recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - INO3 DVDHDR-15i  fra Kvickly
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketINO3 DVDHDR-15i fra Kvickly

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 18:57

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.

Hej Carser

Det skal du ikke beklage. Men det er nu korrekt, når jeg siger, at den er identisk ved timerprogrammering samt ved Setup menuen i forhold til den Sony min mor købte - GX210 (altså uden HDD). Selvfølgelig vil der være features tilknyttet 210, som ikke er i min "LG" og vice versa, men ligheden i GUI på ovennævnte punkter er alligevel slående.

I øvrigt er GUI'en på SONY ikke dansk og der er heller ikke mulighed for at vælge det. Udover det så glimerede FONA/Sony DK ved, ikke at levere danske manualer med (og faktisk heller ikke engelske). SONY DK har lovet at eftersende dem inden for 14 dage...

Vh

Jan



Redigeret af Lyngedrengen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 18:59
[Quote=Lars]

Hej Thorvald

Thorvald skrev:
Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Altså også mens den er igang med en timer-optagelse ? [/quote]

Ja. Jeg kan ikke lige huske om jeg har prøvet at opdele optagelser under en timeroptagelse, men de andre ting har jeg prøvet.

For at være helt sikker, inden jeg afsluttede dette svar gik jeg lige ind og prøvede: Jeg havde en optagelse liggende, hvor min hustru havde optaget det meste af eftermiddagen. Den blev delt op i fire bidder, hvor de overflødige bidder i starten og i slutningen blev slettet. Så havde jeg en optagelse med 7th Heaven og en eftermiddagsfilm, men 7th Heaven, havde nu forkert navn og kategori, så det skulle også lige ændres. Alt sammen mens optageren er igang med en timer programmeret optagelse.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 19:02

Hej CALU

Nej, den har ikke HDMI, men det har RH7800 heller ikke ifølge specs på www.lge.com

 

Vh

Jan

Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

 Nej, den har ikke HDMI, men det har RH7800 heller ikke ifølge specs på www.lge.com

 

Hmmmm, ifølge Lars, i hans Første kig på LG RH7800H, har denne HDMI udgang - men der findes måske både en 7800 og en 7800H, hvor H'et står for HDMI - eller er det så i virkeligheden en 7900H?

calu

 



Redigeret af calu
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.

Hej Carser

Det skal du ikke beklage. Men det er nu korrekt, når jeg siger, at den er identisk ved timerprogrammering samt ved Setup menuen i forhold til den Sony min mor købte - GX210 (altså uden HDD). Selvfølgelig vil der være features tilknyttet 210, som ikke er i min "LG" og vice versa, men ligheden i GUI på ovennævnte punkter er alligevel slående.

I øvrigt er GUI'en på SONY ikke dansk og der er heller ikke mulighed for at vælge det. Udover det så glimerede FONA/Sony DK ved, ikke at levere danske manualer med (og faktisk heller ikke engelske). SONY DK har lovet at eftersende dem inden for 14 dage...

Vh

Jan

Hej igen, Lyngedreng

Nu kan jeg bedre forstå din udtalelse. Tak.  

GX 210'ere skiller sig så ud fra de andre Sony'er kan vi konkludere.

Hvad jeg skrev gælder for harddiskmodellerne RDR-HX510, ---710 og ---910. Og der er jeg helt sikker.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men hvis det du evt. mente var overspilning til DVD, mens der optages på harddisk (?), så kan JVC's modeller ikke det.


Det kan Pioneers modeller (alle HDD modeller, alle årgange), dog med den begrænsning, at du på de tidligere modeller skal starte kopieringen fra HDD->DVD (eller omvendt) før du starter optagelsen. På de nye modeller mener jeg, at man kan gøre det i begge rækkefølger.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.


Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hvis de fleste mener det, er det måske fordi de ikke selv har prøvet både DVD-RW og DVD+RW (det er de færreste recordere der klarer at optage på begge ).


Jeg ved ikke, hvad du snakker om her, men hvis du på en recorder optager en disk på DVD+RW (Video Mode) og (evt. på en anden recorder optager en) DVD-RW (Video Mode), så er der flere stand-alone afspillere, der kan afspille DVD-RW disken end DVD+RW disken.

Det siger i hvert fald mine tests, og de af mine venner, der har prøvet det samme.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 22:32

Hej calu

Oprindeligt skrevet af calu calu skrev:

Hmmmm, ifølge Lars, i hans Første kig på LG RH7800H, har denne HDMI udgang - men der findes måske både en 7800 og en 7800H, hvor H'et står for HDMI - eller er det så i virkeligheden en 7900H?

Nemlig.

Det sidste H står for HDMI, og modellen fås både med og uden.

Der skulle også være modeller med multimedia-interface (cardreaders) som har et M efter model-nummeret. Men det gælder vist ikke 7800 modellen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu