recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Multi Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Multi Media Center

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Emiku Emiku skrev:

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


Nok det mest interessante jeg har l�st i �revis, hvad er en "klient" i den her sammenh�ng? hvor meget eller hvor lidt kan man klare sig med?


En klient, "media director" kan være hvilken som helst PC der kan boote over ethernet (PXE) med et rigmeligt grafik kort og processor der kan klare at afspille det du ønsker. Klienterne er "dumme" og styres fra serveren det er ikke nødvendigt med en harddisk i dem. PT. virker Nvidias grafik driver bedst til systemet, Intels 945 og der efter går også lige. Hvis man vælger ATI er der ingen garenti for at det virker med deres drivere lige pt.


Lavede lidt mere research selv, ovenikøbet, så kan de fåes i en ordentlig konfiguration ned til 13-1400kr... og "Core" maskinen kan så vidt jeg kan se, umuligt koste mere end omkring 5k, dog skal man være opmærksom på at man vælger de rigtige ting, jeg skal lige have fundet ud af hvor meget den egentlig kan med en IR betjening, jeg er ikke parat til at droppe min nuværende nemlig...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Emiku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


Lavede lidt mere research selv, ovenik�bet, s� kan de f�es i en ordentlig konfiguration ned til 13-1400kr... og "Core" maskinen kan s� vidt jeg kan se, umuligt koste mere end omkring 5k, dog skal man v�re opm�rksom p� at man v�lger de rigtige ting, jeg skal lige have fundet ud af hvor meget den egentlig kan med en IR betjening, jeg er ikke parat til at droppe min nuv�rende nemlig...


Du vil højst sandsynlig få din nuværende remote til at virke, enten via RS-232 (lirc eller GSD (general serial device, en linuxmce ting) eller via en MCE ir modtager som motager signalet fra din lintronic, dog lidt af en omvej ;)
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 18:08
Lintronic kan jo spytte rs232 ud, men der er kun en enkelt port, og skal faktisk bruge den til at lave et lintronic netværk mellem 2 lintronic, men tror nu det kan lade sig gøre...

jeg overvejer klart at erstatte min eksisterende harddisk optager, med et linuxmce, ved dog ikke om jeg kan binde min xbox og ps3 ind, så jeg kan se dem ved mine MD'er...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 19:17
Du har X-boxen og vil købe en tynd klient plus en "Core" maskinetil 5 kilo....Vil have den til at spille sammen med en XBOX 360....

At skifte til linuxmce er så nok det mest torskedumme jeg har hørt...

VMCMCE+TVpack+Girder....Din Xbox som tynd Klient og spillekonsol..Tjae PS3'en...Den kan jo også tilgå netværket...


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:40

#Patriarken

Lad ham nu give det en chance, tænk hvis det nu blev "fantastisk". Hardwaren kan jo genbruges!

Jeg tror heller ikke på projektet, men i mit lange liv i IT branchen har jeg lært at inititativ og resultater hænger sammen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 16:49

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Sad lige og surfede på et urelateret emne, og faldt over dette link, fra Casatools, som tilsyneladende giver mulighed for en ægte multizone hvor man kan høre det samme alle steder, har ikke kigget en hel masse på det endnu, men det ser lovende ud... 

Jeg har kigget en masse på CasaTools for jeg synes, at det ser ud til at være lige det jeg mangler på lydsiden. Jeg har kørt lidt dialog med på dem for at få helt styr på deres features. Ud over et par enkelte touch screens på udvalgte steder, så regner jeg med at styre det fra x antal iPod touch' via browser over WiFi.

Jeg mangler nu at finde ud af hvordan jeg kan  styre video fra samme remotes/screens. Det kan være at Girder kommer ind i billedet her til at vælge extender og styre afspilningen af video. Det har jeg dog slet ikke styr på endnu.

/Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


Lavede lidt mere research selv, ovenik�bet, s� kan de f�es i en ordentlig konfiguration ned til 13-1400kr... og "Core" maskinen kan s� vidt jeg kan se, umuligt koste mere end omkring 5k, dog skal man v�re opm�rksom p� at man v�lger de rigtige ting, jeg skal lige have fundet ud af hvor meget den egentlig kan med en IR betjening, jeg er ikke parat til at droppe min nuv�rende nemlig...

Vil du ikke smide et eksempelt på en klient med en ordentlig konfiguration til 13-1400 kr?

/Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
Emiku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Vil du ikke smide et eksempelt på en klient med en ordentlig konfiguration til 13-1400 kr?

/Iver



Shuttle K-Series K45 ca. 870 kr (barebone pc, 1GB netværk, 5.1 audio, gfx; Intel GMA 950)

Celeron D 360, eller en anden billig 775'er ca. 300 kr

Kingston ValueRAM 1 (eller x2?) gb ca. 80 kr

total 1250 kr.

Man kan jo også smide et dvddrev i til 90 kr eller en brænder til 125 hvis man føler for det.



Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 19:29

Sweet stuf - Takker :)

/Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Emiku Emiku skrev:


Shuttle K-Series K45 ca. 870 kr (barebone pc, 1GB netværk, 5.1 audio, gfx; Intel GMA 950)

Celeron D 360, eller en anden billig 775'er ca. 300 kr

Kingston ValueRAM 1 (eller x2?) gb ca. 80 kr

total 1250 kr.

Man kan jo også smide et dvddrev i til 90 kr eller en brænder til 125 hvis man føler for det.



Jeg har bestemt mig for at kører med extendere, men det skal være til VMC (Vista Media Center). Kan jeg det på ovenstående spec? Mao. hvilken software skal der til for at kunne bruge en miniPC som VMC-extender?

Jeg har kigget på markedet og fundet "Linksys Media Center Extender DMA2200". Den ser rigtig fin ud, men jeg vil hellere have en miniPC, som jeg kan bruge til andre småting (surf, mail, mm.) end bare at extende. Igen: Kan det lade sig gøre?

Mvh

Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 15:21

Du kan ikke benytte en pc som extender til VMC. Du kan godt få adgang til optaget tv, rippede dvd'er, musik osv, men det er så gennem almindelige fildeling.
VMC har ikke extender-funktionalitet i forhold til pc'er - her skal benyttes hardware-extendere som den linksys du har fundet eller fx en xbox 360.

IMO en fuldstændig tåbelig mangel, som jeg ikke begriber hvorfor de ikke har indbygget. Det er ikke fordi det er svært, for MediaPortal og SageTV gør det i stor stil.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:33
Tjae, jeg er enig i hvad Jonas siger, men folk gider vel ikke at have ti strømslugere stående i hjemmet, så valget af HW extendere er faktisk ok med mig, de siger ikke en skid heller....

 Jeg bruger selv Xbox360 extender og DMA2100, og det er jeg godt tilfreds med og konen ditto. Jeg er ikke modstander af DMA2200, men jeg har aldrig gidet at sætte DVD're eller bluray i, så jeg laver dem så de fylder mindre og kan tilgåes via extendere osv, dette giver også mest mening udfra ideen om at have alt liggende centralt...




Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu