recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SteffenD89 XT2 og Velodyne SPL-1200 Ultra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSteffenD89 XT2 og Velodyne SPL-1200 Ultra

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

'Heldigivis' bor jeg ikke i nærheden af Sønderborg, og det er min bankmand sikkert også glad for :) Den eneste rigtige hifibutikker vi har her i Odense er Hifiklubben og KTradio (som er for dyre i mine øjne).

Jeg havde slet ikke set det fælleskøb der, men syntes det er lidt for meget at betale 11k for noget dyb bass. Men sådan er det jo med kvalitet, det koster! Jeg vil hellere kigge mig om efter en brugt af slagsen. Jeg er ikke SÅ bassliderlig igen, og mine fronter gør det egentlig os ganske fint. Ku godt finde på at bruge 4-5k på en go sub, men den Velodyne MicroVee er bare ikke køn nok til at jeg (og kæresten) gider at ha den stående fremme. Ak, det er ikke nemt ;)

MicroVee, den havde jeg jo til anmeldelse en måneds tid. Jeg synes at den er super lækker med sin alu-kasse. Jeg tror at den skal ses i virkeligheden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:58

Ja, det kan godt være. Men fyn er bare virkelig ikke lige stedet hvis man har trang til lækkert hifi

Dog foretrækker jeg nu også hellere en glossy pianolak :)

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

'Heldigivis' bor jeg ikke i nærheden af Sønderborg, og det er min bankmand sikkert også glad for :) Den eneste rigtige hifibutikker vi har her i Odense er Hifiklubben og KTradio (som er for dyre i mine øjne).

Jeg havde slet ikke set det fælleskøb der, men syntes det er lidt for meget at betale 11k for noget dyb bass. Men sådan er det jo med kvalitet, det koster! Jeg vil hellere kigge mig om efter en brugt af slagsen. Jeg er ikke SÅ bassliderlig igen, og mine fronter gør det egentlig os ganske fint. Ku godt finde på at bruge 4-5k på en go sub, men den Velodyne MicroVee er bare ikke køn nok til at jeg (og kæresten) gider at ha den stående fremme. Ak, det er ikke nemt ;)

MicroVee, den havde jeg jo til anmeldelse en måneds tid. Jeg synes at den er super lækker med sin alu-kasse. Jeg tror at den skal ses i virkeligheden

Hvor godt spiller den MicroVee egentlig? Jeg har dog studset lidt over den, og det kunne da næsten være smart nok med sådan en i fremtiden, men jeg undrer mig bare lidt over om den overhovedet leverer noget bass?

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

'Heldigivis' bor jeg ikke i nærheden af Sønderborg, og det er min bankmand sikkert også glad for :) Den eneste rigtige hifibutikker vi har her i Odense er Hifiklubben og KTradio (som er for dyre i mine øjne).

Jeg havde slet ikke set det fælleskøb der, men syntes det er lidt for meget at betale 11k for noget dyb bass. Men sådan er det jo med kvalitet, det koster! Jeg vil hellere kigge mig om efter en brugt af slagsen. Jeg er ikke SÅ bassliderlig igen, og mine fronter gør det egentlig os ganske fint. Ku godt finde på at bruge 4-5k på en go sub, men den Velodyne MicroVee er bare ikke køn nok til at jeg (og kæresten) gider at ha den stående fremme. Ak, det er ikke nemt ;)

Hm ja det var nu godt nok ikke særligt meget, til sådan en stor by, vi har nemlig også to styk hifi-butikker i Sønderborg.

Og jeg havde sådan set heller ikke set det fælleskøb, det var sælgeren i AV-Connection der fortalte mig om det, og det var sådan set det der gjorde hele forskellen, ellers havde jeg nok købt en Dali Mentor Sub eller en B&W PV1, da de også ligger på det prisniveua. Men ja.. 11000kr er rigtig mange penge at bruge på sådan noget som en subwoofer, men det generer mig dog ikke nu hvor jeg efterhånden har fået den spillet til. Den lyder rigtig godt og er bestemt alle pengene værd, desuden passer den også bedre ind i stuemiljøet med dens lak, end de ovennævnte.  

Men prøv da og find en pris på 8 tommeren, den har de jo også lavet i ultra. Den burde så bare hedde noget med SPL-800 Ultra, du skal nok bare regne med en pris på 6-7000kr, men det er stadigvæk væsentlig mindre end de 11000kr(13000kr), også har du en god og pæn subwoofer, som din kæreste helt sikkert ville blive mere glad for, end en stor grim kasse som de fleste subwoofere jo nu en gang er.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 19:56
Så kom der lige et par flere billeder.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 21:28

Hey Steffen, tak for info'en, jeg vil jeg prøve at undersøge den SPL-800 (det er da vist den samme som Hother har?) 6-7000 lyder lidt mere rimeligt, så kan jeg jo bruge lidt penge på en ISF kalibrering :) Det bedste ville dog være at finde en brugt. Min nyehvervede Onkyo 875 købte jeg også brugt af 'Kongerejen' herinde fra recordere.dk, og den er jeg bare blevet super glad for. Og den har ikke én rids eller skavank. 

Bor du forresten i lejlighed? Og hvad siger naboerne til din nye sub?

P.S, den hvide/grønne dug er godtnok ik ret køn ;)

PP.S, sorry for eventuelle stavefejl, har været ude og brygge øl sammen med min far og lillebror idag, heh...



Redigeret af Losty - 29-Juli-2009 kl. 00:55
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 09:30

Jo Hother har vidst den tidligere model, de nye hedder Ultra.

Forskellen på de nye og gamle er vel: Ultra har Pianolak (tror ikke at de gamle har dette), kalibreringsmikrofon, LED display, fjernbetjening samt lidt mere power. 

Prisen på den gamle ligger på 5500kr hos AV-Connection http://www.av-connection.dk/?PGr=2740&ML=1126

Men øh.. Jeg har prøvet at kigge nettet igennem for dig, ganske kort, og jeg kunne lige umiddelbart ikke finde noget om SPL-800 ultra i Danmark, selv ikke engang den danske Velodyne hjememside har noget stående, på trods af at denne findes http://www.velodyne-subwoofers.dk/index.htm men det kan være at den udkommer senere?

Her er en anmeldelse hvis dette skulle have interesse http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=2760&zoneid=6

og ang. vores dug er det nu alligevel meget rart at det ikke alt sammen er sort og hvidt, så derfor har vi lige nogle grønne ting for at peppe stuen lidt op, uden at det går over gevind. Og ja, jeg bor i lejlighed sammen med min kæreste, i Sønderborg, naboen har endnu ikke klaget, men nu spiller jeg heller ikke voldsomt højt når klokken er over 22 om aftenen.

Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 15:29

Det var jo en fin anmeldelse af din sub. Bare træls når man har læst den, får man lyst til at eje den

Kan kun give dig ret i at det er rart med lidt farver i hjemmet. Kæresten og jeg er også igang med at lave stuen totalt om (ny sofa, nyt tvbord, ny farve på vægen) så lige nu er det de ting der kommer først i rækken, er trodsalt sjovere at ha et fedt hjem istedet for noget dyb bass :) Jeg bor selv i stuen, og spiller ofte rigtig højt musik, og har ingen klager fået igennem de 2 år jeg har boet her, så enten er mine naboer døve eller os er der bare godt støjisoleret :)

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:01

Ja det er rigtigt, alt ting skal jo også lige passe sammen, så det gælder om at prioritere lidt ;)

 

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 00:39

Når, så burde jeg få mine højtalere imorgen(!) langt om længe. Men så mangler jeg bare min nye Marantz receiver, da den anden døde, og den kommer først måske på næste onsdag

Billeder/opdateringer burde  komme løbende i de næste uger.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:16
Så er det hele (endelig) kommet på plads, billederne kommer meget snart
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 13:17
Så kom der billeder, lidt små men nu kan det hele da i det mindste ses
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu