recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Multi Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Multi Media Center

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 21:46

Jeg forstår ikke dit design med hensyn til skærme..
Det er vel almindelig windows?

Blot dual screen synes jeg giver problemer i en HTPC-løsning med hensyn til at styre, hvad der kører på hvilken skærm...
Noget tilsvarende gælder lydenheder.. 

Er dit design baseret på anvendelse af WMware e.l., altså virtuelle maskiner?

Med hensyn til fuld styring af alle zoner i en klient/server løsning, kan det måske klares på den måde, hvis de enkelte klienter er udstyret med webserver og man den vej kan styre en klient andre fra med en browser.



 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 23:18

Det forstår jeg godt. Det er heller ikke afklaret endnu. De fleste skærme skal bare bruges til kontrol, så der er det ligegyldigt hvilken skærm der får hvad. Men de to udgange, som går til panasonic 1 og 2, skal self kunne differentieres fra de andre skærme og hinanden. Jeg håber på at softwaren vil detecte hver udgang, som en zone (ligesom den gør med lyden). I så fald er alt som det skal være. Hvis det ikke kan lade sig gøre vil det kræve en extender til hver panasonic og til et hvert fremtidigt fjernsyn. Softwaren giver to vejskontrol med extenders, så længere bliver den om ingen omstændigheder. De to remotes vil enten kører softwaren som en app eller gennem browser, så de burde bare fungere ligegyldigt hvilken løsning det bliver.

Nej, der ingen virtuelle maskiner indtænkt. Det kunne godt være interessant at undersøge mulighederne i det...

/Iver

Til top
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Henno Henno skrev:

Ja det lyder rigtig spændende..... Hold os endelig underrettet


Dog glæder jeg mig rigtig meget til den trådløse løsning kommer altså video udgaven af Sonos

Er sonos på vej med en audio/videoudgave? Eller det bare noget du glæder dig sådan generelt til?

/Iver



Det er bare noget jeg glæder mig til. For det ville være den optimale løsning hvis i spørger mig
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 07:35
Tjae, jeg mener nu hvad jeg siger. HTC advantage der kører med Windows Mobile, har Wlan og Bluetooth. Dette er perfekt som en styre enhede til en server eller til alt muligt udstyr placeret omkring serveren.

Serveren skal bare udstyres med en IR transciever så som USB uirt, og så kan du placere AV-Reciever osv ved siden af. En endnu bedre Transciever der er understøttes fuldt ud er Global Caché der kan kobles direkte på en netværks switch og styres direkte eller indirekte via Girder...

Dernæst kan du installere Girder på serveren og du har så en eminent og fleksibel platform som du kan gå i gang med at få til at kunne tænde og slukke og skifte kanal på dine AV-Recievere og Xbox360. (Jeg minder om at Onkyo SR-606 har powered multiroom og HDMI switching indbygget til 4500kr så to Onkyo recievere, og du har to fire uafhængige lydzoner hvoraf de to også kan bære video)


På dine HTC advantage installerer du Netremote fra proximis(Der er designet til at arbejde sammen med Girder via Wlan.)  Netremote interfacet kan tilpasses  til alt og du kan selv designe  hvad det skal kunne , det er drag and drop med buttons og disse linkes så bare til en lokal girder som så tænder eller slukker osv.
 



Redigeret af Patriarken - 15-November-2008 kl. 07:40
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Tjae, jeg mener nu hvad jeg siger. HTC advantage der kører med Windows Mobile, har Wlan og Bluetooth. Dette er perfekt som en styre enhede til en server eller til alt muligt udstyr placeret omkring serveren.
HTC advantege ser rigtig fin ud, men hvis Nokia'erne kan køre den nødvendige software ved jeg ikke rigtig hvad jeg ville få ud af den dobbelte pris. Desuden er jeg meget lidt imponeret af HTC's touch screen software, som jeg kender det fra HTC Diamond Touch og HTC Dual Touch. Du må meget gerne uddybe.

Serveren skal bare udstyres med en IR transciever så som USB uirt, og så kan du placere AV-Reciever osv ved siden af. En endnu bedre Transciever der er understøttes fuldt ud er Global Caché der kan kobles direkte på en netværks switch og styres direkte eller indirekte via Girder...
Hvis jeg kan blive fri for IR, så er det helt sikkert den vej jeg vil køre. Jeg vil meget hellere styre tingene over fx WLAN.

Dernæst kan du installere Girder på serveren og du har så en eminent og fleksibel platform som du kan gå i gang med at få til at kunne tænde og slukke og skifte kanal på dine AV-Recievere og Xbox360. (Jeg minder om at Onkyo SR-606 har powered multiroom og HDMI switching indbygget til 4500kr så to Onkyo recievere, og du har to fire uafhængige lydzoner hvoraf de to også kan bære video)
Jeg kender ikke Girder og NetRemote, så jeg skal lige have sat mig ordentligt ind i hvad de(t) kan. De 2-4 zoner lyder meget adskilte. Er de det? Hvis de er det kan jeg ikke rigtig se hvad denne løsning tilbyder mig, som jeg ikke har i min egen løsning. Vil du ikke uddybe, hvordan dette er bedre / anderledes?

På dine HTC advantage installerer du Netremote fra proximis(Der er designet til at arbejde sammen med Girder via Wlan.)  Netremote interfacet kan tilpasses  til alt og du kan selv designe  hvad det skal kunne , det er drag and drop med buttons og disse linkes så bare til en lokal girder som så tænder eller slukker osv.
Her er det lidt, at jeg synes det lyder skidt. Det lyder som om, at hver remote er koblet til en bestemt enhed og så kun har kontrol over denne. I så fald er det rigtig langt fra den løsning jeg forsøger at lave og efter min mening langt dårligere rent funktionelt.

Softwaren jeg har kigget på giver mig fuld kontrol over alle zoner fra alle remotes/control units. Det er en form for player, hvor man kan vælge source type og output zone.



Inputtet er virkelig værdsat og jeg er stadig meget ny i "faget", så bær over med mig hvis der overser nogle helt åbentlyse og/eller tåbelige ting.

/Iver

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af iver iver skrev:

Jeg kender ikke Girder og NetRemote, så jeg skal lige have sat mig ordentligt ind i hvad de(t) kan. De 2-4 zoner lyder meget adskilte. Er de det? Hvis de er det kan jeg ikke rigtig se hvad denne løsning tilbyder mig, som jeg ikke har i min egen løsning. Vil du ikke uddybe, hvordan dette er bedre / anderledes?


Netremote en Girder eller en Globalcache på netværket så kan den styre stort set alt. Selve styringen foregår over lokal netværk ved at en given kommando sendes til Girder global cache eller lignende som så sender de nødvendige ting til dit (Ir rs232 osv)hardware. Du kan selv lave dit interface som kan med forskellige Zoner som så kan styres fra en Hvilken som helst Windowsplatform på netværket.

Jeg kan gider ikke at uddybe i detaljer hvad Netremote og Girder kan det er for omfattende,så det må du læse dig til andet steds. Men jeg siger dig at du bør gøre dig selv den tjeneste at kigge nærmere på det.
Se fx et eksempel her


 


Redigeret af Patriarken - 15-November-2008 kl. 14:08
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 16:16

Takker. Det gør jeg.

/Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 09:22
Sad lige og surfede på et urelateret emne, og faldt over dette link, fra Casatools, som tilsyneladende giver mulighed for en ægte multizone hvor man kan høre det samme alle steder, har ikke kigget en hel masse på det endnu, men det ser lovende ud... 
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Emiku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 15:03
Ja jeg ved ikke hvor jeg skal begynde men overvej seri�st LMCE:

http://www.linuxmce.org/

Det er bygget til at styre alt i dit hus.
Home automation, telefonsystem, alarmer,  you name it.

Det kan også styre alt dit AV udstyr via RS-232, IR eller ethernet. Dvs. du kan bruge onscreen menuen til at styre hele huset, eller den samme remote, webpad...

Den har også en follow me funktion således at hvis du går fra stuen til soveværelset og du så en film eller hørte noget musik i stuen, bliver det "overført" til soveværelset.

Der er meget mere.. der er en wiki men en masse information omkring systemet; wiki.linuxmce.org

Med den seneste opdatering til VDR kan man streame live tv til alle "Klienter" i huset. Det kr�ver ikke et tvkort pr stream, et kort pr mux er nok. dvs. med et dvb-t kort kan du se alle danske kanaler p� alle tv i hele huset + optage alle kanaler. Jeg ved ikke lige hvor relevant det er men meget rart hvis man ser TV.

Hvis man har cable eller sat-tv s� g�lder det selvf�lgelig at man har nogle flere kort. Haugauges Nova 500 er genialt til DVB-T, her f�r man en dual tuner til ingen penge.




Redigeret af Emiku - 19-November-2008 kl. 15:12
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 15:22

Oprindeligt skrevet af Emiku Emiku skrev:

Ja jeg ved ikke hvor jeg skal begynde men overvej seri�st LMCE:

http://www.linuxmce.org/

Det er bygget til at styre alt i dit hus.
Home automation, telefonsystem, alarmer,  you name it.

Det kan også styre alt dit AV udstyr via RS-232, IR eller ethernet. Dvs. du kan bruge onscreen menuen til at styre hele huset, eller den samme remote, webpad...

Den har også en follow me funktion således at hvis du går fra stuen til soveværelset og du så en film eller hørte noget musik i stuen, bliver det "overført" til soveværelset.

Der er meget mere.. der er en wiki men en masse information omkring systemet; wiki.linuxmce.org

Med den seneste opdatering til VDR kan man streame live tv til alle "Klienter" i huset. Det kr�ver ikke et tvkort pr stream, et kort pr mux er nok. dvs. med et dvb-t kort kan du se alle danske kanaler p� alle tv i hele huset + optage alle kanaler. Jeg ved ikke lige hvor relevant det er men meget rart hvis man ser TV.

Hvis man har cable eller sat-tv s� g�lder det selvf�lgelig at man har nogle flere kort. Haugauges Nova 500 er genialt til DVB-T, her f�r man en dual tuner til ingen penge.


Ja det har jo været diskuteret flere gange herinde, men såvidt jeg husker blev den lagt død hver gang på grund af fejl og mangler. Men meget kan være sket siden da, så jeg glæder mig til at høre dine erfaringer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Emiku Emiku skrev:


Den har også en follow me funktion således at hvis du går fra stuen til soveværelset og du så en film eller hørte noget musik i stuen, bliver det "overført" til soveværelset.
...
Med den seneste opdatering til VDR kan man streame live tv til alle "Klienter" i huset. Det kr�ver ikke et tvkort pr stream, et kort pr mux er nok. dvs. med et dvb-t kort kan du se alle danske kanaler p� alle tv i hele huset + optage alle kanaler. Jeg ved ikke lige hvor relevant det er men meget rart hvis man ser TV.



Nok det mest interessante jeg har læst i årevis, hvad er en "klient" i den her sammenhæng? hvor meget eller hvor lidt kan man klare sig med?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Emiku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


Nok det mest interessante jeg har l�st i �revis, hvad er en "klient" i den her sammenh�ng? hvor meget eller hvor lidt kan man klare sig med?


En klient, "media director" kan være hvilken som helst PC der kan boote over ethernet (PXE) med et rigmeligt grafik kort og processor der kan klare at afspille det du ønsker. Klienterne er "dumme" og styres fra serveren det er ikke nødvendigt med en harddisk i dem. PT. virker Nvidias grafik driver bedst til systemet, Intels 945 og der efter går også lige. Hvis man vælger ATI er der ingen garenti for at det virker med deres drivere lige pt.




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu