recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Classic mangler diskant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Classic mangler diskant

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
recknud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Classic mangler diskant
    Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:50

Hej
Jer har for nyligt købt en Logitech Squeezebox Classic efter nøje at have studeret diverse anmeldelser. Den er suveræn nem at bruge og opsætte. Den nappede med det samme alt jeg havde i i-tunes af musik og playlister. Jeg er dog meget skuffet over lyden, der totalt mangler diskant (også ved brug af netradio - så det er ikke filerne den er gal med). Selv med forstærkerens diskant skruet helt i vejret er musikken alt andet end krystalklar (som anmeldelserne ellers typisk kalder den). Jeg tror den må fejle noget, men inden jeg sender den til rep (og får den tilbage i hovedet med en regning på 500,- fordi de ikke kan høre der er noget galt), vil jeg lige høre om nogen her har erfaring med problemet.
Hvis der evt. er en bruger i Københavnsområdet jeg kunne sammenligne med ville det være perfekt.

På forhånd tak
Anders

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:00
Der må være noget i vejen med din classic. Kan overhovedet
ikke genkende det du skriver om
Panta rei
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:04

Det kan jeg bestemt ikke nikke genkendende til - har selv en Classic, og der er ikke noget i vejen med diskanten.

Bruger du den analoge udgang eller den digitale? Hvis du har mulighed for at skifte, kan du jo prøve om det gør nogen forskel. Prøv evt. også at skifte signalkabel og sørg for at de sidder godt fast.

Hvis der stadig er noget galt, vil jeg råde dig til at kontakte Logitechs support eller besøge det fremragende userforum http://forums.slimdevices.com/ inden du sender retur - det kunne jo være de havde nogle ideer.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:29

Måske det er pga. komprimeret MP3 fra i-tunes og netradio med lav båndbredde. FLAC lyder fremragende.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:37

Tvivler på det er pga. MP3 filer og komprimering. Jeg synes selv jeg har hørt en hel del dårlige MP3 filer i den sammenhæng og aldrig har diskanten manglet som trådforfatter fortæller om.

Det lyder som om den er defekt.

Til top
recknud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 15:24
Tak for input.
Jeg forsøger lige lidt af hvert inden jeg helt afskriver at det er noget med filer/program/opsætning o.s.v.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu