recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1 9091929394>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Godt at se at DIY s1s-ex trenden breder sig

Havde heller ikke plads til de originale, så jeg købte også delene hjem og legede med dimensionerne, så de lige kunne klemmes ind - der er ca 3mm til overs.

Men uha hvor de rykker... Dem skal du nok blive glade for - om så resten af huset gør, det er en anden sag...

Jeg har 4 murstensvægge og 2 lyddøre imellem biffen og vores soveværelse, og med godt gang i bassen, der rasler vores store tunge væghængte påklædningsspejl i soveværelset.


Sådan er det bare med 18" fra Jbl prøvede jeg at overbevise konen om, men hun er stadig ikke helt overbevist - medmindre hun er med til at se filmen, så er det i orden


ja- måtte tage 6 cm af i dybden. Og ligge dem til i længden ( højden når de ikke ligger ned )
Som de ligger nu , måler de begge 2.04m :-)
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 16:19
De ser super fede ud og tight fit! Glæder mig til at høre dem i aktion!

Lidt bittert med amp, men det får du helt sikkert løst.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 21:40
har prøvet med nye kabler , som er lavet korrekt. Det gjorde ingen forskel. Så amp skal til rep. Kan dog låne en anden imens. Så kan jeg få ordentlig EQet , og se nogle film
Til top
Patience Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-August-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patience Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:46
Hej p.las, har et par spørgsmål til din masking løsning :-)

1. Er det "vægten" alene på stoffet + et stykke træ/metal du har i bunden som sørger for at den øverste masking falder ned når motoren "kører" ?

2. Kører maskingen i en "skinne" på indersiden af rammen, for at "styre den og undgå at den blafrer?

3. Du viser et sted at din masking kører på indersiden hvilket er super fedt, men hvordan har du monteret lærred på indersiden af masking-rammen? Jeg tænker især her på, at hvis der skal være plads til at masking skal køre "mellem" den synlige yderramme og selv lærredet (som nok sidder på en ramme for sig selv(?), så må der vel være "luft der hvor maskingen aldrig når ned? Og hvis det sidder for tæt så "gnider" masking stoffet hele tiden mod lærredet...

4. Du skrev at du ville give nogle gode råd omkring sy-arbejdet, men kunne ikke lige finde noget :-) 

5. Den "rulle" som den nederste del af maskingen rulles på, er det bare et rundt rør der kan dreje rundt uden noget fancy, eller er der noget fjederværk i som hjælper med at holde den nederste masking del stram?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Patience Patience skrev:

Hej p.las, har et par spørgsmål til din masking løsning :-)

1. Er det "vægten" alene på stoffet + et stykke træ/metal du har i bunden som sørger for at den øverste masking falder ned når motoren "kører" ?

2. Kører maskingen i en "skinne" på indersiden af rammen, for at "styre den og undgå at den blafrer?

3. Du viser et sted at din masking kører på indersiden hvilket er super fedt, men hvordan har du monteret lærred på indersiden af masking-rammen? Jeg tænker især her på, at hvis der skal være plads til at masking skal køre "mellem" den synlige yderramme og selv lærredet (som nok sidder på en ramme for sig selv(?), så må der vel være "luft der hvor maskingen aldrig når ned? Og hvis det sidder for tæt så "gnider" masking stoffet hele tiden mod lærredet...

4. Du skrev at du ville give nogle gode råd omkring sy-arbejdet, men kunne ikke lige finde noget :-) 

5. Den "rulle" som den nederste del af maskingen rulles på, er det bare et rundt rør der kan dreje rundt uden noget fancy, eller er der noget fjederværk i som hjælper med at holde den nederste masking del stram?


1 - ja bundstokken alene ( alu ) samt veltex ( limmet fast på en kasseret dug.

2 - nej - du skal betragte det som et ganske alm rullegardin ( den øverste maske ) bundstok er ca 25mm tyk. og der er ca 35mm imellem lærred og ramme , hvor lærredet kører i

3 - puha - svært at forklar
( bor i Horsens - du må gerne komme og kigge på det )

4 - det kan jeg knap nok huske

5 - øverste og nederste valse , er den type man bruger til markiser. Den øverste bliver trukket af motoren. Den nederste har en retur fjeder , som holder masken stram.

evt send mig en pm - så kan vi tage den over telefonen
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 13:05

Hvad synes du om de JBL højttalere? Nu har du sikkert fået en del erfaring med dem.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hvad synes du om de JBL højttalere? Nu har du sikkert fået en del erfaring med dem.



dem er jeg rigtig glade for. Og efter at have i de sidste mange år , prøvet noget forskelligt. Så er jeg nået dertil hvor jeg ikke kommer til at prøve andet. de er naturlig åbne. De er dynamiske . de er behagelige . De har en dialog der ikke lyder som en højtaler...bare naturligt. Og ret så væsentlig. Alle andre højtaler jeg har haft , har der altid været et mix , der ikke har fungeret. Procella var dog dem som var mindst hysteriske. Alt lyder godt på SAM3. I større eller mindre grad.
Live koncerter lyder også fantastisk.
Jeg kan ikke komme i tanke om noget andet jeg vil prøve , eller hellere have. Jeg er kommet i mål.
Jeg vil ændre lidt på rummet i løbet af året ( stor bass trapp bag skreenwall ) eller s skal jeg bare se film og høre koncerter
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 09:59
CITAT: Ellers skal jeg bare se film og høre koncerter

Det er der vist mange herinde  der glemmerWink
Ning
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

CITAT: Ellers skal jeg bare se film og høre koncerter

Det er der vist mange herinde  der glemmerWink


det med screenwall har jeg gået og overvejet de sidste halvandet år. Men det er sjovere at se film :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

CITAT: Ellers skal jeg bare se film og høre koncerter

Det er der vist mange herinde  der glemmerWink


det med screenwall har jeg gået og overvejet de sidste halvandet år. Men det er sjovere at se film :-)
Tror der er rigtigt mange i denne hobby, som synes rejsen er sjovere end resultatet. Jeg har selv været én af dem - men nu vil jeg bare have det færdigt så jeg kan slappe af med en masse film uden at tænke på udstyr og akustik :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 15:01
jeg har også brugt oceaner af tid på måling , tweak etc. Jeg er dog overbevidst om , at det kun sker . Fordi man ikke er tilfreds. Hvis man er tilfreds , stopper alt tweak.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

CITAT: Ellers skal jeg bare se film og høre koncerter
 
Det er der vist mange herinde  der glemmerWink
Vi får baby #2 om 1 måned og så er mit liv fucked.
 
Den absolute 1. prioritet er allerede, at få set en film i ny næ med (meget lav volumen) - med forhåbning om at det bliver uden forstyrrelser LOL. Jeg tror det er blevet til 2-3 film i hjemmebioen det seneste år - resten sker i stuen.
 
 
 
 


Redigeret af Iron Man - 26-Juni-2017 kl. 15:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9091929394>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu