recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket-

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:53

-



Redigeret af Jan.Larsen - 26-Januar-2009 kl. 14:12
Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde.

Det lader til at Transformers, som jeg havde meget store forhåbninger til, har været udsat for noget normalization... Den lydmand skulle klynges op!

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

der er aldrig nogen garantier, men jeg taler ud fra egen erfaring.

Jeg har bestilt ca 30 film fra dvd.co.uk og er heller ikke blevet taget i tolden endnu  og har lige modtaget Hancock fra Australien og den har jeg slet ikke bestilt eller betalt for men takker til det firma der har sendt den

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde.

Et eller andet må de/mit anlæg gøre bedre - for oplever en klar bedre lyd med DTS-HD MA end med Dolby True HD. Har lige set Master & Commander på Bluray (Dts-HD MA) og fuck en fed lyd . Men der er dog også film med Dolby True HD, der lyder godt, men der er stor forskel fra film til film, hvor film med DTS-HD MA ikke har skuffet mig endnu.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:17
Du kan ikke sammenligne DTS-HD MA og TrueHD på den måde, da det i så fald er filmens lydmix du sammenligner, og ikke de to formaters potentiale til lydkvalitet. Selv hvis du havde en film med DTS-HD MA og TrueHD (mig bekendt findes det ikke, da man i så fald skulle betale 2x licenser til lyd, og det er der jo ingen grund til) lyd på, så er det stadig ikke sikkert, at du bare kan sammenligne lydkvaliteten, og derfra bestemme hvilket format der er bedst.

Men det her har jeg som sagt forklaret i det indlæg du citerer. Du kan ikke bruge forskellige film til at konkludere, at DTS-HD MA er et bedre lydformat end TrueHD, for de to formater har potentiale til præcis samme lydkvalitet.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du kan ikke sammenligne DTS-HD MA og TrueHD på den måde, da det i så fald er filmens lydmix du sammenligner, og ikke de to formaters potentiale til lydkvalitet. Selv hvis du havde en film med DTS-HD MA og TrueHD (mig bekendt findes det ikke, da man i så fald skulle betale 2x licenser til lyd, og det er der jo ingen grund til) lyd på, så er det stadig ikke sikkert, at du bare kan sammenligne lydkvaliteten, og derfra bestemme hvilket format der er bedst.

Men det her har jeg som sagt forklaret i det indlæg du citerer. Du kan ikke bruge forskellige film til at konkludere, at DTS-HD MA er et bedre lydformat end TrueHD, for de to formater har potentiale til præcis samme lydkvalitet.


Til orientering findes begge lydformater på blu ray filmen Close Encounters Of The Third Kind (Nærkontakt af tredje grad), så her kan man da lave en direkte sammenligning
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:22
DTS-sporet der er på Close Encounters er DTS-HD High Resolution, ikke Master Audio, så det er ikke tabsfri lyd, og kan derfor under alle omstændigheder ikke bruges.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du kan ikke sammenligne DTS-HD MA og TrueHD på den måde, da det i så fald er filmens lydmix du sammenligner, og ikke de to formaters potentiale til lydkvalitet. Selv hvis du havde en film med DTS-HD MA og TrueHD (mig bekendt findes det ikke, da man i så fald skulle betale 2x licenser til lyd, og det er der jo ingen grund til) lyd på, så er det stadig ikke sikkert, at du bare kan sammenligne lydkvaliteten, og derfra bestemme hvilket format der er bedst.

Men det her har jeg som sagt forklaret i det indlæg du citerer. Du kan ikke bruge forskellige film til at konkludere, at DTS-HD MA er et bedre lydformat end TrueHD, for de to formater har potentiale til præcis samme lydkvalitet.

Ved godt det ikke er bedre i teori, for som du siger er de jo tabsfri begge to, men min lydoplevelse er bare bedre med DTS-HD MA generelt  Iøvrigt giver 5.1 PCM mig også en bedre oplevelse



Redigeret af kennethbrdk - 02-December-2008 kl. 22:37
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 07:32
Den eneste forskel jeg synes der er mellem PCM, Dts HD MA og TrueHD, er at ved TrueHD skal man skrue lidt højere op, da volumen er lavere. Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 08:20

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Den eneste forskel jeg synes der er mellem PCM, Dts HD MA og TrueHD, er at ved TrueHD skal man skrue lidt højere op, da volumen er lavere. Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv.

Synes der generelt mangler dynamik i forhold til de to andre og jeg var lidt skuffet over Transformers lydspor, men giver dig ret i, at lyden på Spiderman 3 (og de to andre) er ganske god og det er den også på I Am Legend og Batman Begins. Men lyden på bl.a. Black Hawk Down (5.1 PCM), Master & Commander (5.1 DTS-HD MA) og Shoot´em Up (7.1 DTS-HD MA) er det bedste jeg har hørt.

Har fået købt Iron Man, men mangler at se den, men vil da se frem til den



Redigeret af kennethbrdk - 03-December-2008 kl. 08:21
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 13:54
Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv.


Fuldstændig enig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu