recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Multi Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Multi Media Center

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked Baglæns sortering
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 15:45

Hej Alle

Jeg overvejer at gå i gang med at lave et nyt Media Center som skal kunne bruges i hele huset. Spørgsmålet er så om det overhovedet kan lade sig gøre inden for rimelighedens grænser.

Jeg forestiller mig følgende hardwaresetup:

  • 5 touchscreens - 1 i hvert badeværelse, 1 i stuen, 1 i køkkenet og 1 i soveværelset. Skal kunne udvides senere.
  • 1 central dedikeret pc.
  • Højtalere som kan styres seperat i alle ovenævnte rum
    2 flatscreens - 1 i stuen og 1 i soveværelset. Skal kunne udvides senere.

Og følgende funktionalitet:

  • Ved hver touchscreen skal man kunne styre musikken i hele huset på samme tid og seperat. Fx Mozart i hele huset eller fx Mozart i køkkenet samtidig med, at der spilles Bruce Springsteen i badeværelse 1 og blandet pop / rock i stuen og køkken.
  • Ved hver touchscreen skal man kunne styre hvilken film (fra hdd) eller kanal der skal vises på hver er de 2 flatscreens.

Jeg har nada erfaringer med Media Center, men har godt styr på pc'er og netværk, så mine spørgsmål går på om dette overhovedet kan lade sig gøre fra en PC / central styring og om der findes nogen brugerflader, som kan varetage en så differentieret styring.

Kom meget gerne med input, da jeg er på rimelig bar bund

/Iver

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu