recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1234 94>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 10:08
ang dvd ,der bruger jeg primaren ,hvorefter at scaleren scalere op til 1080p og bruger funktionen PREP .primaren kan ikke sende et interlaced signal ud ,så scaleren reinterlacer det ,og derefter deinterlacer det korrekt.Med synlig forbedring til følge.Når oppoen kommer vil det være en killer.næsten samme pris som jeg gav for samsung bdp 1400,men er billede som er mange gange bedre+bedre analog udgange
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Men hvorfor har du bestilt s55t til baghøjttalere? Skal det ikke kun være surroundhøjttalerne der skal levere difus lyd (tripol).

Tripolerne er lidt en mellemting mellem en direkte og en dipol højttaler, og det fungerer fremragende med fire tripoler. Jeg har aldrig helt forstået hvorfor THX definerer dipoler i siderne men ikke bagved, men M&K'erne er THX certificerede med tripoler hele vejen rundt. De laver slet ikke andet ned tripoler som baghøjttalere længere.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 10:40

super flot bio

Især din løsning med indbygget lærred i loft

 

Hans

Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

selv om det er en stuebio(vil helst have haft et bio rum)hænger lyd og billedet rigtig godt sammen.

jeg beklager den manglende sammenhæng i selve tråden.Jeg er PC IDIOT

er der nogle som har nogle komentar/spørgsmål positive som negative skal de være velkommen

peter

Gennemført flot stuebio. Løsningen med "lærredskassen" på loftet er ganske enkelt genialt.

Da jeg selv ikke er tilhænger af en decideret/dedikeret hjemmebio, så er din stuebio-løsning nu klart være referencen - intet mindre (hvis man har hus og mulighed for at kopiere din lærredsløsning).

Til top
akjosko1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akjosko1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:


Det ser godt ud :-)


Hvilket møbel er det ?



det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)


jeg vil helst selv have lavet noget



Mener du ikke at det er hfk's Argon Cube møbler, der jo ligner Clic?

Kanon løsning med lærredet i loftes, og rigtig flot setup
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:


Det ser godt ud :-)


Hvilket møbel er det ?



det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)


jeg vil helst selv have lavet noget



Mener du ikke at det er hfk's Argon Cube møbler, der jo ligner Clic?

Kanon løsning med lærredet i loftes, og rigtig flot setup

en skrivefejl 

det er selfølgelig argon.der er plusser og minusser.personligt syntes jeg at finishen godt kunne være bedre(løbere og revner)når man kommer rigtig tæt på.hvis man har en forstærker som er tung,dvs ikke tungere end min primare(ca 25kg)bør mna kigge efter et andet møbel.den cube som den står i buer en anelse nedaf.skufferne hvor jeg har mine dvd/blu-ray film kan ikke åbnes helt.der mangler ca 8 cm til at bagkanten er helt fri.

jeg kom af med ca 12500,-.et clic møbel i samme kofirgration koster ca 33000,-.Clicmøblet er uden tvivl i alle sammenhæng et bedre møbel.men 20000,- i difference?

 

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 21:02

jeg takker for de fine ord

jeg overvejer i øvrigt at forhøje mit skab hvor projektoren står.så den også kan blive skjult.Jeg tænker på at lave ne kasse ,i samme stil som skabet.men front og højre side vil jeg beklæde med hvidt ht stof eller lign ,til køling.ud over det skal der være et hul til optikken.

jeg vil tage nogle flere billeder efterhånden som der bliver opdateret

Til top
DAXE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DAXE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 22:19

Meget flot lavet!

Et par spørgsmål:

Hvorfor ikke bruge subwoofer fra M&K?

Hvordan vil M&K højtalere lyde til musik alene (evt. med lidt billigere forstærker, trods alt :-)?

Kabler til højtalere: Jeg synes det ser godt ud. Måske dog et lidt mere firkantet layout (kabler lodret op til højtalere).

Hvilket møbel så i i Vejle?

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 23:25

jeg valgte subwooferen fra velodyne på grund af div just/rum eq.da jeg både bruger setupet til film og musikkoncerter.den har justerbar servo som gør basen utroligt præcis i musik mode eller mere volumeløs til film.ifølge målinger er den lineær til ca 17 hz hvorefter den falder.jeg vil ikke sige at den er bedre end m&k,men den er ihvertilfælde mere præcis og fleksibel.men den er til gengæld ikke billig.mener den kostede 23000,- vejl.

jeg kan kun udtale mig om hvordan de lyder hjemme ved mig.min primare har bestemt ikke problemer med at trække dem.den er godt nok kun på 5x100w men strømforsyningen er på 900va .som helhed lyder koncerter godt ,ALT kommer med.Til stereo mangler de perspektiv og er generelt for pågående.de er meget monitor præget

møblet i vejle kender otto noget til

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 08:00

Hejsa - vil tilslutte mig de andre og skamrose dit HW, top nice og lækker detalje med lærredet på loftet.

Min kæphest er dog ledninger/kabler som jeg er allergisk overfor. Med alle de $ der er brugt på dette projekt synes jeg det er ualmindeligt synd ikke at bruge et par tusinde på at få fræset de få kabler ind i væggen til højtalere og TV og evt. projektor - det kan ikke koste alverden set i lyset af den eksisterende investering og vil - efter min mening - lige give det sidste prik over i´et.

 

 

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hejsa - vil tilslutte mig de andre og skamrose dit HW, top nice og lækker detalje med lærredet på loftet.

Min kæphest er dog ledninger/kabler som jeg er allergisk overfor. Med alle de $ der er brugt på dette projekt synes jeg det er ualmindeligt synd ikke at bruge et par tusinde på at få fræset de få kabler ind i væggen til højtalere og TV og evt. projektor - det kan ikke koste alverden set i lyset af den eksisterende investering og vil - efter min mening - lige give det sidste prik over i´et.

 

 

jeg takker.ang kabler vil det absolut være løsning nr 1.det vil nok være noget jeg vil kaste mig over når alt grejet er på plads,de sidste ht og en ny blu-ray med super analog udgange.jeg leger også lidt med at lave et form for maskesystem til mit lærred.jeg hader de sorte bjælker.jeg undersøgte hvad et tilsvarende lærred som mit kostede med 2 vejs masking.ca 65000,- det vil sige at det er 40000,- de tager for maskesystemet.det er sku i overkanten.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 14:03

komentar kommer senere

er der nogle som har forslag til ht kabler .bruger pt supra ply 3.4 skærmet

specielt mellemtonen har svært ved at "slippe"højtaleren.jeg har kigget på VDH 122 hybrid

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 94>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu