recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lån hos hifiklubben.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlån hos hifiklubben.dk

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:


hva så med garanti og sådan


Jeg bestiller også snart, men har overvejet http://www.securator.dk/index.php?p=./modules/information/in fo&iid=27&_

800 kr for 4 års garanti
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:53

Hej Fiedel

Du kan jo købe lidt af gangen og så betale over de 6 måneder det er nemlig gratis kredit og det får man ikke mange steder i disse tider selv som god kunde i banken med stor friværdi i huset...

Du skal selvfølgelig passe på du ikke sætter dig i større ydelser end du er sikker på at kunne betale dem rettidig hver måned.....men det er jo ikke så svært i vore dage du opretter bare selv betalinger for samtlige 6 afdrag på en gang, så går det helt af sig selv.....eneste krav er der er penge på kontoen  

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Fiedel


Du kan jo købe lidt af gangen og så betale over de 6
måneder det er nemlig gratis kredit og det får man ikke
mange steder i disse tider selv som god kunde i banken
med stor friværdi i huset...


Der er nu engang ikke noget i denne verden som er
gratis. Grunden til at man kan få den rentefri kredit
(hvilket jeg stadig synes lyder vildt, men lad det nu
ligge) er jo at du så binder dig til at bruge pengene
hos Hifi-klubben. Så hvis du alligevel havde tænkt dig
at købe dit grej der, kan du sagtens opfatte det som en
gratis kredit.
Hifi-klubben får derfor en indtjening på dig, som nok
overstiger de penge du koster dem i renter på lånet.
Bankerne har jo ikke noget at sælge dig, og de ville
derfor ikke få noget ud af at låne dig penge gratis i 6
måneder.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 00:22
Desuden, hvor hos HifiKlubben finder du omkostningsfri
finansiering?
Når jeg kigger på finansiering så koster 30.000,- over 6
måneder "samlede kreditomkostninger" 1.145kr - det kan
vel ikke kaldes helt gratis.

Redigeret af jonaskp - 03-Februar-2009 kl. 00:23
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej friedel

Jeg har ofte købt med betaling over 6 måneder hos HI-Fi klubben for det er nemlig rentefri og uden omkostninger i øvrigt. Det foregår via et firma som hedder Resurs Bank. Jeg har ikke haft nogen problemer med denne kredit.

Såfremt du taler 36 måneder er der ingen tvivl om, at det vil være billigere at låne pengene i din bank via evt. en kassekredit. For disse typer finanserings selskaber, holder sig en noget højere rente end de 8-9 % som man kan opnå på en alm. kassekredit i banken.

Jeg har heller ikke haft problemer og det er iøvrigt billigere end det jeg betaler på mit forbrugslån i den danske bank, så synes bestemt ikke det er dyrt at låne hos dem (når det altså er igennem hifi-klubben - deres andre lån er lige så dyre som alle andre steder)

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Desuden, hvor hos HifiKlubben finder du omkostningsfri
finansiering?
Når jeg kigger på finansiering så koster 30.000,- over 6
måneder "samlede kreditomkostninger" 1.145kr - det kan
vel ikke kaldes helt gratis.


Ok ja det godnok dyrt... der plejer altid være et oprettelsesgebyr på 500-1000kr og alt afhændig af bel'bet man vil låne kan det jo sagtens løbe op i 25% årlige omkostninger.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 11:45

Alt efter hvilken bank og hvilken konto man har vil man nogengange kunne oprette lån af en vis størrelse uden etableringsomkostninger - men ellers er prisen for oprettelsen jo nogenlunde det sammer som bankerne tager, så det er ikke fordi at jeg skal slå på tromme for at bankerne er vold-billige på det punkt.

Det er bare ikke korrekt at lånet i HifiKlubben er gratis (medmindre at de har et andet lån som de har gemt lidt bedre hvor det ikke koster noget).

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Desuden, hvor hos HifiKlubben finder du omkostningsfri
finansiering?
Når jeg kigger på finansiering så koster 30.000,- over 6
måneder "samlede kreditomkostninger" 1.145kr - det kan
vel ikke kaldes helt gratis.


Præcis. Jeg linker lige til siden

Og nu skal jeg fortælle jer alle sammen en lille hemmelighed: DER ER INGEN FINANSIERING DER ER GRATIS.

Det kan da godt være du ikke betaler renter men så betaler du et gebyr. Og ulempen ved et gebyr er at det kan du ikke trække fra. I skemaet kan man se at betaler hhv 825 og 1.145 kr for 6 måneders rentefrikredit. Og man kan trygt gå ud fra at dette er et gebyr. Både 30.000 kr. og 60.000 kr kredit koster 1.145.

Det er direkte tåbeligt at låne 15.000 over 6 måneder - bemærk ÅOP: 20,7% OG DU KAN IKKE TRÆKKE DEM FRA. Så det er en bruttorente.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 12:57
Nå - efter et kig hos min egen bank er omkostningerne vist ikke så horrible alligevel. Godt nok var det listepriser men ÅOP lå over 20%
Til top
_Mace_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Desuden, hvor hos HifiKlubben finder du omkostningsfri
finansiering?
Når jeg kigger på finansiering så koster 30.000,- over 6
måneder "samlede kreditomkostninger" 1.145kr - det kan
vel ikke kaldes helt gratis.


Præcis. Jeg linker lige til siden

Og nu skal jeg fortælle jer alle sammen en lille hemmelighed: DER ER INGEN FINANSIERING DER ER GRATIS.

Det kan da godt være du ikke betaler renter men så betaler du et gebyr. Og ulempen ved et gebyr er at det kan du ikke trække fra. I skemaet kan man se at betaler hhv 825 og 1.145 kr for 6 måneders rentefrikredit. Og man kan trygt gå ud fra at dette er et gebyr. Både 30.000 kr. og 60.000 kr kredit koster 1.145.

Det er direkte tåbeligt at låne 15.000 over 6 måneder - bemærk ÅOP: 20,7% OG DU KAN IKKE TRÆKKE DEM FRA. Så det er en bruttorente.


Det er ikke helt sandt. Jeg arbejder selv i en butik som studiejob, hvor vi tilbyder (i samarbejde med en bank) en kredit, der ikke koster kunden noget i de første 6 måneder. At det så bliver dyrt derefter er så en anden sag, men gratis er det de første 6 måneder, så sådanne aftaler findes skam. At det så ikke er gratis ved HFK er så korrekt.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 23:15

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det kan da godt være du ikke betaler renter men så betaler du et gebyr. Og ulempen ved et gebyr er at det kan du ikke trække fra.

Ikke korrekt. Se Ligningsloven §8, stk. 3 og Ligningsvejledningen afsnit A.E.1.3. omkring fradragsret for oprettelsesgebyrer på lån med løbetid under 2 år.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 17:56

Jeg har været inde og checke min gamle lånedokumenter fra HIFI Klubben fra 2007 og her har jeg lånt 8000,- som er blevet tilbagebetalt med 6 månedlig afdrag på 1334,- kr hvilket giver en samlet udgift på 8004,-

Så ovenstående viser at jeg det har kostet mig 4,- at låne de 8000,- kr og som Gerdes rigtig skriver kan disse rent faktisk fratrækkes idet løbetiden er under 2 år.

Man skal altid huske på at ÅOP bliver meget høj i procent når vil taler om lån med kort løbetid idet stiftelseomkostning osv. vægter tungt.

Jeg kan godt se udfra HIFI klubbens hjemmeside, at deres låneoversigt viser at der åbenbart nu bliver bliver beregnet en omkostning på 825 kr ved et lån på 15000,- over 6 måneder svarende til en årlig effektiv rente på ca 11 % hvilket måske lidt over hvad man som god kunde med friværdi i huset samt en del opsparing kan opnå som årlig rente på en kassekredit, men der dog mange mennesker som betaler omkring 13 - 15 % procent på en kassekredit i banken.

Så moralen er det billigeste er altid at spare pengene op inden man køber varen, alternativ altid vælge korteste mulige løbetid på lånet samt på disse korte lån, at forholde sig mere til de samlede kreditomkostninger frem for at stirre sig blind på de høje procentsatser ÅOP som er en helt fortræffelig målestok til sammenligning når vi taler større lån over en længere løbetid

Min erfaring er, at mange mennesker ikke tænker på renteomkostningerne når de betaler med deres Dankort....man skal altid huske på at selv få dages anvendelse af ens kassekredit bliver pålagt rentetilskrivning hvert kvartal.  



Redigeret af Puma - 04-Februar-2009 kl. 18:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu