recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad siger loven mht. kopi og videresalg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad siger loven mht. kopi og videresalg?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 16:38
Hvis det er tilfældet så er det jo nærmest umuligt at tage en backup eftersom alle film idag har kopibeskyttelse.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af 1000 1000 skrev:

Hej
Jeg er nysgerrig efter at høre om lovgivningen i denen situation. Man køber en DVDfilm, tager en backup kopi til sig selv og sælger DVDfilmen videre, men beholder selv backup'en. Så vidt jeg er orienteret er det jo ikke forbudt at tage en backup til eget brug, eller hur?
Mvh
1000

Hvis DVD'en har kopibeskyttelse på, så må du IKKE kopiere / backe den op uanset om hvilket brug det er.

Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 16:18
Ok, det vil sige at backupen skal smides ud i det øjeblik den gamle DVD er solgt på fx. QXL? I det tilfælde backup'en ligger på en DVDskive sammen med diverse andre ting, dokumenter, film m.m. er det så nok at gøre plads til at kunne overskrive skiven eller skal den - sammen med de andre ting der ligger på skiven - smides fysisk i skraldespanden?
Mvh 1000
Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 16:06
Du må tage en backup/kopi af dine egne købte film..... men hvis du sælger din købte film, så må du ikke beholde den brændte backup/kopi
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 16:02
Hej
Jeg er nysgerrig efter at høre om lovgivningen i denen situation. Man køber en DVDfilm, tager en backup kopi til sig selv og sælger DVDfilmen videre, men beholder selv backup'en. Så vidt jeg er orienteret er det jo ikke forbudt at tage en backup til eget brug, eller hur?
Mvh
1000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu