Jeg har nu haft klaget til yousee og i første omgang mente de selvfølgelig at det var mig der ikke kunne finde ud af at indstille mit tv, for billedet er ok på deres tv.
Efter gentagende afvisninger af supporterens forsøg på at få mig til at gå ind på tv2s hjemmeside og se hvordan jeg skulle indstille mit tv, fandt supporteren ud af, fra et par af sine kollegaer, at det er tv2 der udsender forkert signal og det kan yousee ikke gøre noget ved.
Jeg holdt fast i at det er yousee der udsender det forkerte signal (signalet er jo ok på Sjælland iflg fast2night og karkov) og supporteren ville sende en teknikker ud og gjorde ikke meget for at skjule, at når det nu viste sig, at det var mig der ikke kunne finde ud af at indstille mit tv, ville det medfører en regning for det teknikker besøg....
Teknikeren ringede og konstaterede at det, overraskende nok, er yousee der udsender tv2news forkert og han havde snakket med sit bagland og det var galt i hele landet. Jeg sagde det er ok på Sjælland(tror mere på fast2night og karkov), men det var den besked han havde fået. Han havde så talt med sine netværks folk og det kunne godt laves til det rigtige signal hvis der blev givet ordre til det oppefra.
Løsningen på sagen er, iflg. hans overordnede, at fordi stationen hvorfra signalet leveres, skal flyttes til Vejle (måske allerede i dette år, wow, flot ) vil de ikke rette på det signal før den flytning er overstået. Yay, senest i 2010 vil tv2news så blive vist rigtigt i dette område.
Jeg ringede så til support og efter at supporteren havde fundet sagen frem, skulle vi selvfølgelig igen igen, lige en tur henover, at jeg nok havde indstillet mit fjernsyn forkert... på deres tv er tv2news ok.... tv2 udsender signalet forkert, hvordan det så kan lade sig gøre, når det billed supporteren ser på er ok, må stå hen i det uvisse....
På trods af hvad teknikeren havde sagt, var det nok bare teknikeren der havde taget fejl og hvis det signal kunne ændres uden at det svarede til en indsats i stil med at foretage en landing på månen, ville yousee nok ikke sige at det ikke kunne lade sig gøre før den flytning af stationen er foretaget... til at der aldeles ikke var nogen hos yousee der giver kunderne forkert information eller forsøger at snakke uden om et problem ved at give andre(tv2) skylden...
I løbet af den samtale har jeg nok lydt en kende irriteret over deres "løsning" på problemet, hvilket jeg beklagede(yes, gu' gjorde jeg så, for på en måde er det jo også forkert at ringe og klage over sådan noget pjat og samtidig være sur over at de ikke vil rette det) og forklarede at det selvfølgelig ikke var møntet på supporteren personligt, men på firmaet yousee.
Jeg sagde at jeg, utrolig nok, ikke var tilfreds med deres "løsning" og jeg mente det burde være en selvfølge at yousee levere et korrekt tv signal til deres kunder og ville derfor gerne tale med en overordnet om det. Der lød lidt mærkelig mumleri og jeg forstod det sådan at de ikke har nogen overordnede og at support er den øverste ledelse i yousee, men at jeg jo altid kunne sende en mail til /dev/null@yousee.dk, men her er det nok ip telefonen der har drillet, så jeg må have hørt etellerandet forkert.....
Enden på den informative og hjælpsomme samtale med yousee's unikke support var, at de nok ikke kan gøre noget ved det, men support vil alligevel og på trods af de uoverskulige vanskeligheder ved at skulle leverer et korrekt tv2news tv billed, undersøge om yousee's "løsning" på sagen kan ændres til kundernes fordel (for vildt da), men det skulle jeg nu ikke regne med. Jeg fik lov til at ringe tilbage senere, hvis jeg ville vide om det kunne ændres, da det ikke var muligt for yousee at ringe tilbage med et svar.....
Skal man mon være optimistisk og tro de retter det i løbet af et par dage, når de lige får vendt sagen en ekstra gang ?
Go' weekend.