recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten af Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvaliteten af Boxer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem.

Hvad kabel bruger du fra Sagem til PX70?



Jeg bruger HDMI og jeg kører med 720P
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Jeg ville blot høre, om der er andre som har fået dannet sig et indtryk af kvaliteten af Boxer signalet samt den medfølgende Sagem digital modtager? Da jeg kom hjem efter arbejde i dag kunne jeg se, at postbudet havde været en tur forbi min dør, så jeg smuttede derfor lige på posthuset efter min pakke fra Boxer.

Jeg havde bestilt pakken, hvor man får digital modtager med fra Sagem, da jeg er den "lykkelige" ejer af PX70 (Jeg er glad for det tv, men det er dog irriterende at det ikke understøtter mpeg4). Nå men jeg fik da boksen koblet til og den fandt alle kanaler med det samme...

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem. Det er hvert fald en del mere uskarp set i forhold til, hvis jeg finder kanalerne frem gennem mit PX70. Det er selvfølgelig kun DR1, DR2, Update og TV2 jeg kan sammenligne med. Det er jo ikke selve signalets skyld, men Sagem-boksen somnok  ikke gør det lige så godt. Selve kvaliteten af signalet er der ikke noget i vejen med og alle kanalerne modtager jeg fint. Kanalerne ser dog stadig væsentlig bedre ud end mit tidligere analog fællesantenne.

Men hold da op hvor den boks er laaangsom til at skifte kanal! Håber det bliver til noget en skønne dag, hvad angår muligheden for en form for konverteringsmodul til tv'et.

Men det var blot lige mine første erfaringer, som jeg tænkte jeg lige ville dele


En rekke HD /MPEG4 bokser som benytter ST Micro chipset har en bug som gjør at videokvaliteten blir dårlig (spesielt på SD kanaler oppskalert til 1080i eller 720p). 

Sagem boksene i Norsk DVB-T har dette problemet og det samme har Sagem boksene til Canal Digital.  Boxer har neppe vært noe heldigere...

Dette er noe Sagem skal kunne fikse senere med software oppdateringer. I følge Norske www.teknofil.no så jobber Sagem med oppdatering av sin mottagerplattform.  Feilen skal allerede være rettet i Canal Digials HDPVR for kabelnett så Sagem har nok fokus på saken.
Se her  og her

Det er ikke bare Sagem som er rammet av dette problemet men alle produsenter som benytter ST Micro chipset og software fra ST Micro er potensielt rammet. Det er antagelig de fleste siden ST Micro chipset antagelig er billigst.    Jeg ser samme problem med Grundig boks for Norsk DVB-T men Grundig boksen fungerer bedre med 720p (dog ikke bra).

De billigste MPEG4 HD boksene (dvs. Sagem) for Norsk DVB-T koster 500 Danske kroner (599Nkr) uten abbonement så ST Micro hardwaren er garantert ganske billig.




Hmm, det lyder da trods alt til at de er klar over problemet. Det kunne da være dejligt, hvis du kunne rette op på problamet med en opdatering snarrest. Samtidig kunne de godt sætte lidt mere speed på kanalskiftet
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem.

Hvad kabel bruger du fra Sagem til PX70?



Jeg bruger HDMI og jeg kører med 720P

Er du da sikker på at boksen har en bedre skaler end dit TV?

Prøv med 576p og se om det er bedre.
Mvh Hans
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem.

Hvad kabel bruger du fra Sagem til PX70?



Jeg bruger HDMI og jeg kører med 720P

Er du da sikker på at boksen har en bedre skaler end dit TV?

Prøv med 576p og se om det er bedre.


Det skal jeg også lige have prøvet senere i dag. Det kunne jo godt tyde på, at det måske ville blive bedre også ift. til det Bobben skrev.

Men hvis jeg nu prøver med 576p modtager mit tv vel signalet som netop 576p. Foretager tv så overhovedet skaling af signalet derefter (eller har jeg misforstået hvad skaling går ud på)?
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem.

Hvad kabel bruger du fra Sagem til PX70?



Jeg bruger HDMI og jeg kører med 720P

Er du da sikker på at boksen har en bedre skaler end dit TV?

Prøv med 576p og se om det er bedre.


Det skal jeg også lige have prøvet senere i dag. Det kunne jo godt tyde på, at det måske ville blive bedre også ift. til det Bobben skrev.

Men hvis jeg nu prøver med 576p modtager mit tv vel signalet som netop 576p. Foretager tv så overhovedet skaling af signalet derefter (eller har jeg misforstået hvad skaling går ud på)?

Der modtages kun med 576i på DVB-T. Det er først når HD kanalerne kommer på banen at der modtages med højere opløsninger.

Det optimale er at bruge den bedste skaler, og ved at sætte boksen til 576p er det kun skaleren i TV'et som bliver brugt, hvor der skaleres op til panelopløsningen.

Prøv dig frem.
Mvh Hans
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:53

Ved ikke om jeg burde oprette en ny tråd, men nu bruger jeg lige denne, da jeg har samme udstyr som TO. Det drejer sig om et Pana PX70 TV, og så har jeg lige modtaget en Sagem ITD84HD DVB-T modtager. Den er jo gratis, hvis man samtidig køber et Boxer kort.

Den fanger fint de nye kanaler, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Discovery osv. Og der er billedkvaliteten udemærket. Problemet er ved de "gamle" kanaler. Der er en del pixeleringer og udfald. Men bruger jeg DVB-T tuneren i mit TV, står de "gamle" kanaler rigtig godt.

Er der nogen som har oplevet det samme, og som evt. har en løsning til det?

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Problemet er ved de "gamle" kanaler. Der er en del pixeleringer og udfald. Men bruger jeg DVB-T tuneren i mit TV, står de "gamle" kanaler rigtig godt.

De gamle kanaler, er det DR1, Dr2 og TV2, som jo alle sendes i MPEG2?Hvis det er dem er der noget der tyder på, at boksen ikke håndterer MPEG2 signalet lige så godt som MPEG4.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Problemet er ved de "gamle" kanaler. Der er en del pixeleringer og udfald. Men bruger jeg DVB-T tuneren i mit TV, står de "gamle" kanaler rigtig godt.

De gamle kanaler, er det DR1, Dr2 og TV2, som jo alle sendes i MPEG2?Hvis det er dem er der noget der tyder på, at boksen ikke håndterer MPEG2 signalet lige så godt som MPEG4.

Flemming

Ja, det var dem som jeg mente.

Har testet både med min alm. tagantenne og så en aktiv indendørs antenne. Men vil prøve om placeringen af den indendørs har nogen betydning. Ved ikke om det kan have noget med antennen at gøre. 

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Den fanger fint de nye kanaler, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Discovery osv. Og der er billedkvaliteten udemærket.

Kan du allerede inden 1 Feb, modtage Boxer kanalerne? Har de "tyv-tyv"  startet??

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Kan du allerede inden 1 Feb, modtage Boxer kanalerne? Har de "tyv-tyv"  startet??

 

Jeps, de var der i hvert fald i går. Så hvornår de er startet ved jeg faktisk ikke. :-)

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Den fanger fint de nye kanaler, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Discovery osv. Og der er billedkvaliteten udemærket.

Kan du allerede inden 1 Feb, modtage Boxer kanalerne? Har de "tyv-tyv"  startet??



Jeg kunne også fange alle kanalerne engang i sidste uge, men selvfølgelig ikke se dem, da jeg ikke havde modtaget mit Boxer kort. Men ja, de er åbenbart tyvstarten på en allerede tyvstart
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Ved ikke om jeg burde oprette en ny tråd, men nu bruger jeg lige denne, da jeg har samme udstyr som TO. Det drejer sig om et Pana PX70 TV, og så har jeg lige modtaget en Sagem ITD84HD DVB-T modtager. Den er jo gratis, hvis man samtidig køber et Boxer kort.

Den fanger fint de nye kanaler, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Discovery osv. Og der er billedkvaliteten udemærket. Problemet er ved de "gamle" kanaler. Der er en del pixeleringer og udfald. Men bruger jeg DVB-T tuneren i mit TV, står de "gamle" kanaler rigtig godt.

Er der nogen som har oplevet det samme, og som evt. har en løsning til det?



Det har jeg ikke oplevet... Den eneste kanal, som jeg indtil videre har haft lidt udfald på, er Discovery. Så ved mig er der ikke umiddelbart forskel på om det er mpeg2 eller 4, da det som sagt kun er Discovery og ikke nogle af de andre mpeg4 kanaler jeg har haft problemer med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu