter. Det har jeg ikke helt lagt mig fast på endnu.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30205528/#/30205533

Jeg overvejer at bygge en skrå hylde i midten, som min center kan stå på, så lyder bliver vinklet lidt. Er der noget jeg skal tænke på i forbindelse med vibrationer fra højttalere. Fronterne hænger på vægen.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Efter at have været igennem denne efterhånden ret omfattende tråd er jeg blevet inspireret til at bygge et tvmøbel også. Da jeg ikke er nogen født håndværker, planlægger jeg at snyde lidt genvej nogle steder.

Min plan er at bruge 3 stk af dette IKEA skab som skelet og beklæde dem med 12 mm MDF, så det passer i stil med resten af stuen. Det skal så males hvidt og have sorte låger med højttalerstof. Lågerne skal så sidde fast med beslag eller magneter. Det har jeg ikke helt lagt mig fast på endnu.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30205528/#/30205533

Jeg overvejer at bygge en skrå hylde i midten, som min center kan stå på, så lyder bliver vinklet lidt. Er der noget jeg skal tænke på i forbindelse med vibrationer fra højttalere. Fronterne hænger på vægen.


Monter solide silicone dupper under center, så skulle den ged være barberet ;-)
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 10:55
Det bliver alt for omstændeligt, du skal stadig bearbejde MDF, male den, spartle og lave egne låger og egne beslag. Så kan du næsten ligeså godt lave det fra bunden og få det helt som du vil, og så kan du evt bygge det efter færdigtlavede stoflåger som jeg har gjort. et par sider tilbage. Det kan aldrig svare sig selv at lave de låger.
Fåes der låger til de kasser med hængsler, så du evt. Kun skal skære midten ud og beklæde dem?
Hvor henne i landet bor du, og skal det stå eller hænge.

Mvh Emil

Redigeret af Denraretiger - 24-Juli-2013 kl. 10:57
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 11:20
Jeg gik væk fra at lave mit eget tv bord og istedet modificere et andet.

Tv bord købt i biva (model chelsea)




Jeg har så købt nogle magneter i biltema, som er skruet på siden i midten af tv bordet. Hvor jeg så har lavet en ramme med højtalerstof (også købt i biltema) Stoffet er lagt dobbelt for at skjule evt dioder. Benene på tv bordet er ORG grå, men de er så betrukket med hvid højglans film.
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hellum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 11:25
Her er mit bud:

Montana reoler med hul boret i bagbeklædningen. (Huser PS3 og ATV3).
Rille fræset i muren således ledninger ikke er synlige. (Afslutningen ved gulvet er ikke lige den pæneste)


Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 15:59
Mit DIY-møbel. Er købt af Mr. Anderson herinde fra. Rigtig glad for det :-)
Kirsebærfarvet som også passer ind med højttalere og sub.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 18:31
Jeg synes der er rigtigt mange fine setup i denne tråd, men jeg savner meget nogle dimensioner på de fremviste møbler. Jeg kigger selv efter et TV-møbel, men 4 af 5 skrottes pga. "forkerte" mål - så synes det vil være rigtigt rart med dimensioner på hele møblet og også gerne på de enkelte rum :-)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Mit DIY-møbel. Er købt af Mr. Anderson herinde fra. Rigtig glad for det :-)
Kirsebærfarvet som også passer ind med højttalere og sub.
Troede faktisk det var valnødWink Mit møbel (se nederst på s.17) er kraftigt inspireret af Mr. Anderson's + et par andre stykker formidable arbejde.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 10:15
Det kan da sagtens være det er valnød, men farven ligner kirsebærfarvet :-P Dit møbel er også fedt !
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 13:07
Her er et andet eksempel på en Montana Reol. Modulerne er 46,8 cm bredde, 35,4 cm høje og 46,8 cm dybe.

Alt

... og sådan ser det ud med åbne låger:



Ledningsrodet er gemt bag en falsk bagside bagved filmene i det venstre modul

Lågerne er super praktiske, da de kan være åbne uden at man risikerer at gå ind i dem, som ved normale låger.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Det kan da sagtens være det er valnød, men farven ligner kirsebærfarvet :-P Dit møbel er også fedt !
Jo tak, jeg har fået fjernet selve soklen, så møblet blev 15 cm lavere, det gav helt sikkert en forskel i forhold til billede højden.
BTW. så har jeg givet træet noget mørkt træolie, hvilket nok gør at mit ikke ligner kirsebær så meget.Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu