recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svage panasonic remotes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvage panasonic remotes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Svage panasonic remotes
    Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:01

Hej Alle

Jeg er den glade ejer af 2 panasonics - TH-42PZ80 og TH-37PX70. De er begge kanon fjernsyn. Den eneste lille torn i øjet er de lettere sløje fjernbetjeninger. De kan som sådan det de skal kunne, men de kræver bare rimelig stor pegepræcision - kan det være rigtig.

Jeg er vant til at en fjernbetjening nemt kan aflerevere signalet selvom man peger den 90 grader "forkert" i forhold til fjernsynet, ja nogle kan endde hvis man pager det 180 grader (den direkte modsatte vej).

På begge fjernsyn skal man pege indenfor meget få grader af recieveren og  selv den mindste genstand kan blocke for signalet. Er der andre der har oplevet lignende?

Er der nogen der har nogen bud ud over batteriskifte

Venlig hilsen
Iver

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:09
har ingen problemer med min et 42px eller min panasonic recodere.
Husk den er jo ikke radiostyret fjernbetjening, så nej man kan ikke bruge den i vinkel på 90 eller 180 grader.




Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:17
Gode fjernbetjeninger kan godt ramme selvom man peger den gale vej. F.eks. den til min Denon DVD-2930.

Men ellers synes jeg, at Panasonics fjernbetjeninger opfører sig som de fleste andre; man skal pege temmelig præcist, ellers virker det ikke. Det er samme historie som med min receiver, cd-afspiller, dvd-optager, HD DVD-afspiller, og så videre.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Den eneste lille torn i øjet er de lettere sløje fjernbetjeninger. De kan som sådan det de skal kunne, men de kræver bare rimelig stor pegepræcision - kan det være rigtig.

Jeg er vant til at en fjernbetjening nemt kan aflerevere signalet selvom man peger den 90 grader "forkert" i forhold til fjernsynet, ja nogle kan endde hvis man pager det 180 grader (den direkte modsatte vej).

Der kan være stor forskel, fra remote til remote. På min Panasonic DVD-afspiller s97 skal man f.eks. pege direkte på afspilleren med remoten. Ellers sker der intet. På min Panasonic Blu-ray afspiller BD10 er det derimod nok bare at pege på projektor-lærredet med remoten; så bliver signalet sendt 180 grader videre bagud til afspilleren.



Redigeret af musicus - 09-Januar-2009 kl. 13:37
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:13
Kan kun trøste dig med at jeg har samme problem med min 42PX70 og tilhørerende Panasonic HDD.

Har overvejet et skille remoten ad, og give IR-LED'en noget mere strøm, men er aldrig kommet videre end overvejelsen.
Mvh Jesper
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:24

Jeps, jeg var vant til en Sony fjernbetjening der bare virkede lige meget hvor man sad, hvilken vej den pegede samt hvor mange forhindringer og vægreflekteringer man udsatte den for... og så fik jeg en Pana ;)

Med PX80 remote skal man desværre pege temmelig nøjagtig lige på TV'et i en lige linie før det virker... 



Redigeret af shaman - 09-Januar-2009 kl. 14:25
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:39
Da jeg var i merlin var jeg da også overrasket over hvor dårlig den er.

Min fjernbetjening til mit 6 år gamle Prosonic (Ja PROSONIC) TV kan række selv om den vender 180 grader, og rækker faktisk vildt godt. Og det var et tv til 1600 kr.
Det er ærlig talt skuffende.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 22:25

Nu kunne det jo være fedt at få nogle fagfolk på banen, som har et bud på om det er fjernbetjeningens evne til at sende som er sløj eller om det er tv'ets evne til at modtage, som er sløj. Er det fjernbetjeningen, det er galt med kan det jo hurtigt løses med en god uniremote. Er det fjernsynet... ja så er det bare træls

Venlig hilsen
Iver



Redigeret af - Iver - 12-Januar-2009 kl. 22:30
/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 11:05
jeg sælger ofte panasonic tv's og det er især remoten der er sløv.. har ikke testet med en god universal betjening, men remotesne er sq lidt sippede.. de skal pege lige på tv'et..
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 12:33
jeg lavede lige for sjovt en test af de fjernbetjeninger jeg har.
slukket panasonic pz80 og i hvilke grader den røde diode begynder at blinke når jeg pejede opad.

Panasonics egen fjernbetjening: 30-35 grader
Panasonic fjernbetjening til anlæg: 25- 30 grader
sony fjernbetjening til hdd optager: 30-35 grader
sony multi fjernbetjening rm-vz950t:45-50 grader

så lidt forskel er der. syntes selv det er lidt belastende. bare der er det mindste i vejen.
derfor glæder jeg mig også til jeg skal have mig en logitech multi fjernbetjening som vist er radio styret til modtager boxen og sender derefter ir signal ud til ens ting? som jeg ha forstået det.

lige en ting..  mit fjernbetjening til min canal digital parabol virker i en vinkel på 70-75 grader på parabolen. ;D
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:31
Man kan selv lave en "IR Bazooka"også kaldet en IR repeater med en IR forstærker. Der er en IR modtager LED og så 24 IR sende LEDer. Har fundet et link til sådan en her http://www.quirkfactory.com/ir-bazooka/

Mit spørgsmål til den er hvad der sker hvis både TV og IR forstærkeren modtager signalet. Det kan vel skabe en del rod i setuppet.
Claus

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 22:42

Jeg bruger en Logitech Harmony 525 til et PX70, og jeg har ingen problemer med retningsbestemthed. Det virker afgjort som om, det er Panasonic's remotes, der sender med lav styrke.

 



Redigeret af bantam - 30-Januar-2009 kl. 22:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu