recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 36>
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 12:37
Claus P - er det et Ikea møbel du har?? eller er det en tidlig "rigtig" model.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Claus P - er det et Ikea møbel du har?? eller er det en tidlig "rigtig" model.

Ja det er et IKEA møbel. Købt for 10-11 år siden, sammen med et vitrineskab og en serveringsvogn i samme serie, og alt sammen i kirsebær, som var meget in på det tidspunkt Wink

Jeg mener de også kaldte den serie for Stockhom, men er ikke 100% sikker.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Knaldperlen Knaldperlen skrev:

Jeg overvejer at købe et IKEA Stockholm TV-bord. Nogle der har det? Fordele, ulemper osv?

Synes nemlig selv det ser lidt "luxury" ud ;P Link under billedet. Jeg tænker selvfølgelig på bordet i valnøddetræ.

Mvh
Knaldperlen



http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60239715/#/60239715

Jeg synes godt nok heller ikke at det ligner der kan være særlig meget i. I følge hjemmesiden er den kun 40 cm dyb, hvilket er inklusiv forside og bagplade. Så det indvendige mål er betydeligt mindre og så er det pludselig svært at få plads til en større forstærker, ledninger og hvad der ellers kan/skal kobles til derinde. Sørg ihvertfald lige for at have fuldstændig tjek på det inden du køber. Smile
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 14:53
Jo Claus, den hedder STOCKHOLM, men er bare den ældre model.

Tjekker lige op omkring målet ;-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 16:03
De har netop også lige, skiftet meget ud i Stockholm serien, da det nye katalog kom i sommers.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 19:39
Det gamle ligner slet ikke hvad man forbinder med Ikea idag, men fedt møbel. Ang dybden behøver det ikke nødvendigvis være et stort problem eftersom en del Surround Recievere kommer i 32 cm dybde. Blandt andet Denon X1000 OG X2000
Til top
voight Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 10:09
Her er lidt billeder af min løsning, hvis det kan hjælpe lidt:)





Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 10:55
@Voight 
Det ser godt ud - hvad er det for skabe, og har du selv lavet lågerne?

vh
Lars 
Til top
voight Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

@Voight 
Det ser godt ud - hvad er det for skabe, og har du selv lavet lågerne?

vh
Lars 


Nej det hele er købt som det står :) gad ikke lave møbel denne gang, så købte disse 2 stk møbler (skulle dog selv sætte låger på men det var også det)

Det af mærket Unnu. http://www.unnu.nu/da
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 22:06
Jeg synes godt der må komme gang i denne tråd igen, så jeg bumper lige med et spørgsmål til nogle af dem, der har lavet deres eget møbel.
Hvis man skal lave indeliggende låger hvor meget luft skal der så være rundt om lågen?
Hvis rummet der skal laves låge til er 500mm x 500mm, hvor stor skal lågen så være?
496mm x 496mm, altså 2mm luft hele vejen rundt eller?
Jeg skal have det beklædt med højttalerstof (et lag regner jeg med).

Jeg regner med jeg kan finde et sted hvor jeg kan låne en bordsav til at skære lågen ud i det rette mål.
Men hvordan skærer man bedst den "indre firkant" ud?
Og hvor lidt ramme kan man nøjes med, uden at lågen bliver "flimsy/ustabil"?

Jeg er ikke den store handyman.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 22:20
Enig:) - Jeg har ved gud søgt megen inspiration i denne tråd
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Jeg synes godt der må komme gang i denne tråd igen, så jeg bumper lige med et spørgsmål til nogle af dem, der har lavet deres eget møbel.
Hvis man skal lave indeliggende låger hvor meget luft skal der så være rundt om lågen?
Hvis rummet der skal laves låge til er 500mm x 500mm, hvor stor skal lågen så være?
496mm x 496mm, altså 2mm luft hele vejen rundt eller?
Jeg skal have det beklædt med højttalerstof (et lag regner jeg med).

Jeg regner med jeg kan finde et sted hvor jeg kan låne en bordsav til at skære lågen ud i det rette mål.
Men hvordan skærer man bedst den "indre firkant" ud?
Og hvor lidt ramme kan man nøjes med, uden at lågen bliver "flimsy/ustabil"?

Jeg er ikke den store handyman.

Mvh Michael


Det burde være nok, men hvis møblet ikke har 100% lige store afstand i top og bund i hvert sektion, så skal du måske bruge mere plads, for at kunn tilpasse lågen 100%

Jeg har nogle steder på mit møbel knap 3mm rundt.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu