recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt lydkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt lydkort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt lydkort
    Sendt: 04-Marts-2009 kl. 11:44

da mit onboard lydkort giver alt for meget statisk støj når jeg tilslutter mine hovedtelefoner. Skal jeg have fat i et nyt kort.

Mine ønsker går også på at når jeg som standard kører Digitalt ud med toslink, men ønsker så hvis jeg tilslutter min hovedtelefoner at den skal slukke for den digitale udgang automatisk og hoppe over på hovedtelefonudgangen. Så jeg ikke skal foretage mig noget under driversoftwaren, hvilket jeg er nødsaget til på mit nuværende kort.

Eller endnu bedre at det kunne outputte digitalt og hovedtelefoner samtidig, men det er vidst ikke muligt?

 



Redigeret af mbm1 - 04-Marts-2009 kl. 13:30
Til top
Tempo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-September-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 21:45

Jeg bruger selv dette kort;

http://www.esi-audio.com/products/maya44/

Der er både digitaludgange (RCA og optisk) samt hovedtelefonudgang via 6,3 mm jack stik



Redigeret af Tempo - 05-Marts-2009 kl. 21:48
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 22:44
Hvis du sætter hovedtelefoner til kobler det så den digitale ud fra?
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 08:12
Dette kunne meget muligt være en mulighed:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56042


Der er både optisk og analog udgang, hvorvidt det opfylder dine krav tør jeg ikke sige da det kun er blevet brugt til optisk.

LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 08:59

Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Dette kunne meget muligt være en mulighed:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56042


Der er både optisk og analog udgang, hvorvidt det opfylder dine krav tør jeg ikke sige da det kun er blevet brugt til optisk.

Men det kan du jo teste for mig så. Du har vel et par hovedtelefoner?

Jeg kan ikke se hvordan dette kort skulle skille sig ud fra mængden, men hvis det gør har vi en handel. Så køber jeg gerne dit kort

Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 12:23
Jeg står med en højgravid kone, jeg har desværre ikke tiden til at flå en PC ad for at teste det. Kortet ligger afmonteret.

Kortet sælges om "as is" hvis det endeligt er.


Redigeret af Langmack - 06-Marts-2009 kl. 12:23
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 12:40

Nu breder forvirringen så sku hos mig

Har lige snakket med Aage jensen. De sagde at man godt kan sende digitalt og analogt ud samtidig.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 12:56
Det er muligt at sende begge dele samtidigt....Men din appllikation skal kunne connecte til flere audio endpoints på samme tid... Det har jeg sagt til dig tidligere. Ellers skal der være et downmix kredsløb i hardware på dit lydkort der ikke er driverstyret . Jeg har ikke kendskab til en sådan løsning. Dvs Creative lavede noget for et par år siden men det var en powered ekstern enhed....Så kan du jo ligesågodt bruge headphones eller en Rec OUT udgang på din AV reciever....

Mit ALC882D kan godt sende lyd til analogt og digitalt samtidig på XP, men der er lydarkitektureren også en anden end den er på Vista. Regardless disables analogt i de tilfælde hvor der ikke sendes digitalt PCM men AC3 bitstream som Passthrough, eller Dolby Digital Live hvilket i essens er det samme groft sagt.

Der er ingen grund til at starte tre-fire tråde om det samme...


Redigeret af Patriarken - 06-Marts-2009 kl. 12:58
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er muligt at sende begge dele samtidigt....Men din appllikation skal kunne connecte til flere audio endpoints på samme tid... Det har jeg sagt til dig tidligere. Ellers skal der være et downmix kredsløb i hardware på dit lydkort der ikke er driverstyret . Jeg har ikke kendskab til en sådan løsning. Dvs Creative lavede noget for et par år siden men det var en powered ekstern enhed....Så kan du jo ligesågodt bruge headphones eller en Rec OUT udgang på din AV reciever....

Mit ALC882D kan godt sende lyd til analogt og digitalt samtidig på XP, men der er lydarkitektureren også en anden end den er på Vista. Regardless disables analogt i de tilfælde hvor der ikke sendes digitalt PCM men AC3 bitstream som Passthrough, eller Dolby Digital Live hvilket i essens er det samme groft sagt.

Der er ingen grund til at starte tre-fire tråde om det samme...

Det er jo svært når man får forskellige udmeldinger flere steder fra hvad der kan lade sig gøre. Det nytter jo ikke noget hvis hardware kan udsende digi/analogt samtidig, hvis softwaren begrænser det. Tingene hænger jo sammen.

Nu bestiller jeg et Behringer UCA-202 U-Control, så er du fri for at læse flere tråde. Så må jeg jo prøve mig frem.



Redigeret af mbm1 - 06-Marts-2009 kl. 13:24
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 07:53

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er muligt at sende begge dele samtidigt....Men din appllikation skal kunne connecte til flere audio endpoints på samme tid... Det har jeg sagt til dig tidligere. Ellers skal der være et downmix kredsløb i hardware på dit lydkort der ikke er driverstyret . Jeg har ikke kendskab til en sådan løsning. Dvs Creative lavede noget for et par år siden men det var en powered ekstern enhed....Så kan du jo ligesågodt bruge headphones eller en Rec OUT udgang på din AV reciever....

Mit ALC882D kan godt sende lyd til analogt og digitalt samtidig på XP, men der er lydarkitektureren også en anden end den er på Vista. Regardless disables analogt i de tilfælde hvor der ikke sendes digitalt PCM men AC3 bitstream som Passthrough, eller Dolby Digital Live hvilket i essens er det samme groft sagt.

Der er ingen grund til at starte tre-fire tråde om det samme...

Bestilte et Prodigy Cube, som endelig kom igår. Det kan godt sende digitalt spdif ud, samtidig med headphones. i Vista

 

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er muligt at sende begge dele samtidigt....Men din appllikation skal kunne connecte til flere audio endpoints på samme tid... Det har jeg sagt til dig tidligere. Ellers skal der være et downmix kredsløb i hardware på dit lydkort der ikke er driverstyret . Jeg har ikke kendskab til en sådan løsning. Dvs Creative lavede noget for et par år siden men det var en powered ekstern enhed....Så kan du jo ligesågodt bruge headphones eller en Rec OUT udgang på din AV reciever....

Mit ALC882D kan godt sende lyd til analogt og digitalt samtidig på XP, men der er lydarkitektureren også en anden end den er på Vista. Regardless disables analogt i de tilfælde hvor der ikke sendes digitalt PCM men AC3 bitstream som Passthrough, eller Dolby Digital Live hvilket i essens er det samme groft sagt.

Der er ingen grund til at starte tre-fire tråde om det samme...

Bestilte et Prodigy Cube, som endelig kom igår. Det kan godt sende digitalt spdif ud, samtidig med headphones. i Vista

 

Også Passthrough+headphones? I så fald et det jo fremragende!



Redigeret af Patriarken - 27-Marts-2009 kl. 13:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu