recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Evanesco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2008
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 13:32
Jeg har ufatteligt svært ved at tro at Onkyo'en performer bedre en BD55, plus man får en masse flere features til en langt fornuftigere pris med BD55.
Hvem er bedst til at udnytte chippen Panasonic eller Onkyo. Det må da helt klart være Panasonic. De må kunne trække på noget insider viden. Men uanset, hvis den ene performer bedre end den anden eller vice versa, så må det være det samme. Softwaren der skal styre chippen er fuldstændig den samme, men bare i andre klæder.

Men kan vi snart få en anmeldese af BD55??? Og så vil jeg gerne have den sammenlignet op imod både Onlyo og Pio, uden nogen snært af fanboy fis mellem linierne!
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af Evanesco Evanesco skrev:



Men kan vi snart få en anmeldese af BD55??? Og så vil jeg gerne have den sammenlignet op imod både Onlyo og Pio, uden nogen snært af fanboy fis mellem linierne!

Det kan ikke undgåes

det kunne være sjovt nok med en sådan sammenligningstest. Tror de 3 performer mere eller mindre lige godt. Det kan være små detaljer som varierer fra afspiller til afspiller, men om alle ser disse til hverdag skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg tror ikke vi skal forvente sådan en sammenligning, selvom det kunne være sjovt nok

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Evanesco Evanesco skrev:



Men kan vi snart få en anmeldese af BD55??? Og så vil jeg gerne have den sammenlignet op imod både Onlyo og Pio, uden nogen snært af fanboy fis mellem linierne!

Det kan ikke undgåes

det kunne være sjovt nok med en sådan sammenligningstest. Tror de 3 performer mere eller mindre lige godt. Det kan være små detaljer som varierer fra afspiller til afspiller, men om alle ser disse til hverdag skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg tror ikke vi skal forvente sådan en sammenligning, selvom det kunne være sjovt nok

Jeg tror, at vi har været inde på det nogle gange før. Det der ofte er afgørende for, at vi kan anmelde dette og hint er jo, om vi kan få en leverandør til at stille f.eks. en BD55 til rådighed os.

CSN-Teknik har altid været uhyre samarbejdsvillig, det samme har Harbo Sound - og et par andre.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Evanesco Evanesco skrev:



Men kan vi snart få en anmeldese af BD55??? Og så vil jeg gerne have den sammenlignet op imod både Onlyo og Pio, uden nogen snært af fanboy fis mellem linierne!

Det kan ikke undgåes

det kunne være sjovt nok med en sådan sammenligningstest. Tror de 3 performer mere eller mindre lige godt. Det kan være små detaljer som varierer fra afspiller til afspiller, men om alle ser disse til hverdag skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg tror ikke vi skal forvente sådan en sammenligning, selvom det kunne være sjovt nok

Jeg tror, at vi har været inde på det nogle gange før. Det der ofte er afgørende for, at vi kan anmelde dette og hint er jo, om vi kan få en leverandør til at stille f.eks. en BD55 til rådighed os.

CSN-Teknik har altid været uhyre samarbejdsvillig, det samme har Harbo Sound - og et par andre.

Jeg forstår skam godt I ikke har mulighed for at anmelde alt der kommer på markedet, da det jo, som du skriver, kræver at I får en maskine til låns



Redigeret af furious jt - 20-November-2008 kl. 13:50
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Slipknot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2008
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 16:29

Det ser vist meget ud til det er Funai som står bag denne nye Onkyo spiller. Det er helt samme knap lay-out, skuffe og placering af display.

Det er meget normalt at leverandører vil vælge 3.parts produktion, hvis de enten kan forudse alt for store omkostninger ved selv at gå igang, og hvis de ikke selv kan være hurtige nok, eller hvis de ikke kan følge det prispunkt som er repræsenteret i markedet PT.

Jeg tror Funai får sig et godt år i salg af 3.parts produkter, når nu de måske både leverer til Onkyo, Denon, Marantz, Magnavox og Philips.

Magnavox er billigmærke for Philips, og vi har jo hørt tidligere at Philips har kastet håndklædet i ringen i USA, og har overladt alt produktion, Salg, distribution og markedsføring til Funai,som nu producerer produkter med Philips brand på.

Spørgsmålet er hvornår det tiltag kommer til Europa, det vil unægtrlig kunne sænke deres priser drastisk, i forhold til konkurrenter, men det vil være på bekostning af kvalitet.

Men det ser også ud til en række kunder er ligeglade med kvalitet med de produkter der langes over disken til uhørte priser.

Hvorfor er der så få høj kvalitets leverandører tilbage?

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 16:42
Hvorfor er Funai pr. definition lavkvalitet?

Det ser ud til at være et firma der er med fremme og er nu på vej med Dynamic ECD:

http://www.engadget.com/2008/11/19/power-sipping-funai-dynam ic-ecd-display-dont-need-no-backlight/
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Spørgsmålet er hvornår det tiltag kommer til Europa, det vil unægtrlig kunne sænke deres priser drastisk, i forhold til konkurrenter, men det vil være på bekostning af kvalitet.

Det tror jeg ikke.

Jeg giver dig ret i, at det sansynligvis er Funai som har bygget denne Onkyo blu-ray, men det viser jo netop at de sagtens kan håndtere kvalitetsprodukter i deres produktion. Ellers havde Philips nok heller ikke valgt Funai, til at stå for alle deres nordamerikanske produkter.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kan det virkelig passe, at den ikke kan afspille DVD-R og ej heller afspille DVD Dual/Double Layer diske???

Det gør den jo nærmest ubrugelig til afspilning af hjemmebrændte DVD'er (jeg har faktisk slet ingen DVD+R single layer diske, men utallige DVD-R og en del DVD+R Double Layer).

Er der slet intet svar til dette udemærkede indlæg?

Det er jo en skandale, hvis den ikke kan afspille DVD-R - verdens mest udbredte brandbare DVD format.

Håber du gider prøve efter med et par af de formater HeartWare nævner, ellers er anmeldelsen jo ikke noget værd.

mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kan det virkelig passe, at den ikke kan afspille DVD-R og ej heller afspille DVD Dual/Double Layer diske???

Det gør den jo nærmest ubrugelig til afspilning af hjemmebrændte DVD'er (jeg har faktisk slet ingen DVD+R single layer diske, men utallige DVD-R og en del DVD+R Double Layer).

Er der slet intet svar til dette udemærkede indlæg?

Det er jo en skandale, hvis den ikke kan afspille DVD-R - verdens mest udbredte brandbare DVD format.

Håber du gider prøve efter med et par af de formater HeartWare nævner, ellers er anmeldelsen jo ikke noget værd.

Jeg har benyttet de specifikationer Onkyo opgiver. Men jeg kan da oplyse, at den så udemærket kan afspille DVD-R. Har prøvet det flere gange



Redigeret af Hother - 21-November-2008 kl. 12:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 12:24
Ifølge Onkyos hjemmeside kan den både afspille DVD+R/RW, DVD-R/RW, DVD-R DL og DVD+R DL.

Redigeret af lunddal - 21-November-2008 kl. 12:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ifølge Onkyos hjemmeside kan den både afspille DVD+R/RW, DVD-R/RW, DVD-R DL og DVD+R DL.

Flot, og takker for oplysningen, men det fremgik ikke af det dokument som jeg havde i hånden ved anmeldelsen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af cbroegger cbroegger skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er I sikre på at det er en Panasonic, der er basen?

Andre steder er det Funai der er nævnt som producent, og den er da også mistænkeligt ens i placeringen af knapper m.m. som andre Funai producerede afspillere (bl.a. Philips BDP7200).

Jeg ved ikke hvor rygtet om at den er baseret på en Panasonic er opstået, men sikkert fordi den bruger en Panasonic Uniphier chip. Onkyo'en er baseret på samme platform som Denon 2500 og Denon 3800.

Jeg tror du tænker på DVD-1800BD fra Denon.

DVD-1800BD bygges af Funai på deres egen platform, som benytter UniPhier chippen. Efter sigende skulle der være en del yderligere logik fra Panasonic i maskinen. Denon har så tilføjet egen analogdel. Tilsvarende gælder at Onkyo DV-BD606 og Marantz BD7003 bygges på fuldstændig samme platform, hvor i hvert fald Marantz også har arbejdet videre med den analoge del.

Så vidt jeg ved, er Denons DVD-2500BT og DVD-3800BD helt separate produkter, som ikke er OEM i en grad som ovennævnte.

OVenstående er dog bestemt ikke nogen garanti for at performance fra de tre maskiner (og tilsvarende Funai og Philips) er ens.



Redigeret af fredtoft - 21-November-2008 kl. 13:21
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu