recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH og overgang til trådløs streaming!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH og overgang til trådløs streaming!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH og overgang til trådløs streaming!
    Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:13
Jeg har tidligere streamet fra min Dell pc via kabel til min PCH A-100 hvor min Dell poppede op under Network Browser via Media Source. Det er nu har ændret er at min Dell nu kører trådløs via USB dongle (n-draft) og PCH er stadig direkte kablet til min router (forøvrigt en D-Link DIR-615). Dell popper ikke længere op når jeg tænder PCH. Er der noget med der skal åbnes en routerport i min router for at kunne streame trådløst til PCH?   

Redigeret af Nicoleif - 19-Februar-2009 kl. 22:14
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 11:17
Der er vist noget med at WLAN og LAN godt kan være adskilt... - men ved ikke helt præcist, hvad du skal gøre for at "samle" dem / tillade trafik på tværs - det kan også være tanken er helt hen i vejret, men så kommer der nok bedre forslag :-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:22

Umiddelbart giver det ingen mening at adskille WLAN og LAN i samme router, medmindre der er tale om en DMZ. Så i princippet skal WLAN og LAN betragtes som en slags HUB forbindelse, og dermed burde der ikke være forskel.

Men det ville hjælpe meget på rådene, hvis Nicoleif fortæller, hvilken router der er tale om. Umiddelbart virker det som om, at UPNP ikke er aktiveret mere.

 

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:08
Som jeg skrev i første indlæg så er der tale om en D-Link DIR-615 router. Udfra det du skriver så skal jeg sikre mig at uPnP er aktiveret?
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:36
Ifølge SPAWN er det sandsynligvis ikke noget med routeren at gøre men snarere at noget softwaremæssigt spærrer (f.eks. Windows firewall, noget med fildeling, anitvirus). Alternativt foreslår han er det kan være mapning i PCH og at den evt skal genoprettes. Jeg afprøver det senere!  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu