recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV og HDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV og HDTV

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:10

Jeg tror ikke der er nogle prob. med mit udstyr som er listet herunder... men kæmpe forskel er der altså ikke... skal lige sige at TDC TV boksen lige fra starten har været sat til at scalere op til 1080i.

Jeg sad i går og zappede frem og tilbage.. jeg synes det er mest tydeligt fx på ansigter hvor man bedre kan se detaljer i hudoverflader fx rynker på HD versionen. Men igen, kæmpe forskel synes jeg altså ikke der er!

PS de ligger på kanal 61 til 64

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Jeg bestilte HD-pakken omkring d. 20. juli, men i TDC's ordrebekræftelse står der at ordre først bliver ført ud i livet d. 7. august, da jeg har valgt at beholde min 14 dages fortrydelsesfrist ved bestillingen.

Jeg husker ikke at have krydset af, at jeg ville beholde min fortrydelsesfrist - og nu har jeg lige været inde på bestillingssiden igen. Der er da ingen steder i bestillingen, hvor man skal tage stilling til en fortrydelsesfrist. Hmmm....

Hvad har jeg gjort gal? Jeg vil jo gerne have HD-pakken til 0 kr. pr. mdr. fra nu...

Med al respekt er du nok nød til at spørge TDC om det, da ingen jo kan gætte sig til hvad TDC syntes osv. Hvis du ikke har fået det du mente du bestilte skal du jo kontakte sælger :)

Som skrevet - så gjort. Jeg kontaktede TDC på 80808010 og en venlig dame hjalp mig med at annullere min 14 dages fortrydelsesfrist pr. tlf. - og bingo - så kommer ordren sørme i gennem systemet nu her i dag mellem kl. 13.50-14.50. Altså skal jeg bare genstarte boksen når jeg kommer hjem og så vil jeg kunne kigge de 4 nye HD-kanaler. Jeg takker!

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:22
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 20:49

tohmahawk det er jo bare så nemt at det jo ikke er pengene værd for dig så, men jeg vil til enhver tid betale for det. Ikke kun den bedre detalje i ansigter, hud overgange og hårstrå, men så absolut i billedets dybde er skarpheden markant. Baggrunde i landskaber er himmel bedre.

TDC boksen kan ikke skalere et SD signal op til HD, sådan er det bare!

Den kan udjævne kantovergange, men aldrig genskabe en detalje fra et ansigt eller noget i landskabet bag der aldrig har været på et SD signal, sådan er det bare. Så derfor undre det mig stadig du ikke syntes det er markant bedre. Ikke i alle udsendelser vel og mærke, for sender de noget der ikke er HD ud som HD, vil det stadig ikke blive HD, korrekt der er ikke meget forbedret signal. Jeg skrev om Kanal 5 CSI programmerne som er HD optaget. Ligesom andre udsendelser er kanon bedre, så findes der ældre TV programmer der ikke er en krone bedre. Men alt i alt, SÅDAN! Kanon billede.

PS der hvor kanalerne ligger har at gøre med om man har Viasat eller ej. Jeg har ikke og så ligger de hvor jeg skrev. Ellers så ligger de som tohmahawk skriver.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 08:50

Jeg har ikke skrevet det ikke er pengene værd... bare at forskel i mine øjne måske ikke er så stor som du virker til at synes. Men jeg vil bestemt beholde det ingen tvivl om det.

Boksen kan skalere eller hvad man nu skal kalde det(jeg ved dog ikke hvilket chipsæt der sidder i) da man kan vælge 720p og 1080i som video output. Så den kan "skalere" et SD signal til Hd format/output men klart ingen SD signaler bliver til HD bare fordi de skaleres. Men et rigtig godt SD signal som Kanal5 bliver ok skaleret til 720/1080. Forskellen er for mig at se, detaljerne der bliver mere skrape/klare.

Jeg sidder 3½ m fra min 50" og kaster du et hurtigt blik hen over CSI henholdsvis i og uden HD er jeg ikke sikker på man ved første øjekast opdager at det er HD og ikke-HD.

PS jeg har slået alle filtre/billeoptimerings kredsløb osv. fra mit tv og der er skruet godt ned for kontrast og lys. Var der nu skruet godt op for alt dette og sat "billedoptimerings" funktioner til er det muligt forskellen bliver mere tydelig 



Redigeret af tohmahawk - 29-Juli-2009 kl. 08:53
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:05

Hej igen

Er der nogen der ved hvilke HD kanaler der ellers er på vej til TDC TV ?

Hørte noget med en 6-7 stykker der var på nippet, eller inden årsskiftet skulle lanceres. Nogen der har hørt lidt nærmere omkring dette ?

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:31
Jeg har også altid haft alle disse FX indstillinger slukket.

Jeg kan se at kanal 48 (den sidste plads hvis du ikke har ViaSat) indeholder  EuroSport HD. Men der er sort skærm, altså ikke noget signal endnu. EPG virker dog, så man kan se program, så måske det ikke er så langt væk med den femte HD kanal?

YouSee kan levere 8 HD kanaler. Hvis vi fjerner dem TDC TV har incl. at EuroSport HD ligger på vippen, så "kan" de sidste 2 være:

Nat. Geo HD
Discovery HD

Som den sidste HD kanal hos YouSee ligger TV2 Sport HD. Den kommer nok ikke bare med på TDC TV HD pakke. Men sikkert (forhåbentlig) på sigt.


Redigeret af BorgHammer - 29-Juli-2009 kl. 12:40
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 13:05

Jeg fik som tidligere skrevet åbnet for min HD-pakke igår, men det har desværre haft den bivirking, at mine 3 SD-sessions er blevet forvandlet til 1 HD-session, men kun 1 SD-session.

Jeg ved godt at min HD-session trækker flere ressourcer, men at den skal "stjæle" fra antallet af mine SD-sessions, var ikke en del af planen! Tidligere kunne jeg med mit Plus abonnenment se DR1 i stuen og samtidigt optage TV2 i stuen og se en helt tredje kanal på min Multiroom boks i soveværelset.

Nu kan jeg kun kigge én SD-kanal i stuen (og evt. optage den samme kanal) og se en anden SD-kanal i soveværelset. Den sidste mulighed for at se en tredje SD-kanal fungerer ikke længere - og det er endda på trods af, at ingen HD-kanaler er i spil.

Til min store skræk kunne supporteren hos TDC TV oplyse mig om, at det ikke kunne lade sig gøre at mixe Plus-abonnementet (hvor man kan se én kanal og optage en anden) sammen med HD-pakken. Ergo betaler jeg for det samme (69,-/mdr. for Plus abonnement og 59,-/mdr. for Multiroom), men jeg får et ringere produkt, da 3 SD-kanaler ikke længere kan være i brug samtidigt, hmm....

Tidligere stod der i min systemmenu at jeg havde:
Sessions SD/HD: 3/0

Nu står der kun:
Sessions SD/HD: 1/1

Jeg var sikker på at der efter en genstart af begge mine bokse ville stå:
Sessions SD/HD: 2/1

Altså holder jeg på at produktet er blevet ringere og ovenikøbet informerer TDC intet om dette, når man bestiller HD-pakken!! What to do?

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 21:53

Marco

Nej der bør stå korrekt så som TDC skriver 1/1.

Da en HD kanal tager 2 SD sessioner, passer det.

Men se også mit indlæg til TDC efterår 2008...

 



Redigeret af BorgHammer - 29-Juli-2009 kl. 22:00
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Nu kan jeg kun kigge én SD-kanal i stuen (og evt. optage den samme kanal) og se en anden SD-kanal i soveværelset. Den sidste mulighed for at se en tredje SD-kanal fungerer ikke længere - og det er endda på trods af, at ingen HD-kanaler er i spil.



Hej Marco - håber du kan afklare et spørgsmål:

Kan du, hvis du ikke bruger TV'et i soveværelset, stadig se en SD kanal i stuen, og samtidig optage en anden? Med andre ord - kan du stadig have 2 SD sessions på harddisk-boksen i stuen?

Mvh Henrik

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af #Henrik# #Henrik# skrev:


Hej Marco - håber du kan afklare et spørgsmål:Kan du, hvis du ikke
bruger TV'et i soveværelset, stadig se en SD kanal i stuen, og
samtidig optage en anden? Med andre ord - kan du stadig have 2 SD
sessions på harddisk-boksen i stuen?Mvh Henrik


Hej Henrik! Jo, det virker heldigvis fint nok. Men før kunne jeg optage
2 SD-kanaler og se en tredje SD-kanal på harddiskboksen i stuen.
Men der stod også 3/0 anført under SD/HD i menuen...
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Hej Henrik! Jo, det virker heldigvis fint nok. Men før kunne jeg optage 2 SD-kanaler og se en tredje SD-kanal på harddiskboksen i stuen.
Men der stod også 3/0 anført under SD/HD i menuen...

Det var altid noget. Jeg har nemlig også fået HD kanalerne, og mistet mine 2 SD sessions. Jeg har modtaget en ordrebekræftelse, hvor der står anført:

Nedtagning af 1 plus abonnement: -69,-
Oprettelse af 1 plus abonnement 1 kanal: +49,-

Hvis jeg havde vidst at jeg mistede mit fulde plusabonnement, havde jeg måske ikke bestilt HD, selv om jeg er glad for Kanal 5 HD, og glæder mig til Eurosport HD. Men ud fra dit svar, går jeg ud fra at problemet delvist kan løses ved at købe multiroom.

Jeg kan iøvrigt se, at det nu står anført på TDC's website:

Oprindeligt skrevet af TDC's Web TDC's Web skrev:

Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.


/Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu