recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Service"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Service"

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:32

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!

Ja det er en risici man løber, nu ved jeg dog ikke helt hvordan landet ligger mht. Multimediaworld hvorvidt autoriseret af de forskellige firmaer, så det er jo kun rent hypotetisk hvorvidt jeg og andre er dækket ind.
Jeg synes heller ikke man kan kategorisere Multimeiaworld som en mistænkelige forhandler, de har haft butik nede på falkoner álle ligeså længe jeg kan huske og det har da ud af til virket til de har haft drevet en ok butik, da der altid er kunder i butikken og de er blandt de få de overlevet den store pc butiksdød på Falkoner álle, da der for alvor kom gang i online netpc butiks marked. for 10 år siden lå der måske 12-15 pc butikker på Falkonere álle, nu er der kun 3-4 tilbage. Af at hvad jeg har kunne læse har der været tale om noget groft undersleb, i form af moms svindel. Om det er derfor de har overlevet i mange år eller om der bare er nogen der har stukket pengene i lommen ved jeg ikke noget om.
Men konkurs kan ske for alle, og det er ikke specialt heldigt for nogle parter.

Ja du citeret mig hvorefter du tilføjer , og det er også måden du citere mig, med det der stod foran citatet. Det er det der får det til at fremstå som om jeg håner den der lige har handlet der...

Men hvis csn fx gik konkurs, ja så ville du da stadig kunne for reperaret dine vare inden for de 2 års reklamation garanti hos producenten, men hvad med alle de penge du betalte ekstra for dit produkt, så du kunne få den ekstra service ? De penge jeg jo så forsvundet ud af vinduet.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!

Ja det er en risici man løber, nu ved jeg dog ikke helt hvordan landet ligger mht. Multimediaworld hvorvidt autoriseret af de forskellige firmaer, så det er jo kun rent hypotetisk hvorvidt jeg og andre er dækket ind.
Jeg synes heller ikke man kan kategorisere Multimeiaworld som en mistænkelige forhandler, de har haft butik nede på falkoner álle ligeså længe jeg kan huske og det har da ud af til virket til de har haft drevet en ok butik, da der altid er kunder i butikken og de er blandt de få de overlevet den store pc butiksdød på Falkoner álle, da der for alvor kom gang i online netpc butiks marked. for 10 år siden lå der måske 12-15 pc butikker på Falkonere álle, nu er der kun 3-4 tilbage. Af at hvad jeg har kunne læse har der været tale om noget groft undersleb, i form af moms svindel. Om det er derfor de har overlevet i mange år eller om der bare er nogen der har stukket pengene i lommen ved jeg ikke noget om.
Men konkurs kan ske for alle, og det er ikke specialt heldigt for nogle parter.



Jeg tager ikke stilling til enkelte forhandlere, det må være op til folk selv at bedømme om de vil handle med det respektive firma. Nu havde jeg også tiltro til Multimediaworld. Men når man kan tilknytte groft underslæb og momssvindel, så er forhandleren jo ikke så pæn -flot hjemmeside elelr ej!!

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Ja du citeret mig hvorefter du tilføjer , og det er også måden du citere mig, med det der stod foran citatet. Det er det der får det til at fremstå som om jeg håner den der lige har handlet der...


Det er jeg ked af, det var ikke meningen!!
Det jeg mente var, det er skidt at handle billigt hvis man efterfølgende ved en reklamation bliver snydt - og desværre er det jo ikke så sjældent det sker! Så man skal passe på hvor man handler, det er lidt at gamble med sine penge...

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Men hvis csn fx gik konkurs, ja så ville du da stadig kunne for reperaret dine vare inden for de 2 års reklamation garanti hos producenten, men hvad med alle de penge du betalte ekstra for dit produkt, så du kunne få den ekstra service ? De penge jeg jo så forsvundet ud af vinduet.


Ja hvis CSN gik konkurs, så ville det være på samme vilkår som alle andre... Og ja, du har betalt flere penge for varen. Det ville du også hvis du havde handlet i Fona eller Ekspert... Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det?

Forskellen på ovenstående er bare, at CSN havde leveret en service (forklaret andetssted) som du ikke havde ved Fona eller Ekspert!

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.
Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 

Redigeret af ikeaboy - 02-April-2009 kl. 22:46
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.
Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 


"SELVFØLGELIG AFHÆNGER DET AF OMSTÆNDIGHEDERNE"... Eller sagt på en anden måde, jo en 50.000 kr forstærker spiller nok bedre end en 10.000 kr. forstærker - det var da en klog udredning!! 
Spørgsmålet er om den spiller 40.000 kr bedre?

Det jeg mener er, at man kan komme langt ved at indstille sit udstyr rigtigt og/eller vælge en fornuftig sammensætning af sit udstyr.

Jo da, både Otto og Christian kan man da hyre på timebasis. Du kan jo spørge dem om time prisen og se hvor meget du kan spare...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:55
Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...

Nå men jeg synes nu det er fint nok vi kommer hele vejen rundt om hvorfor man heller vil betale langt mere det en sted for en vare, end man kan få den til et andet sted.

Ja jeg ved godt Otto ikke er selvstændig længere, hvorfor, hvordan og hvorledes er jeg ligeglad med. Der kan jo være så mange ting der kan gå galt når man driver forretning. Selvom man er super dygtig til det man laver er det ikke ensbetydende med man er god til at drive en forretning. Det er to vidt forskellige ting.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...

Nå men jeg synes nu det er fint nok vi kommer hele vejen rundt om hvorfor man heller vil betale langt mere det en sted for en vare, end man kan få den til et andet sted.

Ja jeg ved godt Otto ikke er selvstændig længere, hvorfor, hvordan og hvorledes er jeg ligeglad med. Der kan jo være så mange ting der kan gå galt når man driver forretning. Selvom man er super dygtig til det man laver er det ikke ensbetydende med man er god til at drive en forretning. Det er to vidt forskellige ting.



Det er alttid godt at komme lidt rundt omkring. Det bliver bare for meget spekulation og for lidt realitet...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren


Jeg tænkte netop på det samme...
Vi diskuterer netop om service er en vare man vil betale mere for, og det kan man selvfølgelig godt gøre uden at nævne navne!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren


Nej du har fuldstændig ret. Det er bare nemmere at forholde sig til når man har noget mere konkret at forholde sig til, og den udsprang jo også pga . prisniveau kontra service kontra nypris uden samme service.
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 23:11

Det korte og det lange er vel at det er op til den enkelte hvordan man forvalter sine penge.
Pointen var også bare at jeg ville faktisk godt købe naite22 projektor, jeg vil bare ikke betale næsten nypris for et produkt der næsten er et år gammelt. Så jeg jeg mener en realiskt pris burde ligge måske omkring 8.000-9.000,- , men han vil have en del mere da han mener der er noget service forbundet med han vare der er mange penge værd.



Redigeret af ikeaboy - 02-April-2009 kl. 23:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu