recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken analog tuner til VMC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken analog tuner til VMC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken analog tuner til VMC?
    Sendt: 08-Marts-2009 kl. 17:03

Jeg skal have fat i en analog tuner til mit VMC setup. I tråden HTPC 101 anbefales Hauppauge (WinTV) PVR 500, men jeg kan ikke finde det til salg nogen steder. På Hauppauges side består serien PVR 150, 250 og 350 hvilket får mig til at tro , at PVR 500 ikke længere er i produktion - kontraintuitivt, da jeg umiddelbart ville tro, at 500 ville være nyere end de 3 andre kort i serien.

Kortet skal både have tv og fm tuner. Det skal kunne køre på VMC 64 bit. ja ja, jeg ved godt, at 64 bit er overkill, men havde købt systemet inden jeg fandt ud af det.

Input er kærkomment :)

/Iver

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 17:39

PVR 500 MCE er det samme som PVR 250, 500MCE er bare til MCE og et dual tuner kort.

Jeg har et liggende som jeg ikke bruger et eller andet sted i mine gemmer. Om det kan køre 64bit ander jeg ikke.

Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

PVR 500 MCE er det samme som PVR 250, 500MCE er bare til MCE og et dual tuner kort.

Jeg har et liggende som jeg ikke bruger et eller andet sted i mine gemmer. Om det kan køre 64bit ander jeg ikke.

Et du vil sælge? PVR 250 findes heller ikke nogen steder. Fra PVR serien kan jeg kun finde forskellige 150'ere. Jeg kan finde mange kort fra HVR serien, men aner intet om tunere ud over, at de skal have hardware acc, så jeg er rimelig på bar bund.

/Iver

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:38
Jeg har et 500 kort liggende, send en PM hvis du er intereseret
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

PVR 500 MCE er det samme som PVR 250, 500MCE er bare til MCE og et dual tuner kort.

Jeg har et liggende som jeg ikke bruger et eller andet sted i mine gemmer. Om det kan køre 64bit ander jeg ikke.



Faktisk er det 150'eren og 500 der er ens. 500 har basalt to stk 150'ere onboard. 250'eren bruger en ældre revision af connexants Mpeg2 encoder chip, men er udover dette identisk med 150'eren.

Bedste analoge Tuner er ATI Theater 550, hvis du spørger mig. (Jeg har ejet alle ovenstående tunere og theater 550'eren.)



Redigeret af Patriarken - 08-Marts-2009 kl. 20:03
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 13:03

Sorry, du har ret.. Mente også 150, for det var det jeg i sin tid selv kiggede på, da jeg var i tvivl om jeg ville ofre prisen for dual tuner. Jeg valgte dog 500, og mens jeg brugte det fortrød jeg bestemt ikke at jeg havde valgt dual tuner.

Jeg har prøvet ATI kortet. Jeg synes ikke umiddelbart der er den store forskel på Hauppage og ATI. De små forskelle der er dør oftest i elendig signal kvalitet alligevel.

Til gengæld fik jeg aldrig rigtig tweaket Hauppage kortet. Det forlød at PVR500MCE netop kunne tweakes en del og blive endnu bedre.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

PVR 500 MCE er det samme som PVR 250, 500MCE er bare til MCE og et dual tuner kort.

Jeg har et liggende som jeg ikke bruger et eller andet sted i mine gemmer. Om det kan køre 64bit ander jeg ikke.

Et du vil sælge? PVR 250 findes heller ikke nogen steder. Fra PVR serien kan jeg kun finde forskellige 150'ere. Jeg kan finde mange kort fra HVR serien, men aner intet om tunere ud over, at de skal have hardware acc, så jeg er rimelig på bar bund.

/Iver

HVR kortene er, som jeg lige husker det, Hybride kort. Dvs. de har flere forskellige tuner, f.eks DVB-T og Analog.

 

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 14:02
Du i øvrigt kan se en oversigt over forskellige analoge/digitale Hauppauge tunere her
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 21:57
På oversigten her: http://www.hauppauge.com/pages/support/vista.html står der at 500'eren er understøttet i Vista64.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu