recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor god er B&O’s lyd egentlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor god er B&O’s lyd egentlig?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 22:00
Hehe... jeg er nu ikke ude efter at skifte til B&O. Det
var en lidt mere generel interesse :)

Jeg er godt tilfreds med mit Dali og Audiovector. Dog
skal jeg engang opgradere mine Dali-højttalere til noget
Audiovector, når jeg har råd.
Til top
Slipknot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2008
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 23:19

B&O lyd er intet mindre end fantastisk. Samtlige modeller de har lavet med icePower, slår de fleste konkurrenter. Endda er tendenser bag seriøse hifi folk, at B&O's højttalere er nogle af markedets billigste High-End højttalere.

Jeg har fra flere sider fået at vide at BeoLab 5 er reference indenfor lyd, og kan måle sig med højttalersæt som koster op imod 1 million..

Jeg er enig med de modeller hvor der ingen icePower er i, de er lidt fesen. Men de øvrige er særklasse, du skal prøve at gå ind og lytte på dem selv.

Hvorfor skulle Audi, Aston Martn og nu Mercedes ellers vælge dem som det ultimative high-end til bilen.

Det har vundet alle tests de har været oppe i både med Audi og Aston Martin.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

B&O lyd er intet mindre end fantastisk. Samtlige modeller de har lavet med icePower, slår de fleste konkurrenter.

Definer venligst de konkurrenter. jeg kan ikke komme i tanke om en eneste højttaler der ikke prismæssigt slår tilsvarende højttalere fra B&O 

Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Endda er tendenser bag seriøse hifi folk, at B&O's højttalere er nogle af markedets billigste High-End højttalere.

Hvem pokker har påstået det? Jeg har endnu ikke mødt en eneste seriøs hifi mand der mente at B&O var high-end, endsige billig highend, hverken anmeldere, forhandlere eller almindelige hifi interesserede. prøv at tage et kig på de første 10-20 highend anlæg på h4a, nerds.dk, eller svenske ekvivalenter, der er ingen B&O imellem.

Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Jeg har fra flere sider fået at vide at BeoLab 5 er reference indenfor lyd, og kan måle sig med højttalersæt som koster op imod 1 million..

Så må de sætte modeller på. Jeg har selv arbejdet med lyd og har aldrig mødt den holdning til B&O du fremsætter. Nu står jeg i den situation at jeg rent faktisk har hørt de fleste highend modeller der kan købes i dk, også Gryphon Posseidon, der rent faktisk koster 1 mio, og B&O er pinligt ringe i sammenligning hermed.

Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Hvorfor skulle Audi, Aston Martn og nu Mercedes ellers vælge dem som det ultimative high-end til bilen.

Fordi at det er hvad deres kunder vil have. B&O er pænt og nemt at betjene. Du kunne jo satens fylde din Mercedes med store EQ, Shark eller Dynaudio anlæg, men det er der sjovt nok ingen der har lyst til. God lyd betyder mindre end image, og er reelt irrelevent når du har et grundlæggende støjgulv på ca 40-70 db, alt efter hvor godt lydisoleret kabinen er.

 

Crown - there is no substitute.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:10

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Beolab 5 kan efter min mening på ingen måde måle sig med rigtig highend. men pænt er det da. De spiller alt for klemt og ice powerforstærekrens manglende nuanceringsevne udstille desværre meget tydeligt i netop denne konstruktion. hertil kommer at dynamikken er på et niveau hvor andre standardenhedsbefængte metervare konstruktioner rent faktisk klarer jobbet langt bedre, hvilket i sandhed er sørgeligt.

Det lyder næsten til at du ikke har hørt dem, ud fra din udtagelse  Du siger at de spiller klemt, de er da noget af det mest åbne og du skal lede længe efter en kombo i samme prisleje som har en lige så flot diskant/ mellemtone. Jeg vil dog give dig ret i at de godt kunne bruge noget mere dynamik, men det er der så også så mange andre dyre højtalere som kunne (fx. B&W)

Jeg er pt på jagt efter et nyt anlæg som kan afløse mine BL5 og er endnu ikke stødt på noget i samme prisleje som jeg vil udskifte det med. Jeg har dog fundet noget som jeg gerne vil have istedet, men det er så også ca 40-50K dyrere.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:23

Jeg kan sige om dem som jeg gør pga. at jeg har hørt bedre. det er med lyd som med så meget andet, indtil man prøver noget bedre, synes man at det man har/har hørt, er verdens bedste. Nu står jeg i den situation at jeg faktisk har hørt ting der spillede langt mere åbent, og derfor kan jeg skrive det. At du mener at andre er "i samme båd", berettiger dem vel ikke til ikke at være dynamiske nok?

Men hvis du vil have et par alternativer, så kan jeg varmt anbefale JBL K2 S9800SE og EarthQuake Titan. Men hvis du en billigere løsning og vil have åben og dynamisk gengivelse, så er JBL LSR 6332 svaret (de er dog ikke kone venlige).

Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:36

Her er vi inde i en debat hvor der aldrig bliver enighed.  Det minder lidt om en religionskrig   Jeg tror ALDRIG man får en HiFi entuiast til at indrømme at B&O KAN lave RIGTIG god lyd, og her er skal alle parametre tages med.

Hvis man tager design, brugervenlighed, pris, ydelse, kvalitet, helhed, indhold og ikke mindst gensalgspris (efter eks. 10-15 år), så er der ikke mange der kan følge B&O.

ER det derimod ligegyldigt om man skal fylde sin stue med grimme kasser, fede kabler, monsterforstærkertrin, og endnu flere kabler 31 fjernbejteninger... og endnu flere kalber... for så 9 uger efter igen være overhalet af en ny model med KÆMPE tab til følge, ja så er der da alternativer nok 

Det er også for mig et spørgsmål om stil, og jeg sagtens få bedre lyd for min investering med 4 Beolab 8000 højttalere og en Beolab 2 subwoofer, men hvis jeg om 10 år vil skifte mit grej, ja få kan jeg få gode penge for mit, mens jeg kan køre mit Pioneer på genbrugsstationen...

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:38

Dine samligninger er jo ikke helt fair da et sæt K2 koster omk 250K og deri kommer så forstærkere 

Kom med et forslag på max 140.000,- (ny pris) det skal indeholde højtaler, forstærker og forforstærker. Ser frem til dit forslag 

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:38
Ovenstående skal tages som en provokation......     hvis nogle skulle være i tvivl.......
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 02:06

Det er ikke et spørgsmål om de kan, det er et spørgsmål om de vil. Hvis nogle kender et B&O produkt de mener er godt og som jeg skal lytte til, hører jeg gerne, indtil videre har jeg lagt øre til hvad de har kastet ud til masserne de sidste 15 år, og jeg er ikke imponeret. det er ikke et spørgsmål om enighed, men om reference. jeg troede også at en turboladet Audi var verdens fedete bil oplevelse indtil en nådig sjæl indtroducerede mig for V8 smallblocks. (us biler)

 

Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Dine samligninger er jo ikke helt fair da et sæt K2 koster omk 250K og deri kommer så forstærkere

Du spurgte til mere åben og dynamisk, jeg gav dig et eksempel. et sæt EarthQuake Titans koster vist 140-170k i DK. men du kan spørge importøren, www.earthquakedanmark.dk.

Sammenligningen er fuldt fair i det at et sæt JBL LSR 6332 står til 30k vejledende.  

Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Kom med et forslag på max 140.000,- (ny pris) det skal indeholde højtaler, forstærker og forforstærker. Ser frem til dit forslag 
 

Forslag til hvad? bedre end B&O, eller optimalt til prisen?

din B&O skal stadig have en forforstærker så vidt jeg er orienteret.

 

Men, optimalt, og med hensyn til åben, liniær, dynamisk gengivelse.

Forforstærker: Crown M28 (5k)

Effekt: Crown Studio Reference II (20k) eller EarthQuake Cinenova 5 (28k) eller Crown CTS 3000 (30k)

HT: JBL LSR 6332 (30k) hvis der ønskes farvet lyd, JBL LS80(23k) Alternativt, JBL K 4800 (90k)

Sub (da eneste ordentlige måde at få bund på er ved aktiv deling): EarthQuake, Minime P12(10k) og op til den største Supernova (17k), evt to stk.

Personligt ville jeg vælge studio ref, LSR og en enkelt Minime er nok til mit rum, i alt 65k. løsningen med K2 løber op i 115k.

 

Skal det død og pine være B&O agtigt, er Platine Noirree optimalt, udover at de yder ganske fornuftigt, og væsentligt bedre end hvad B&O kan præsterer står et sæt til under 19k http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/platin e-noiree---pn-4521.aspx

 

 

Som jeg indledte mit første indlæg med, så er kunderne til B&O sjældent de samme som til dyr hifi/Highend, og det giver derfor ikke mening. Personligt ville jeg aldrig købe aktive højtalere, og slet ikke med icepower.



Redigeret af kim olsen - 21-Januar-2009 kl. 02:22
Crown - there is no substitute.
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 02:25
Hehe... genial udvikling i tråden. Spændende at følge
med i argumenterne :-)
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:10

Det smarte ved langt de fleste (aktive) B&O højttalere er jo netop at der sidder en forstæker i hver så du i princippet direkte burde kunne tilslutte en mp3 afspiller! Ulempen er så at hvis du har et B&O anlæg men vil bruge andre mærker højttalere, ja så er du tvunget til at have en ekstra forstærker.

Mine BeoLab 5 er det bedste køb jeg har lavet. Iøvrigt kan de kalibreres så de tilpasses rummet. Jeg havde selv i mange år Bose men skiftede til Beolab 8 (fruen fik sin vilje pga. design). Her kunne BL 8 ikke følge med og selv hun måtte indrømme det. Efter BL5 kan selv vores lokale THX-biograf lyde tam ved siden af. Men det er jo svært med en direkte sammenligning, men så ringe er BL 5 altså heller ikke og så tror jeg aldrig B&O selv har påstået at det er HIFI-produkter de leverer.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:26

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51166& KW=SteffenD89&PN=1&TPN=1

Den her tråd blev lavet for et par måneder siden og der er sikkert flere af jer der kan nikke genkendende til den

Den endte på 7 sider, omhandler det samme og tror ikke at folk nogensinde kom til enighed..

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu