recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem HD PVR-101ST  fra Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem HD PVR-101ST fra Canal Digital

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
GC_DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem HD PVR-101ST fra Canal Digital
    Sendt: 29-November-2008 kl. 19:19

Hej

Vil lige høre om, der flere der har problemer med Sagem HD PVR-101ST fra canal digital.

Jeg døjer med den lukker ned.

Taber kanal liste. 

Låser sig fast.

Døjer med at optage flere programmer på stribe.

Ikke altid mute virker.

Flere gange ved optagelse på DTT kanaler, kan man ikke se andre DTT kanaler.

Boksen er sendt til test ved canal digital, desværre ikke den første boks jeg har haft der ikke virker.

 



Redigeret af GC_DK - 02-December-2008 kl. 00:04
Med venlig hilsen
GC
Til top
Klitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 17:12

Hej GC_DK

Jeg døjer også med at den taber kanalliste.

Ellers kører den ok, bort set fra at TV2 på DDT er ufatteligt ustabilt - mister forbindelse ofte.... Det virkede fint på min gamle DDT modtager. CD vil ikke kendes ved problemet!!!

Har Du (eller andre) erfaringer med at TV2 via DDT på Sagem HD PVR101-St kører dårligt?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 19:17

Har flg.
TV2 bliver aut. udskiftet med anden kanal.
Lukker selv ned ca. 1 g. per måned.
DVB-S nr. 2 indgang skriver intet signal.

Ellers den mest stabile combo hdd jeg har haft.

Det kan ikke lade sig gøre at se 1 dvb-t kanal og optage en anden, den har kun 1 dvb-t tuner og 2 dvb-s tunere.

SVP03
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:27

Hej GC_DK

Har haft satboxen lige siden den kom frem og kan bekræfte de fleste af de fejl, du beskriver, ligesom jeg har lidt af en del støjgener/blæserstøj og vibrationer fra boxen, som jeg har afhjulpet ved at hæve niveauet med en filtmåtte, så afkølingen blev øget i bunden. Du må imidlertid vente på en firmware opdatering, som vil afhjælpe de fleste af børnesygdommene jf. Canal Digital, som imidlertid ikke kan oplyse, hvornår opdateringen finder sted. Du vil imidlertid få en screeen dump frem på skærmen, når det sker - se brugsanvisningen. Men bortset fra alle småfejlene, så synes jeg, det er en fantastisk maskine, som åbner op for så mange optage- og afspillemuligheder med de to sattellit tunere og den jordbaserede tuner samt harddisken.

mvh
Ole Kaare

Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 01:20

Hejsan,

Nu har jeg haft denne boks i godt 2 dage, og magen til buggy shit skal man lede længe efter.

Status indtil videre:

  • Den har genstartet spontant mange gange, f.eks. hver gang jeg vælger radio 
  • Taber underteksterne
  • Skriver ofte intet antenne signal, hvor en genstart løser det.
  • Elendig EPG, hvorfor kan man ikke se et overblik over alle kanaler?
  • Generelt ulogisk og liden køn brugergræseflade
  • Larmer som en rumraket under takeoff
  • Hvis man ser en optagelse og en ny optagelse starter, stoppes den man ser og den nye vises!

Så hvordan den fik ros på digital.tv fatter jeg ikke. Det er simpelthen for ringe, og det kan ikke passe der skal betales fuld pris for sådan et beta produkt!

Dog skal den have den ros, at billedekvaliteten er utrolig flot, - så længe det varer....

/Christian 



Redigeret af culrich - 01-Februar-2009 kl. 01:25
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 09:10

Jeg har haft en siden den kom i handlen, og har været ombyttede flere gange uden ændring på fejlene. Men jo længere den har kørt jo længere der i mellem de forskellige failure, sådan har den opført sig hos mig

Syns også at harddisken er for lille, så den må udskiftes på et tidspunkt.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:05

Hej,

Jeg kan muligvis hjælpe dig med en del af dine problemer, svarene sat i fed:

Status indtil videre:

  • Den har genstartet spontant mange gange, f.eks. hver gang jeg vælger radio
  • Den genstarter, fordi du ikke har etableret en radio favoritliste, så det er ingen fejl.
  • Taber underteksterne
  • Det har jeg umiddelbart ingen løsning på.
  • Skriver ofte intet antenne signal, hvor en genstart løser det.
  • Sæt den til optagelse på National Geo. og skift så til view på Discovery nogle få sek. og vupti signalstyrken er perfekt.
  • Elendig EPG, hvorfor kan man ikke se et overblik over alle kanaler?
  • Den forstår jeg ikke, der er netop et fremragende overblik over alle kanaler med EPG.
  • Larmer som en rumraket under takeoff
  • Når harddisk temperaturen 40 gr. starter køleren, som larmer meget. Hæv boksen en cm eller to med en lille filtmåtte, så de nederste køleriller ikke afdækkes, det øger cirkulationen.
  • Hvis man ser en optagelse og en ny optagelse starter, stoppes den man ser og den nye vises!
  • Ja, det er en betafejl, som CD oplyser vil blive rettet ved en kommende OTA opdatering

Dog skal den have den ros, at billedekvaliteten er utrolig flot, - så længe det varer....Billedkvaliteten vil ikke ændre sig, har haft min box siden introduktionen

mvh
Ole Kaare



Redigeret af okaare - 01-Februar-2009 kl. 12:09
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 18:16

Hejsa Ole Kaare,

tak fordi du tog dig tid til at give lidt fif videre :-)

Det hjalp jo lidt, men jeg syntes jeg finder flere og flere fejl.

* Skulle f.eks lige slette en optagele (en anden var i gang), og bang, - genstart

* På Canal+ HD er lydsporet PCM stereo, først når jeg trykker på knappen for valg af lydspor/undertekst får jeg 5.1. Og dette fænomen er sjovt nok kun på denne kanal.

Så måske vænner man sig til disse krumspring og workarounds, men det ændre ikke ved det faktum at produktet i min verden er et beta produkt, som ikke burde være ude ved kunder.

Det gør mig så endnu mere ked af det, når man erfarer at Canal Digital har haft den på markedet i et halvt år, uden at komme med en update. Det er ikke god stil, som ny Canal Digital kunde vil jeg gerne hører om det er standarden?

De bedste hilsner,

Christian

 

 

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:21
De ting du og vi andre oplever er småting i forhold til andre HD box fra andre udbydere.
SVP03
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

De ting du og vi andre oplever er småting i forhold til andre HD box fra andre udbydere.

Det er da rart at høre SVP03, MEN det godtgør stadig ikke for de fejl som boksen har det med at gøre. Har selv en af disse PVR-101 bokse og har fået den byttet engang allerede.

Jeg har så, i første omgang, valgt og leje boksen og kan derfor desværre ikke lave et indgreb mht. blæseren. Det er da et monstrum af format at høre på til tider... Der skulle en lydsvag blæser i....

Men ellers er den nye jeg har modtaget hæderlig i opførsel. Vi har oplevet enkelt ting og sager - af de kendte fejl, men nu går der jo rygter om en Firmware-opdatering - så vi afventer lige til det bliver realitet....

Men ja - man sender IKKE noget ud på markedet, før man ved det fungere efter hensigterne....

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

De ting du og vi andre oplever er småting i forhold til andre HD box fra andre udbydere.

Det er da rart at høre SVP03, MEN det godtgør stadig ikke for de fejl som boksen har det med at gøre. Har selv en af disse PVR-101 bokse og har fået den byttet engang allerede.

Jeg har så, i første omgang, valgt og leje boksen og kan derfor desværre ikke lave et indgreb mht. blæseren. Det er da et monstrum af format at høre på til tider... Der skulle en lydsvag blæser i....

Men ellers er den nye jeg har modtaget hæderlig i opførsel. Vi har oplevet enkelt ting og sager - af de kendte fejl, men nu går der jo rygter om en Firmware-opdatering - så vi afventer lige til det bliver realitet....

Men ja - man sender IKKE noget ud på markedet, før man ved det fungere efter hensigterne....

Så havde ingen af os fået HD tv endnu, men det er småting. Men ja, utroligt at man siger det, for var det ens tv, receiver eller blu ray afspiller havde man sendt det retur.
SVP03
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Elendig EPG, hvorfor kan man ikke se et overblik over alle kanaler?

  • Den forstår jeg ikke, der er netop et fremragende overblik over alle kanaler med EPG.

mvh
Ole Kaare

Tror ikke jeg var helt klar i spyttet, eller også er der en funktion jeg har overset.

Den eneste EPG jeg har fundet, skifter altid over til Discovery Science  i preview vinduet, og EPG kommer hostene når man skifter kanal. (Gud forbyde hvis man kommer til at vælge en ny kanal, så kommer manglende signal meget ofte)

  • Jeg syntes EPG'en er meget kortfattet og max 2-3 dage frem.
  • Mangler overblik over hvad der sendes nu og frem på alle kanaler, som i Media Center og vores tidligere fiber løsning.
  • At man kan optage serier.

Så måske hvis man aldrig har haft nogen form for EPG er det måske ok, men når man har levet med MCE gennem flere år; ja så er det en fattig fornemmelse

De bedste hilsner,

Christian



Redigeret af culrich - 02-Februar-2009 kl. 10:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu