Tvix hd-m6500a netværksproblem |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Busterladestangen
Ny bruger
Medlem siden: 28-Januar-2010 Status: Offline Beskeder: 4 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Tvix hd-m6500a netværksproblemSendt: 28-Januar-2010 kl. 23:36 |
Hej alle i forummet Jeg har lige sat min nye M6600'er til anlægget og indsat min SATA disc fra min nu afdøde Popcorn Hour. Jeg har dog ikke formateret HDD'en inden jeg satte den i min Tvix. Jeg har så forsøgt at få adgang til Tvix'en fra min laptop via netkabel og medfølgende USB stik. Intet virker desværre. Selvom jeg kan se at computeren registrerer en ny enhed i USB porten og installerer nogle drivere automatisk, fremgår TVIX'en ikke som et nyt drev i "Denne computer" som manualen ellers lover. What to do? Jeg har også forsøgt at oprette forbindelse til min TVIX ved at lede efter arbejdsgruppecomputere via netværkssteder, men dette virker ikke. Jeg har forsøgt at bruge Steens guide med at taste "ping 10.158.23.2" (indsat den IP som Tvix'en fortæller mig den har jfr. network info i setup menuen) men der returneres kun svaret "anmodning fik timeout". Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke virker. Der er jo netkabel i og det netkabel brugte jeg uden kvaler til at forbinde min popcorn hour til lokalnetværket og min laptop...! Jeg er dybt frustreret og mindes dengang jeg skulle installere min Popcorn Hour - please lad der være en samaritaner der kan hjælpe mig her så jeg kan komme igang med at installere ny firmware og Tvixie!!
|
|
![]() |
|
hedberg
Guld medlem
Medlem siden: 19-April-2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1964 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 21:48 |
|
Det sigma chipsæt der danner basis for afspillere som TViX, Popcorn Hour mfl. har ikke specielt mange CPU kræfter. Netværks traffik har altid fungeret langsomt på dem.
|
|
![]() |
|
----OR----
Guld medlem
Medlem siden: 09-April-2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 583 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 20:57 |
|
Derfor bruger jeg USB til datatrans. Ftp er langsomt, USB kører over 250 Mbs.
|
|
![]() |
|
mos-eisley
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Super bruger
Medlem siden: 15-Juli-2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 262 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 20:00 |
|
Nogle der kom videre med denne - har p.t. samme problem. En firmware update hjalp nada...
|
|
|
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
|
![]() |
|
kampfisk
Ny bruger
Medlem siden: 08-December-2009 Status: Offline Beskeder: 1 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-December-2009 kl. 19:09 |
|
Hey,,
Den lytter jeg lige med på. Min dataoverførsel fra PC til Tvix er dræbende langsom..
|
|
![]() |
|
Pade2204
Guld medlem
Medlem siden: 10-Maj-2005 Status: Offline Beskeder: 815 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 23:36 |
|
af ren nysgerighed - hvor hurtig overfører du filer til din tvix via ftp ?
Jeg har alt optimeret til 1gb linje, men den overfører kun 56 mb/s cirka... Min synology på samme netværk, kører 150 mbs. Er der noget der er forkert på Yvix (der står 1000mbit i opsætning) |
|
![]() |
|
Stone
Super bruger
Medlem siden: 03-Februar-2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 283 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 09-Marts-2009 kl. 16:09 |
Jamen der er vel ikke andet at gøre end at prøve. Omdøb filen uden æøå og mellemrum og kopierer herefter filen over på dyret. Mvh. Steen |
|
![]() |
|
Starkelion
Ny bruger
Medlem siden: 05-September-2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 16 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:19 |
|
Så lykkedes det endelig. Det var netværket, der var skyld i det. Jeg kørte ud og købte noget utp kabel og nogle rj 45 stik, og lavede et nyt kabel - og vupti så var den der :D Nu er der så sket det sjove at jeg har kopieret en fil over på Tvix'en, hvorefter jeg har omdøbt den - og så forsvandt den??? Den er simpelthen ikke at finde mere på tvix'en. Jeg troede jeg havde lavet en taste fejl og havde slettet den. Men nej, jeg har prøvet at kopiere filen over igen og efter at den er færdig med at kopiere er filen der bare ikke!? Men hd pladsen er gået ned i str. Kan det have noget at gøre med at der er æ,ø,å i filnavnet, for de andre filer jeg kopiere kommer fint frem. |
|
![]() |
|
morteng
Super bruger
Medlem siden: 01-April-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 322 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-Marts-2009 kl. 23:48 |
|
ftp://192.168.1.105 måske...
|
|
|
[ 508XD (ikke ISF) | Onkyo 706 | SAT10 + SUB10 5.1 | TViX 6500a ]
|
|
![]() |
|
Wheels
Junior bruger
Medlem siden: 06-September-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 33 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-Marts-2009 kl. 22:33 |
Prøv at fjerne de to backslashes - det giver i hvert fald også fejl her, hvis jeg prøver at forbinde til mine netværksenheder på den måde. Prøv med http://192.168.1.105 eller alternativt at skrive 192.168.1.105 i din browser. |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |