recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI automatisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI automatisk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zimmer30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI automatisk
    Sendt: 15-Marts-2009 kl. 13:58

Jeg har lige fået overtalt min kone til erhvervelse af mediecenter.

En af begrundelserne fr amin side var blandt andet at det blev nemmere for hende at optage via EPG o.s.c.

Mediecentret er koblet til mit Samsung M86 via HDMI stik. Min kone brokker sig over at TV ikke automatisk slår over på HDMI når hun bruger mediecentret (det gjorde vores gamle KISS via Scart jo)

Er det muligt at få den til det?

Eller er der nogen som kender M86 modellen godt nok til at jeg ikke HVER gang skal trykke 4 gange på AV-knappen før jeg ender ved HDMI indgangen (starter med TV, så Scart1 og Scart2 og AV)

Håber på eksperthjælp herindefra

 

Zim

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:27
Jeg tror du skal have et scart-stik for at få denne funktion.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:37

 

 Det er da muligt, at et Samsung TV har en mulighed for, at blive indstillet til at starte op på et bestemt Input, som f.eks Panasonic har "Hotel Mode."

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:39

Ved Pioneer skal man vist have et ekstra kabel for at få automatisk skift, men det har jeg endnu ikke investeret i, men det skal jeg da have købt.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det er da muligt, at et Samsung TV har en mulighed for, at blive indstillet til at starte op på et bestemt Input, som f.eks Panasonic har "Hotel Mode."


Mit Samsung starter op på den sidst anvendte indgang.
Mvh Hans
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af zimmer30 zimmer30 skrev:

Eller er der nogen som kender M86 modellen godt nok til at jeg ikke HVER gang skal trykke 4 gange på AV-knappen før jeg ender ved HDMI indgangen (starter med TV, så Scart1 og Scart2 og AV)

Håber på eksperthjælp herindefra

Det er og bliver ikke muligt at få den til det automatisk. Så "Smart" var man ikke fra producenternes side, da man fandt på HDMI interfacet. Og producenterne har været så flink, at ikke give os den mulighed for at vælge indgang direkte på den medfølgende fjernbetjening.

Hvad du derimod kan, det er at invester i en ny multifjernbetjening, og disse vil oftest kunne kodes til at starte det hele inkl. skifte indgangen til HDMI direkte.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det er da muligt, at et Samsung TV har en mulighed for, at blive indstillet til at starte op på et bestemt Input, som f.eks Panasonic har "Hotel Mode."


Mit Samsung starter op på den sidst anvendte indgang.

Det tror jeg de fleste TV gør i dag. Men det løser ikke hans problem.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:46

 

 Det er nu ikke et problem med Panasonic TV og Recorder/DVD/BD, når der bruges HDMI, der skiftes til det input som skal bruges når enheden tændes, når Viera Link er aktiveret.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 15:23
Jeg kender desværre heller ikke en måde hvorpå du kan få en HTPC til at sende et CEC signal til TV'et om at skifte til HDMI source.

Men jeg har samme TV og skifter altid til HDMI forbindelserne via menu'en i TV'et. Det kræver godt nok 6 tryk på fjernbetjeningen men det går hurtigere fordi man skifter direkte til HDMI istedet for at bladre alle de andre ingangen igennem.
Til top
zimmer30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 15:51

Jeg har Microsofts Remote til mediecentret, men synes heller ikke den kan hjælpe med noget.

Jeg kan måske også leve med de 4 gange tryk på fjernbetjeningen for at komme til HDMI (især nu hvor Corax fortæller at han har det værre med 6 tryk) men det havde nu været dejligt at man bare kunne gøre det med et enkelt tryk, eller som fast2nights Samsung husker sidste brugte - mit Samsung må jo være for gammel....

Det bliver konen ikke glad for

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 16:11
HDMI mangel nogle god fuktion, som man havde med Scart som bla.
automati omskiftning plus omskiftning af formater mm.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

HDMI mangel nogle god fuktion, som man havde med Scart som bla. automati omskiftning plus omskiftning af formater mm.


Funktionen findes mig bekendt i HDMI specs, men den mangler at blive implementeret, og producenternes synes at foretrække implementeringer som kun passer til deres egne apparater (Panny TV + Blu-Ray, eksempelvis).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu