recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ciscos trådløse system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCiscos trådløse system

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Emne: Ciscos trådløse system
    Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:23

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2350&zoneid=3

Vi bør da diskutere dette i vores under-forum også!

Det ser virkelig spændende ud. Men er det et "rigtigt" control point, hvor man med controlleren kan styre alle UPnP-enheder (ligesom Nokia 95 kan) - eller kræves det, at man har playeren også? Prisen undrer mig - hvorfor dog ikke kvase lillebitte Sonos ved at lægge sig et par tusinde under? Jeg må lige forbi Sonos' brugerforum og læse reaktionerne dér!

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:28
Ikke at jeg har noget imod det eller noget.. Men hvad er der galt med den tråd der allerede er oprettet? :) Der endda fine billeder og alt.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:49

I hifi-forummet (hvor jeg aldrig har været) - eller er det oprettet i dette underforum uden jeg har set det? Det er vel i dette underforum, at alle de audio-streamende typer typisk kommer, så jeg tænkte, det var oplagt med diskussionen her også.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:55

Diskussionen kører helt som forventet derudad på Sonos' forum - Sonos vs. Cisco:

http://forums.sonos.com/showthread.php?t=11623

/kris

EDIT:
Tjek denne Sonos-elskers reaktion!

 
Just went through the manuals etc. I'm extremely impressed. This is a polished product by the looks of it, and it is the first very serious contender to Sonos. If cheaper than Sonos, we may well have a killer here.

Here's finally a product I would have to consider if I were to buy a Sonos, as they are in the same league, and in many many ways an improvement over Sonos. It's quite obvious that Cisco studied Sonos in great detail, and improved in areas were the 5 year old device lacks....

Can't wait to try this one out, hopefully at Best Buy?

EDIT:

Holy cow... this thing looks incredible. I'm going to correct myself, and state that this thing is on a whole new league than Sonos. It improves in so many ways:
-Ipod integration, Touchscreen controller, Zones with integrated Displays, Integrated Optical Drives, USB ports, Infrared support (not sure to what extent), Video/Media Hub modules for streaming! And it supports the critical stuff like Rhapsody, Radiotime, and sync'd playing in multiple zones. If there was ever going to be Sonos killer, I'm afraid this is going to be it. Awaiting price point.

I honestly never thought there would be a product to look up to with envy. Or if I did, in my mind it was a Sonos upgrade. !
__________________
I own 5 Zones (3xZP-80 and 2xZP-100), 2 controllers (CR-100).
Some cool images here: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=6046
Ask me about HT projectors, CarPCs, and MAME arcade cabinets.
I'll be the mature one here.

 



Redigeret af kris - 07-Januar-2009 kl. 12:58
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

I hifi-forummet (hvor jeg aldrig har været) - eller er det oprettet i dette underforum uden jeg har set det? Det er vel i dette underforum, at alle de audio-streamende typer typisk kommer, så jeg tænkte, det var oplagt med diskussionen her også.

/kris

Det står som Sticky post under "Surround & HiFi" som vel er lige så meget "under forum" som dette. Det bare en anden katagori. (selv om jeg ikke helt forstår du kalder dette et under forum - da det vel bare er en anden katagori)

Men ja, den passer da også meget godt ind her :)

 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:04

Det er sgu fantastisk at læse Sonos-forum-tråden igennem. Normalt har debattørerne dér været EKSTREMT Sonos-hengivne, men jeg skal love for, at de er vendt på en tallerken. De føler sig på alle punkter sat til vægs af Cisco - både funktionalitets- og prismæssigt. Og de forventer 1) at Sonos meget hurtig sætter deres priser ned, 2) at Sonos meget hurtigt må komme med noget nyt, hvis de skal overleve (Cisco kan spise Sonos til morgenmad).

Sonos har en kæmpe udstilling på CES fra i morgen (Las Vegas) - uha, det må gøre ondt med sådan en konkurrent lige pludselig (sådan har Sonos jo overhovedet ikke følt det i forhold til Logitech/Squeezebox).

Her lidt mere Cisco-dokumentation, herunder manualerne: https://fjallfoss.fcc.gov/oetcf/eas/reports/ViewExhibitRepor t.cfm?mode=Exhibits&RequestTimeout=500&calledFromFra me=N&application_id=785020&fcc_id='Q87-DMC250'

MEN: Lad os nu se, om Cisco så også virker som lovet!

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:45

Den kan ikke afspille flac ergo hører tråden ikke til i hifi-kategorien.

Nej, seriøst så er det da her i Distribution i hjemmet at den slags produkter diskuteres. Og en produktlanceringsdiskussion bør vel ikke være sticky?

Anyway, så glæder jeg mig til at høre nærmere, når der er nogen der får det testet rigtigt. På engadget eller smallnetbuilder var der en der har været betatester og det var bestemt ikke et færdigt produkt han havde haft i hænderne. Det er det muligvis nu, men der går helt sikkert længe før end de når Sonos' (eller bare Squeezebox') niveau af stabilitet og brugbarhed.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:54

Muele - jeg tror ikke, du skal forvente en sådan langsommelighed. Cisco er en GIGANT. Jeg tror ikke, de lancerer disse produkter i morgen i Las Vegas, hvis de ikke funker - men jeg kan jo tage fejl selvfølgelig!

Som jeg kan læse mig til, burde den i øvrigt kunne afspille FLAC. Men ok - jeg er bare en gammel MP3 192 VBR-dreng!

/kris



Redigeret af kris - 07-Januar-2009 kl. 15:00
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:58

Ja, nu har jeg kigget lidt i manualen og det ser ud til at den faktisk kan spille FLAC. Dumt at det ikke står på produktbladet.

Min musik ligger også først og fremmest i mp3, dog minimum 256 CBR.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 22:43

Har lige læst de 150+ indlæg i Sonos-forummet - det er topunderholdende! Så underholdende at jeg lige måtte smide et par indlæg!

Kort sagt handler diskussionen lige nu om noget ret så afgørende: Er Cisco ligesom Sonos i stand til at streame UDEN server? Det er selvsagt ret afgørende, for netop Twonky, Slimserver og hvad har vi er netop, hvad der gør konkurrenterne besværlige at bruge i forhold til Sonos - spændende! 

Fra en Cisco-official forlyder det, at det ER Cisco faktisk i stand til - men jeg har tilladt mig at spørge endnu engang og endnu mere konkret til netop dette punkt i Ciscos eget forum, hvor deres officials faktisk svarer hurtigt og ekstremt åbent og ærligt. Fx har de allerede afsløret, at de inden for 3-6 måneder er klar med en løsning til Iphone og Touch. De havde overvejet at vente med lanceringen til den detalje var på plads, men slog til nu og nøjedes iPod-docken.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere tror jeg, at Sonos skal være nervøse - særligt hvis det med serveren viser sig at være rigtigt. Et produkts succes handler bl.a. om markedsføring og nye funktioner. Markedet for det her er nærmest uudnyttet, så det handler om NYE kunder (os der allerede er på er jo en latterlig lille nørdet skare - der er fx max 1/2 mio. Sonos-brugere på verdensplan - gaaaab). Nu står der pludselig en MEGET TUNG spiller med nogle funktioner, Sonos hidtil på monopolistisk vis har ignoreret - dét kan være farligt for Sonos.

99,99999% af markedet kender ikke Sonos, så når der pludselig er et produkt med USB-port, iPod-dock, zoner med display indbygget, så betyder det noget. Kunderne forstår "usb" (de forstår ikke NAS), de forstår "iPod-tilslutning", de forstår en lavere pris - that's marketing. Så kan det godt være, at Sonos alligevel er et "bedre" produkt - fx det med at cache numrene. Men gennembruddet i forhold til masserne handler om levere noget masserne kan forstå - det tror jeg Cisco har forstået. Og for at gentage en hengiven Sonos-tilhænger fra Sonos' forum: "Ipod integration, Touchscreen controller, Zones with integrated Displays, Integrated Optical Drives, USB ports, Infrared support (not sure to what extent), Video/Media Hub modules for streaming! And it supports the critical stuff like Rhapsody, Radiotime, and sync'd playing in multiple zones. If there was ever going to be Sonos killer, I'm afraid this is going to be it. Awaiting price point."

Succesen står og falder ikke med, hvad os nørder mener, det står og falder med, hvad masserne mener - og de nærmer sig MEGET dette marked nu. Jeg ved ikke, om Sonos bliver sat til vægs - men jeg mener de risikerer det for første gang, og det er ved gud sundt for udviklingen. Monopoler har aldrig været sundt - Sonos MÅ nu ud af busken. De har intet præsteret af nyt i 4 år - ud over Apple-integration. Det bliver sgu spændende at følge.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:33

Ganske interessant indlæg.

Jeg er dog ikke 100% sikker på at Cisco's produktserie vil være en trussel for Sonos (og for Logitech for den sags skyld).

Grunden til at jeg tror det, er at hvis Cisco fyrer en masse millioner af på markedsføring, så vil en masse (millioner af mennesker måske) opdage at det er muligt at centralisere og streame deres musik. Hvis Sonos har en bedre lyd og Squeezebox en lavere pris (eller andre fordele), kan de måske blive trukket med frem af Cisco's eventuelle succes.

Konkurrence er som regel godt for os forbrugere i hvertfald.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 21:55

Så foreligger der en grundig anmeldelse af Ciscos system - og det er helt forfærdeligt: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15555011

Sonos kan slappe helt af.

Jeg havde håbet på lidt sund konkurrence, men sådan ser det ikke ud til at gå lige med det samme. Produktet stinker...

/kris



Redigeret af kris - 16-Januar-2009 kl. 22:05
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu