Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMTV-HD, lyd der hakker

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Indlæg som besvares
smitty Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 22-August-2008
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 96
Direkte Link til dette Indlæg Emne: MTV-HD, lyd der hakker
    Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 07:17

Hejsa.

Er der andre der oplever at lyden fra MTV-HD hakker stort set konstant? Billedet står perfekt. Jeg kører med optisk kabel fra HD-boks til min receiver. Mine modtageforhold er også i orden (BER=0 og styrke ca. 3)

Alle mine andre HD-kanaler fungerer perfekt. Det er kun MTV-HD

Regner dog lidt med at det er endnu en fejl i hd-boksen. Nogle der ved om Yousee er klar over problematikken?

Til top
huiron Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 07-Januar-2008
Beskeder: 302
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 07:35
Har ikke set MTV, men har lige haft et tilsvarende problem på National geographic HD. Ved endnu ikke om det er boksen eller udsendelsen, men tror det er udsendelsen. Har fungeret fint ellers. 

Er det konsekvent fejl eller kun idag?
Til top
smitty Se Drop Down
Bruger
Bruger

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 07:42

Det er ikke særligt tit jeg ser mtv-hd, men mener fejlen har været der tidligere. Omvendt kan det jo meget vel ha´været samme udsendelse som i går  

Så ikke så meget af det, men det var med bl.a. B.B. King og Clapton.

Redigeret af smitty - 26-Oktober-2008 kl. 07:43
Til top
huiron Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 07-Januar-2008
Beskeder: 302
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 07:53
Ja, det gør det jo lidt svært at sige.
Der er ikke meget andet at gøre end prøve at se en anden udsendelse fra MTV og observere hvordan det går.

Evt tage strømmen på boksen, det er altid en god løsning ved softwarefejl.
Til top
smitty Se Drop Down
Bruger
Bruger

Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 22:30

Har fået testet lidt mere i dag. Desværre må jeg konstatere, at fejlen er der stort set hele tiden. Nogen gange værre end andre. Godt det er på den kanal og ikke Discovery HD, som virker perfekt.

Er godt nok snart lidt træt af den boks

Til top
micoep Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 22-September-2008
Beskeder: 54
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 09:35
Jeg har et lignende (samme problem?) problem. Lyden hakker i perioder (en 5-10 sekunder med hak i lyden, herefter måske op til et minuts tid uden problemer). Det sker kun på MTV HD samt TV2 Sports HD. De andre HD kanaler (samt alle SD kanaler) har ikke problemet.

Mens lyden hakker står billedet dog helt perfekt. Signalstyrken er ca. 0.2 og BER er 0.
Til top
JørgenR Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 04-Juni-2007
Beskeder: 331
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 10:33

Jeg har haft boksen i nogle uger nu, og har også problemer med "hak" / udfald i lyden på HD-kanalerne. Dette forekommer ikke så tit ved alm. TV-kiggere, men når der optages er det helt tosset. Til gengæld er jeg ikke særlig meget plaget af "hak" i billederne på HD kanalerne.

Mit signal er typisk omkring -1, og BER er 0, og det virker også til at være helt perfekt. 5.1 lyden overføres fra boksen til receiveren via optisk.

Efterhånden tvivler jeg på, at problemerne (alene) skyldes software problemer. Så havde opdateringen nok allerede været her. Nej, det virker som om at boksen har problemer med at håndtere datamængden i tilfredsstillende hastighed, og så er jo det mere kompliceret.

Vi er nødt til gætte, for YouSee informerer jo overhovedet ikke.

/ Jørgen
Til top
fast2night Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 30-Juli-2006
Beskeder: 2270
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 10:43
Forsvinder lyden både på HDMI og Toslink udgangen?

På MTV-HD, er der nogen som har lagt mærke til om udfaldene sker oftere når de sender Dolby eller PCM?

Jeg bruger iøvrigt en Vantage modtager og har ikke disse udfald, så det må være relateret til YouSee modtageren.

Mvh Hans
Til top
micoep Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 22-September-2008
Beskeder: 54
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 11:07
Jeg sender lyden til forstærkeren via HDMI. Har ikke prøvet med Toslink, men det har JørgenR åbenbart, så det ser ud til at det er uafhængigt af hvilken forbindelse man bruger.

Jeg har ikke lagt mærke til om der er forskel på udfaldene ved DD eller PCM, men det vil jeg da lige holde øje med.
Til top
JørgenR Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 04-Juni-2007
Beskeder: 331
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 13:55

Har lige skrevet til YouSee. Det er måske naivt at tro på et fornuftigt svar, men det får vi og se:

Jeg har for nylig lejet den nye Samsung HD-boks SMT-H3126 med harddisk.

Der er problemer med lydudfald "hak" på HD-kanalerne, især ved optagelse er det meget slemt og meget generende.

Boksen er forbundet til TV via HDMI. Lyden overføres til receiver vis Toslink/optisk 5.1.

Signalet forekommer helt perfekt. Iflg. boksen er det typisk omkring -1 og BER altid 0.

På nettet recordere.dk er der utallige diskussionstråde med brugere der har problemer med "hakkeri" på HD-kanalerne (både billede og lyd). Der har i lang tid gået rygter om en kommende software opdatering, men information fra YouSee mangler. Det kan I sgu ikke være bekendt. Kom nu ud af busken, og giv os forbrugere noget relevant information på jeres hjemmeside, f.ex. angående:

1) Hvad er YouSee's kommentarer til problemerne ?

2) Er problemerne anerkendt af YouSee ?

3) Hvad bliver der gjort fra YouSee's side for at løse problemerne og ikke mindst hvornår ?

4) Er det boksens software og/eller hardware der er problemer med.

Inden anskaffelsen af boksen med harddisk havde jeg den tilsvarende boks uden harddisk og den fungerede tilfredsstillende uden "hakkeri".

LAD VENLIGST EN KOMPETENT MEDARBEJDER MED INDSIGT SVARE PÅ DENNE MAIL.

/ Jørgen
Til top
 Besvar Besvar Side  123 7>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down