recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan, TV 3+ - sender Superbowl i 16:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSådan, TV 3+ - sender Superbowl i 16:9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan, TV 3+ - sender Superbowl i 16:9
    Sendt: 01-Februar-2009 kl. 23:09
... og det endda anamorfisk! Og der bliver endda selv skiftet over til det! Det er sat'me over al forventning - havde regnet med, det bare ville være en gentagelse af deres gnidrede NFL-udsendelser hver søndag, men nopes. Er egentlig ikke særlig interesseret i Superbowl, men det er godt at se, at de gør lidt ud af det.
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 23:16
Synes nu ikke at kvaliteten er speciel, men jeg 16:9 er bedre end ingenting ... det må de gerne indføre for resten af 3/3+/3P programmer
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 23:28
Nej, det kunne godt stå en smule skarpere, men hey, et skridt ad gangen.
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 23:30

læs evt også denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53055& PN=1

hvor vi har talt om de er gået fra 4:3 til letterbox og nu til ægte 16:9. det sidste der mangler er bedre bitrate

Til top
sparrez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 10:11

Synes faktisk billederne fra selve kampen stod rigtig godt på mit TV. Langt over hvad jeg havde forventet.

Men billederne af kommentatorene i spil-stoppene. WHAT THE FUCK skete der lige der! Var det nogle skrammel kameraer de havde anskaffet sig. Så simpelthen skrækkeligt ud....

Havde dog et lille håb om at de ville tage TV2 Sport HD i brug så vi kunne have fået skidtet i super kvalitet, men det var for meget forlangt åbenbart :)

--
Christian

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 13:37
Lyden var dog absolut her forfærdeligt!
Dåselyd.

Dette må vel være sidste år uden en live HD-transmission. Er der ikke noget
båndbredde til at kunne gøre det nu?
Til top
sparrez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 14:14

Jeg synes generelt det er for dårligt, at når nu de har en HD sportskanal at de ikke bruger den noget mere til live transmissioner.

Burde TV2 ikke have været istand til at sende nogle af kampene fra VM i håndbold på TV2 Sport HD? Eller var VM ikke produceret i HD?

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget TV2 der egentlig er i TV2 Sport....

--
Christian 

EDIT: Jeg synes ikke der var noget i vejen med lyden hos mig, var generelt meget tilfreds med udsendelsen...lige på nær værterne...det var meget bedre på Zulu i gamle dage :)



Redigeret af sparrez - 02-Februar-2009 kl. 14:15
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af sparrez sparrez skrev:

Jeg synes generelt det er for dårligt, at når nu de har en HD sportskanal at de ikke bruger den noget mere til live transmissioner.

Burde TV2 ikke have været istand til at sende nogle af kampene fra VM i håndbold på TV2 Sport HD? Eller var VM ikke produceret i HD?

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget TV2 der egentlig er i TV2 Sport....

--
Christian 

EDIT: Jeg synes ikke der var noget i vejen med lyden hos mig, var generelt meget tilfreds med udsendelsen...lige på nær værterne...det var meget bedre på Zulu i gamle dage :)



Lad os lige få det på det rene.

TV2 Sport er en selvstændig kanal, som må købe sine rettigheder selv. Dvs  de får ikke bare nogle rettigheder af Viasat eller Tv2 men skal købe dem på markedsvilkår. Når det er sagt så siger det sig selv at TV2 Sport selvfølgelig har lettere ved få rettigheder fra TV2 eller Viasat end SBS vil have.

Viasat har eksklusiv rettighederne til NFL, men da TV2 Sport startede solgte man en kamp om ugen til TV2 Sport dog ikke playoff kampe.

HD rettigheder er selvstændige rettigheder som typisk skal købes ved siden af SD rettighederne, derfor kan TV2 Sport ikke bare sende alt i HD, da financerne ikke er til det.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 09:33

Jeg var ganske godt tilfreds med kvaliteten på TV3+. Under kampen var billederne overraskende gode, men som sparrez siger så var det jo pinligt når man så værterne. Det lignede noget fra omkring 1990. Slet ikke godt nok Viasat.

Desuden vil jeg godt kritisere lydkvaliteten. Selve lyden fra dommer, fans osv var god, men kommentatorene var jo i elendig kvalitet. Havde Viasat glemt deres mikrofoner & kameraer hjemme og så lige købt det nærmeste de kunne finde?

Til snakken om TV2 Sport HD, så sendte de kampen i HD i går aftes med engelske kommentatorer. Det er jo nok en del billigere at sende kampen dagen efter klokken 20 end direkte klokken 00-04, og så får de nok også en del flere seere. Så forstår godt at de ikke ville bruge så mange penge på at sende direkte.

Med hensyn til billedet i HD, ja det var jo ligeså godt som man kunne forvente, men de kommentatorer de bruugte skuffede mig. Normalt vil jeg næsten hellere se med engelske end danske, men de to engelske gjorde det godt nok skidt i forhold til vores danske udgave. Meget overraskende.

Men overall så var det uden tvivl den bedste NFL kamp jeg endnu har set. Jeg holder ikke med nogen af holdene, men kampen havde det hele.

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Til snakken om TV2 Sport HD, så sendte de kampen i HD i går aftes med engelske kommentatorer. Det er jo nok en del billigere at sende kampen dagen efter klokken 20 end direkte klokken 00-04, og så får de nok også en del flere seere. Så forstår godt at de ikke ville bruge så mange penge på at sende direkte.

Det er bare slet ikke det samme, hvis kampen ikke ses direkte synes jeg, også selv om man har gået rundt med skyklapper på og intet kender til resultatet .

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu