recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV 2 på vej mod økonomisk kollaps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV 2 på vej mod økonomisk kollaps

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nuvel, men kan virksomheder ikke overleve under de til dem givne vilkår, så er der kun en udvej, lukning, det må gælde for enhver virksomhed. Alternativ flytte til et land hvor vilkårne er anderledes, det har andre virksomheder gjort.

Øh ?

TV 2 er en statsejet politisk styret virksomhed, der ikke kan operere på markedsvilkår, og ikke kan flytte til udlandet.

Havde det været en privat virksomhed, havde jeg givet dig ret. Men det er det ikke, det er en del af statens public service udbud til danskerne.

   /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:01

Men hvad skal man så gøre ? Staten har jo garanteret for et lån på 500mill.kr , skal man tage tabet nu , eller skal man vælge at sælge TV2 til højstbydende? Det har jo længe været på tale at sælge TV2 , men er der overhovedet købere der er interesseret?...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det har jo længe været på tale at sælge TV2 , men er der overhovedet købere der er interesseret?...

Ja, set fra et økonomisk synspunkt, så havde staten fået mere ud af at sælge TV 2, dengang kanalen skønnet var flere milliarder værd. Det kan den næppe indbringe i dag, hvis det er muligt at finde en køber.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

TV 2 er en statsejet politisk styret virksomhed, der ikke kan operere på markedsvilkår, og ikke kan flytte til udlandet.

Havde det været en privat virksomhed, havde jeg givet dig ret. Men det er det ikke, det er en del af statens public service udbud til danskerne.

Nu er der mange private virksomheder i dette land som er underlagt diverse statslige restriktioner. TV2 er blot en af dem.

Der er det sure og det søde. TV2 er den eneste private TV kanal, som skal være med i samtlige TV pakker fra fællesantenneanlæg.

Og selvfølgelig er TV2 ledelsen (direktion+bestyrelse, såvel nuværende som tidligere) ansvarlig for de problemer som TV2 p.t. har. Hvem skulle ellers være ansvarlig?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:07

 

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

TV 2 er en statsejet politisk styret virksomhed, der ikke kan operere på markedsvilkår, og ikke kan flytte til udlandet.

 Så er der jo kun en udvej tilbage, og med en dertil hørende reducering af vores fælles udgifter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:09
Eftersom dette er rentdyrket kulturpolitik, er det min holdning at TV2 ikke skal sælges, men vilkårene under hvilke de arbejder bør ændres således at de kan overleve.

og nu vil jeg se Sommer...

dejligt dansk produceret tv...


Redigeret af beauville - 19-Oktober-2008 kl. 20:09
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:11

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Eftersom dette er rentdyrket kultutpolitik, er det min holdning at TV2 ikke skal sælges, men vilkårene under hvilke de arbejder bør ændres således at de kan overleve.

og nu vil jeg se Sommer...

dejligt dansk produceret tv...

Så du mener altså at de skal underlægges en licens? , sammen med DR , for det er da det eneste sted der kan komme så mange penge fra , og det tror jeg bestemt ikke at der er et politisk flertal for...

MVH



Redigeret af hopgreve - 19-Oktober-2008 kl. 20:18
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:14
hvor skrev jeg det?
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:15

 

 Der melder jeg sgu også fra. Der betales i forvejen temmelig meget.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:17

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Og selvfølgelig er TV2 ledelsen (direktion+bestyrelse, såvel nuværende som tidligere) ansvarlig for de problemer som TV2 p.t. har. Hvem skulle ellers være ansvarlig?

Det kommer an på hvilke problemer stationen har, altså hvad der ligger til grund for at der er sået tvivl om at de kan fremlægge en plan overfor EU omkring en sund drift.

Oplægget til denne debat burde egentlig have været den baggrundsartikel, der blev bragt i Jyllands-Posten i dag. Den er desværre ikke online. Den artikel vender og drejer problemerne og udfodringerne for TV 2, og de mulige løsninger. Hvis alle havde læst den, så ville debatten nok tage en anden drejning end at TV 2 selv er skyld.

Men grundlæggende er der ingen problemer med indtægter og udgifter på TV2 indtil nu, lige bortset fra et radioeventyr, og den del har ledelsen styr på. Problemerne for TV2 ligger fremover, pga. et faldende reklamemarked og et digitalt sendenet.

I den politiske konstruktion som TV 2 har lige nu, der er skyerne sorte for fremtiden, uanset ledelse. Vilkårene har ændret sig, siden dengang man besluttede at det var godt nok at TV 2 levede af reklamer alene.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

hvor skrev jeg det?

Hej , nej det skrev du selvfølgelig ikke , men jeg læste dit indlæg sådan at det var det du mente kunne være en løsning...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Så du mener altså at de skal underlægges en licens? , sammen med DR , for det er da det eneste sted der kan komme så mange penge fra , og det tror jeg bestemt ikke at der er et politisk flertal for...

I nævnte artikel i Jyllands-Posten i dag, så de også på brugerbetalingen.

De mente at en 20'er om måneden - per husstand - ville være nok til at sikre det økonomiske grundlag for TV 2 i fremtiden. Så brugerbetaling behøver ikke være noget, der svarer til en licens #2.

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu