recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI omskifter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI omskifter

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Lillebak Lillebak skrev:

Jeg sidder i samme situation og har købt en billig HDMI Switch boks hos Harald Nyborg til 199,-
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4295&n=10

Meget billigere bliver det nok ikke og så virker det upåklageligt.

Her kan det også være ligemeget hvornår du tænder de forskellige enheder og du kan selv vælge hvilken enhed der skal bruges, hvis alle er tændt på samme tid, men desværre skal du op af sofaen for at skifte

Mekanisk, manuelt og simpelt...
Det er splitter vi taler om, men i princippet samme problem, bare modsat.
SVP03
Til top
Lillebak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:02

[/QUOTE] Det er splitter vi taler om, men i princippet samme problem, bare modsat.[/QUOTE]

Som jeg sagde i mit indlæg, så sidder jeg i samme situation. Dvs med en projektor og skærm, hvor jeg enten ser det ene eller det andet.

Da switchen er mekanisk, dvs der sidder ingen chip med software til at lave splitningen, så kan du bare "vende" boksen om og switche mellem to udgange istedet for 2 indgange.

Som jeg kunne forstå i det første indlæg i tråden handlede det bare om at finde en metode at vælge mellem skærmen og en projektor. Og ikke nødvendigvis en splitter (selvom det også kunne være en udemærket løsning.)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lillebak Lillebak skrev:


Det er splitter vi taler om, men i princippet samme problem, bare modsat.[/QUOTE]

Som jeg sagde i mit indlæg, så sidder jeg i samme situation. Dvs med en projektor og skærm, hvor jeg enten ser det ene eller det andet.

Da switchen er mekanisk, dvs der sidder ingen chip med software til at lave splitningen, så kan du bare "vende" boksen om og switche mellem to udgange istedet for 2 indgange.

Som jeg kunne forstå i det første indlæg i tråden handlede det bare om at finde en metode at vælge mellem skærmen og en projektor. Og ikke nødvendigvis en splitter (selvom det også kunne være en udemærket løsning.)
[/QUOTE] Når nu den er mekanisk, altså uden strømforsyning, hvis det er tilfældet, er der så ikke risiko for at der springer gnister, hvilket kan brænde hdmi ind og udgange af. Ligesom når man tager stikket ud eller sætter det i. Det var en måske risiko.
SVP03
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Lillebak Lillebak skrev:

Jeg sidder i samme situation og har købt en billig HDMI Switch boks hos Harald Nyborg til 199,-
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4295&n=10

Meget billigere bliver det nok ikke og så virker det upåklageligt.

Her kan det også være ligemeget hvornår du tænder de forskellige enheder og du kan selv vælge hvilken enhed der skal bruges, hvis alle er tændt på samme tid, men desværre skal du op af sofaen for at skifte

Mekanisk, manuelt og simpelt...

Er du sikker på at den er mekanisk? - principielt kunne det jo godt være en simpel elektronisk omskifter.

Det ville være rart om man kunne få såden én med en fjernbetjening til.

-Kent
Til top
Lillebak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:


Er du sikker på at den er mekanisk? - principielt kunne det jo godt være en simpel elektronisk omskifter.

Det ville være rart om man kunne få såden én med en fjernbetjening til.

-Kent


Det er man ikke i tvivl om når man trykker på knappen. Og den forrige knap hopper ud med et "klunk", når man trykker på den anden knap.

Hvis den er mekanisk, bliver det nok svært at få en fjernbetjening til. Ellers kunne du prøve at kigge hos Av-Cables.dk, de har et godt udvalgt af HDMI switches.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:21
Nåja, en mulighed kunne jo være en Matrix-switch med fjernbetjening - godtnok skal jeg kun bruge ét input, men der sker jo ikke noget ved at lade resten af inputs'ne være ubrugte.

-Kent

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Nåja, en mulighed kunne jo være en Matrix-switch med fjernbetjening - godtnok skal jeg kun bruge ét input, men der sker jo ikke noget ved at lade resten af inputs'ne være ubrugte.

-Kent

Du skal kun bruge 1 input, så er det vel en 1:2 splitter du skal bruge.
SVP03
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du skal kun bruge 1 input, så er det vel en 1:2 splitter du skal bruge.

Ja og nej - med en splitter opstår jo alle de problemer vi har snakket om med to-vejs HDMI kommunikationen (hvis ikke man lige gider betale 2500,- for en Gefen splitter).

Egentlig har jeg brug for en 1:2 switch, men det er ikke lykkes mig at finde en fjernbetjent (eller automatisk) en af dem.

Så en fjernbetjent 4:2 switch er måske overkill, men stadig bedre end en dårlig/billig 1:2 splitter...

-Kent
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du skal kun bruge 1 input, så er det vel en 1:2 splitter du skal bruge.

Ja og nej - med en splitter opstår jo alle de problemer vi har snakket om med to-vejs HDMI kommunikationen (hvis ikke man lige gider betale 2500,- for en Gefen splitter).

Egentlig har jeg brug for en 1:2 switch, men det er ikke lykkes mig at finde en fjernbetjent (eller automatisk) en af dem.

Så en fjernbetjent 4:2 switch er måske overkill, men stadig bedre end en dårlig/billig 1:2 splitter...

-Kent
Er der så også fjernbetjening på output 1 og 2, for så løser det problemet.

Tilføjet, så lige at du ikke kan se det samme input på både output 1+2. Så med 2 tastetryk har du en splitter, kan man sige.



Redigeret af SVP03 - 23-Januar-2009 kl. 17:50
SVP03
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 23:04
hej husk hvis du køber en hdmi splitter at du skal huske at det er en der kan køre full hd 1080p og at den også kan overføre hd lyden selfølgelig kun hvis du har brug for det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu