recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV og HDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV og HDTV

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:25

Jeg har bestilt dem i forgårs og i går aftes var de der efter en genstart af systemet. Men som allerede sagt så synes jeg ikke der er kæmpe forskel mellem Kanal 5 og K5 HD. De andre 3 kanaler er ikke noget værd som sådan (det er MTV, TV2 Film og BBC) men jeg ved der kommer 7 mere til inden årsskiftet.

I forvejen er kanal 5 den kanal der står suverænt flottest på TDC TV. Jeg har sammenlignet med en full HD film (I am Legend) og jeg vil sige billedet på K5 HD fremstår ligeså roligt og støjfrit men måske knapt så kontrastfyldt.

Clody, jeg betvivler ikke du har ret som sådan men for noget kan sælges i DK til tilstrækkeligt mange til det kan betale skal det altså være lidt mere brugervenligt og nemt end en HTPC løsning

 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:43
Hvis man ser på selve brugerinterfacet i windows 7 media center, mener jeg ikke, på nogen måde står tilbage i forhold til disse propriotære bokse...
Selvom der kan siges noget mindre fordelagtigt om Microsoft, så er de ikke helt tosset til at lave et ordentlig brugerinterface...

Jeg vil medgive at TDC faktisk udbyder et setup der i modsætning til andre udbydere, der virker OK...

Bare fordi det er forbruger-elektronik er det pr. definition ikke enklere at bruge end en HTPC.
Faktisk vil jeg påstå at der er flere der kan bruge en PC, end en tilfældig forbrugerelektronik "kasse"..

Tit skal diverse producenter opfinde deres egen måde at lave et brugerinterface på...

Ydermere synes jeg ikke det er brugervenligt at byde folk en stak "kasser" med tilhørende antal fjernbetjeninger, her klarer HTPC-en trods alt sig med kun en  "kasse" og kun en fjernbetjening til det hele...
Endvidere de fine muligheder for at organisere sine medier..

Men det kan sådan set alt sammen være ligegyldigt....
HTPC-løsningen får det svært...

Redigeret af avh - 23-Juli-2009 kl. 20:52
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis man ser på selve brugerinterfacet i windows 7 media center, mener jeg ikke, på nogen måde står tilbage i forhold til disse propriotære bokse...


Jeg ved ikke om i er klar over det, men TDC TV er baseret på Microsoft Mediaroom, som i bund og grund (så vidt jeg kan læse mig frem til) er en udbyder-platform baseret på samme interface som MCE - en slags Windows MCE med server backend. Så i snakker jo stort set om det samme produkt og det samme brugerinterface :-)

http://www.microsoft.com/mediaroom/

/Henrik


Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:52
Jeg synes det lyder fortrinligt med HD muligheden med TDC-TV. Jeg er fristet til at opsige min bredbåndsforbindelse og få en samlet pakke hos TDC-TV, men de før omtalte gener holder mig tilbage...jeg håber de andre internet leverandører hopper på HDTV vognen, måske er de mindre restriktive! Indtil videre nøjes jeg med gratis kanalerne på Astra19.2 samt DVB-T, men film og musik i HD ville da være dejligt...og VSDL2 med 50mbit båndbredde...
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 12:57

jeg har også bestilt hd , fra tdc for en uges tid siden  - har lige genstartet systemet, men de er ikke kommet -- endnu... hvilke kanaler ligger dine hd kanaler på.

 

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Jeg synes det lyder fortrinligt med HD muligheden med TDC-TV. Jeg er fristet til at opsige min bredbåndsforbindelse og få en samlet pakke hos TDC-TV, men de før omtalte gener holder mig tilbage...jeg håber de andre internet leverandører hopper på HDTV vognen, måske er de mindre restriktive! Indtil videre nøjes jeg med gratis kanalerne på Astra19.2 samt DVB-T, men film og musik i HD ville da være dejligt...og VSDL2 med 50mbit båndbredde...

Ville bestille HDTV i fredags, men de venlige/ærlige TDC-medarbejdere syntes, jeg skulle vente lidt...

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:43
Jeg bestilte i torsdags og de var der efter en genstart lørdag aften. Fornøjelse!! Dybdeskarpheden på alle kanaler kan klart ses! Det kan en scaler ikke hamle op med! Super, glæder mig til at teste det noget mere!
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:44
hvilke kanaler ligger de på ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:54
De aller sidste (44-48 ca.) efter Optaget TV og alle radiokanaler.

Redigeret af BorgHammer - 26-Juli-2009 kl. 18:54
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 18:20

Jeg bestilte HD-pakken omkring d. 20. juli, men i TDC's ordrebekræftelse står der at ordre først bliver ført ud i livet d. 7. august, da jeg har valgt at beholde min 14 dages fortrydelsesfrist ved bestillingen.

Jeg husker ikke at have krydset af, at jeg ville beholde min fortrydelsesfrist - og nu har jeg lige været inde på bestillingssiden igen. Der er da ingen steder i bestillingen, hvor man skal tage stilling til en fortrydelsesfrist. Hmmm....

Hvad har jeg gjort gal? Jeg vil jo gerne have HD-pakken til 0 kr. pr. mdr. fra nu...

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Jeg bestilte HD-pakken omkring d. 20. juli, men i TDC's ordrebekræftelse står der at ordre først bliver ført ud i livet d. 7. august, da jeg har valgt at beholde min 14 dages fortrydelsesfrist ved bestillingen.

Jeg husker ikke at have krydset af, at jeg ville beholde min fortrydelsesfrist - og nu har jeg lige været inde på bestillingssiden igen. Der er da ingen steder i bestillingen, hvor man skal tage stilling til en fortrydelsesfrist. Hmmm....

Hvad har jeg gjort gal? Jeg vil jo gerne have HD-pakken til 0 kr. pr. mdr. fra nu...

Med al respekt er du nok nød til at spørge TDC om det, da ingen jo kan gætte sig til hvad TDC syntes osv. Hvis du ikke har fået det du mente du bestilte skal du jo kontakte sælger :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:45

CSI på Kanal 5 har sltid været en klasse for sig, med super godt billede (kan ses kilden er HD) men...... Kanal 5 HD er bare så meget bedre i dybde skarphed så det gør helt ondt....!

Har taget mig flere gange her til aften i at sige "Hold kæft det er i orden!"

Jeg vil have flere HD kanaler NUUUUUUU!!!!!!!!!!

Dem der ikke kan se den store forskel har et seriøst problem med deres udstyr.



Redigeret af BorgHammer - 27-Juli-2009 kl. 22:48
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu