recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Service"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Service"

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Emne: "Service"
    Sendt: 02-April-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Jeg er helt enig med dig hessi, jeg mener netop at prisforskellen kan forsvares grunden den ekstra service... Kontra lavere pris og "ingen" service. Så må folk selv bestemme hvad de er til...

Bliver lige nød til at komme med en sidste kommentar, for sikke da noget gy... at lukke ud, som om butikker der kører med en lav pris ikke er i stand til at yde god service. Får du procenter for at lave reklame for csn eller skylder du ham penge eller sådan noget. Man køber jo heller ikke en vare med henblik på den går i stykker. Personlig er det meget sjældent jeg har haft brug for nogen form for service på de produkter jeg har købt, jeg har dog som omtalt en eletronikforsikring hos alka, men den var billig fordi jeg har alle mine andre forsikringer der iforvejen, så det var næsten dumt ikke at købe den, da jeg efterhånden har en del eletronik. Jeg har dog ikke haft brug for den i de to år jeg har haft den, hvilket jo også bare illustrer at det sikkkerhed og service næppe er noget man får brug for.
Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)og jeg fik glimmerne service selvom jeg ikke have givet ekstra pris for det, faktisk var det, det andet billigeste sted i dk if.edbpriser for det tv da jeg købte det. Et telefonopkald og det blev afhentet ved min hoveddør dagen efter, og 14 dage senere blev det leveret tilbage ved hoveddør. Jeg kunne se det var blevet reperaret for omkring 3500,- af et eletronikværksted, hvilket reklamationgarantien dækket fuld ud.
Så Asklepios vil du ikke være sød af stoppe alt det salgsgas, du tilsynladende har ladet dig indhylde af, for det holder sku ikke en meter.



1: Ingen står i anførselstegn, dvs. at man ikke skal tage det bogstavligt. Du sammenligner juridiske krav med service - fair nok. Det gør jeg ikke, service er noget helt andet for mig. Det andet har jeg juraen til...

2: Jeg skylder ikke CSN penge, ej heller har jeg så mange af hans produkter mere. Og jeg tjener heller intet på ham..

3: Nej jeg vil ikke være sød at lade være, for du har tydeligvis ikke fatet pointen i mine indlæg. Du forholder dig stadig kun til strengt juridiske forpligtelser og "beskyttelse"...
Service for mig dækker over meget andet, som jeg af erfaring ved mange andre forhandlere ikke leverer - og da slet ikke "gratis".

Du vælger så også at skrive videre i en tråd hvor der er en modorator som lige har skrevet at der ikke skal skrives videre med mindre man er interserret i  sælges produkt, ikke så smart efter min mening.

Nu ved jeg godt hvad et anførselstegn betyder, men når man bruger det som du gør kan det være svært at forholde sig til.

Du vælger så igen at bruge anførselstegn på ordet "gratis", hvor vi begge ved deet langt fra er gratis, og hvor du ligeså godt kunne have skrevet, at man betaler meget ekstra for et produkt, hvorimod man tilgengæld også kan forvente at få en ekstra service.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er der gør ektra prisen værd ifht. servicen man modtager.
Hvad er det for en service vi snakker om her, som du skriver "dækker over meget andet" ?

Personligt synes jeg også det er sjovt og spændende at tweake sit eget udstyr, og det er en stor del af denne hobby. Hvis jeg bare ville have noget der bare spillet af sig selv, gik jeg bare bare ned i Fona og købte et eller andet Sonyanlæg, eller købte en kompakt kamera i stedet for et spejlrefleks kamera. Det er da det der er en stor del af essensen, der er da man forstår at indstille sit eget udsyr, og det indbære jo at man sætter sig ind i det og leger med det og derved lærer at betjene det.

Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 



Redigeret af ikeaboy - 02-April-2009 kl. 12:27
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:



Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.



Redigeret af AV Precision - 02-April-2009 kl. 13:05
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Jeg er helt enig med dig hessi, jeg mener netop at prisforskellen kan forsvares grunden den ekstra service... Kontra lavere pris og "ingen" service. Så må folk selv bestemme hvad de er til...

Bliver lige nød til at komme med en sidste kommentar, for sikke da noget gy... at lukke ud, som om butikker der kører med en lav pris ikke er i stand til at yde god service. Får du procenter for at lave reklame for csn eller skylder du ham penge eller sådan noget. Man køber jo heller ikke en vare med henblik på den går i stykker. Personlig er det meget sjældent jeg har haft brug for nogen form for service på de produkter jeg har købt, jeg har dog som omtalt en eletronikforsikring hos alka, men den var billig fordi jeg har alle mine andre forsikringer der iforvejen, så det var næsten dumt ikke at købe den, da jeg efterhånden har en del eletronik. Jeg har dog ikke haft brug for den i de to år jeg har haft den, hvilket jo også bare illustrer at det sikkkerhed og service næppe er noget man får brug for.
Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)og jeg fik glimmerne service selvom jeg ikke have givet ekstra pris for det, faktisk var det, det andet billigeste sted i dk if.edbpriser for det tv da jeg købte det. Et telefonopkald og det blev afhentet ved min hoveddør dagen efter, og 14 dage senere blev det leveret tilbage ved hoveddør. Jeg kunne se det var blevet reperaret for omkring 3500,- af et eletronikværksted, hvilket reklamationgarantien dækket fuld ud.
Så Asklepios vil du ikke være sød af stoppe alt det salgsgas, du tilsynladende har ladet dig indhylde af, for det holder sku ikke en meter.



1: Ingen står i anførselstegn, dvs. at man ikke skal tage det bogstavligt. Du sammenligner juridiske krav med service - fair nok. Det gør jeg ikke, service er noget helt andet for mig. Det andet har jeg juraen til...

2: Jeg skylder ikke CSN penge, ej heller har jeg så mange af hans produkter mere. Og jeg tjener heller intet på ham..

3: Nej jeg vil ikke være sød at lade være, for du har tydeligvis ikke fatet pointen i mine indlæg. Du forholder dig stadig kun til strengt juridiske forpligtelser og "beskyttelse"...
Service for mig dækker over meget andet, som jeg af erfaring ved mange andre forhandlere ikke leverer - og da slet ikke "gratis".

Du vælger så også at skrive videre i en tråd hvor der er en modorator som lige har skrevet at der ikke skal skrives videre med mindre man er interserret i  sælges produkt, ikke så smart efter min mening.

Nu ved jeg godt hvad et anførselstegn betyder, men når man bruger det som du gør kan det være svært at forholde sig til.

Du vælger så igen at bruge anførselstegn på ordet "gratis", hvor vi begge ved deet langt fra er gratis, og hvor du ligeså godt kunne have skrevet, at man betaler meget ekstra for et produkt, hvorimod man tilgengæld også kan forvente at få en ekstra service.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er der gør ektra prisen værd ifht. servicen man modtager.
Hvad er det for en service vi snakker om her, som du skriver "dækker over meget andet" ?

Personligt synes jeg også det er sjovt og spændende at tweake sit eget udstyr, og det er en stor del af denne hobby. Hvis jeg bare ville have noget der bare spillet af sig selv, gik jeg bare bare ned i Fona og købte et eller andet Sonyanlæg, eller købte en kompakt kamera i stedet for et spejlrefleks kamera. Det er da det der er en stor del af essensen, der er da man forstår at indstille sit eget udsyr, og det indbære jo at man sætter sig ind i det og leger med det og derved lærer at betjene det.

Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 



Nu gider jeg ikke citerer blok efter blok, så bær over med mig...

Når jeg bliver udsat for den slags injurier, så bliver jeg nødt til at tage til genmægle. Og så er jeg faktisk lidt ligeglad hvad en moderator mener, havde selv overvejet om jeg skulle starte en ny tråd - men skrev igår efter en længere tur til fyn hvor jeg var nede hos vassagohifi (så jeg gad ikke ).

Godt, jeg kan godt se der kan være ide i at købe i udlandet hvis
1. Det er en pæn sjat penge at spare.
2. Jeg kan være sikker på jeg er sikret mine normale juridske rettigheder.
3. Jeg ikke behøver yderligere service og hjælp - hvilket ikke ville være noget problem idet jeg taler flere sprog stort set flydende, forretningerne leverer bare ikke denne service.

Hvis man ikke interesserer sig for noget som helst, går man bare i elgiganten el.lign. og henter lidt udstyr. Så skal det bare sættes op, og indstilles med en aut. målemikrofon - thats it!
Hvis man er über interesseret/nørd, så køber man en farlig masse udstyr, og så sætter man det op g tweaker selv.
Hvis man er en blanding eller bare kvalitetsbevidst, så køber man en farlig masse udstyr - men gider ikke tweake eller kan selv ikke tweake. Og så er man afhængig af at en forhandler vil tweake for en, eller guide over telefonen f.eks.

Alt afhængig af om man er i sidstnævnte gruppe eller midderste gruppe, så kan det være nødvendigt med hjælp. Ellers hvis man er i middergruppen bare rart at få hjælp.
Man kan vel ikke argumenterer imod at sidstnævnte vil have brug for hjælp fra en proffesionel til at sætte udstyret op. Det vil hverken fona eller flatscreencenter gøre, men det vil CSN - UDEN ekstra regning. Dvs. at køber du dit udstyr hos ham, er udstyret dyrere, men du slipper for at betale en anden for at sætte det op. Og så performer det 100 %, og du/man lærer noget selv... Og han giver råd pr. tlf. og personligt hvis man senere vil tweake selv.

Hvis man tilhører midter gruppen, som vel er de fleste af os aktive brugere herinde, så kan man klarer meget selv. Dog syntes mange stadig det er rart de lige kan ringe/skrive eller troppe op hos CSN og få en sludder eller et godt råd.
Konkrete eksempler hvor service har været nødvendig:
1. DVDO lancerede deres scaler med en inferior software, den skulle opdateres for at fungerer 100%. For nogle ville denne lille ting være ligegyldig, for en nørd betyder den ALT (den kunne ikke outputte i de rigtige formater).
2. Onkyo havde få porblemer ang. håndtering af nogle af de nye HD lydformater. Det var ikke noget egenligt problem, men igen ville det generer de fleste af os andre.

Desuden får du en "tlf. hotline" man kan altid ringe til CSN og spørge, eller få hjælp til hans produkter. Han ringer nogle gange selv, og siger han lige har fundet ud af et eller andet, og det kan man evt. prøve. Eller han kigger forbi og hjælper med at tweake. Han kender sine produkter til fingerspidserne, så at han tweaker til et bedre resultat end de fleste andre. Hvilket der vel ikker er noget mystisk i?

Ang. indlæg og kvalitetn/indholdet af dette, så er vi helt enige om at nogle branchemedlemmer kommenterer på forskellige emner, med forskellige viden og p forskelige måder.
Rektorikken der anvendes i de forskellige indlæg, må jo derfor være meget divergerende. Lige så det segment af brugere de henvender sig til... Dette bærer ikke mindst præg af evnen til at formulere sig skriftligt. Hvis man ikke kan sætte sig udover dette, så mener jeg at man måske bør holde sig væk fra disse medier. Det kan jo være noget helt andet når man snakker face 2 face, eller bare i tlf. hvormed viden lettere kan videre bringes..  

Redigeret af Asklepios - 02-April-2009 kl. 17:33
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.

Ja sådan kan det jo går, det er aldrig noget der er helt sikkert i denne verden ;) , i men egen situation betyder det ikke så meget de er gået konkurs da mit tv er ved at nærme sig de to år. Men ærgeligt for dem der lige har købt.
Jeg mener jeg fik ordnet det sådan med min eletronik forsikring at selvrisikoen er meget lille, ubetydelig lille. Men der er stadig afskrivning, men den er vidst ikke så voldsom. Så du har da helt ret i det ikke er det samme som en 4 års produkt-garanti, men det er tæt på, og prismæssigt tror jeg man skal være MEGET uheldig før en eletronikforsikring kontra en produkt-garanti ikke kan betale sig, også i den betraktning af eletronikforsikringen dækker alle dine el produkter, lige fra vaskemaskine, tv til pc og kaffemaskinen, og ikke kun et enkelt produkt.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.

Velbekommen, men jeg synes at du virker til at vel nok kunne bryste dig af af være en af dk førerne eksperter inde for branchen.
Mht. CSN står jeg ved mine udtagelser, det skal dog ikke forstås på den måde at han bør sammenlingens med en ekspedident fra Fona eller Elgiganten. Men jeg ville have det ligeså fint med at få råd fra folk på dette forum, ergo var det ikke en service jeg vil betale for når jag kan få det gratis.
Du har da også helt ret i at i hvad jeg synes ikke nødvendigvis det som andre også synes, hvis det var tilfældet ville der jo ikke være et firma som csn. Det undre mig bare hvorfor folk vil betale ekstra for det, istedet for at få noget bedre udstyr.
Det er lidt som de folk (mest unge mænd) der køber en gammel bil, som de så poster 50.000-70.000.- i at "pynte" med divs. ting så den kommer til at ligne noget den ikke er, istedet for bruge deres penge på at købe en langt federe bil, der repræsentere det de i virkelighenden prøver at få den billige bil til at ligne. Jeg fatter det bare ikke

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 15:26

Mht service hos elektronik Centret - så jo de er autoriseret. De varetager garantireperationer for rigtig mange mærker. Da jeg havde problemer med min Sony HX710 var det dem jeg blev henvist til at Sony. Se på deres hjemmeside : http://www.elektronik-centret.dk/

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.

Ja sådan kan det jo går, det er aldrig noget der er helt sikkert i denne verden ;) , i men egen situation betyder det ikke så meget de er gået konkurs da mit tv er ved at nærme sig de to år. Men ærgeligt for dem der lige har købt.
Jeg mener jeg fik ordnet det sådan med min eletronik forsikring at selvrisikoen er meget lille, ubetydelig lille. Men der er stadig afskrivning, men den er vidst ikke så voldsom. Så du har da helt ret i det ikke er det samme som en 4 års produkt-garanti, men det er tæt på, og prismæssigt tror jeg man skal være MEGET uheldig før en eletronikforsikring kontra en produkt-garanti ikke kan betale sig, også i den betraktning af eletronikforsikringen dækker alle dine el produkter, lige fra vaskemaskine, tv til pc og kaffemaskinen, og ikke kun et enkelt produkt.



Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  

Jeg tror lige du så bliver nød til at fortælle mig hvorfor det ikke er jeg forholder mig til problematikken ?
Det er da netop det der er essensen af denne disukution.
Igen vælger du at bruge anførselstegn på en uhensigtsmæssig måde, så at det ser ud som jeg håner dem der lige har købt der, hvilket jo overhoved ikke var meningen. Det var udtryk for jeg faktisk synes det var synd for dem der lige havde handlet der, hvis de skulle komme iklemme på nogen måde.



Redigeret af ikeaboy - 02-April-2009 kl. 17:33
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  

Jeg tror lige du så bliver nød til at fortælle mig hvorfor det ikke er jeg forholder mig til problematikken ?
Det er da netop det der er essensen af denne disukution.
Igen vælger du at bruge anførselstegn på en uhensigtsmæssig måde, så at det ser ud som jeg håner dem der lige har købt der, hvilket jo overhoved ikke var meningen. Det var udtryk for jeg faktisk synes det var synd for dem der lige havde handlet der.



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:46
Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.

Velbekommen, men jeg synes at du virker til at vel nok kunne bryste dig af af være en af dk førerne eksperter inde for branchen.
Mht. CSN står jeg ved mine udtagelser, det skal dog ikke forstås på den måde at han bør sammenlingens med en ekspedident fra Fona eller Elgiganten. Men jeg ville have det ligeså fint med at få råd fra folk på dette forum, ergo var det ikke en service jeg vil betale for når jag kan få det gratis.
Du har da også helt ret i at i hvad jeg synes ikke nødvendigvis det som andre også synes, hvis det var tilfældet ville der jo ikke være et firma som csn. Det undre mig bare hvorfor folk vil betale ekstra for det, istedet for at få noget bedre udstyr.
Det er lidt som de folk (mest unge mænd) der køber en gammel bil, som de så poster 50.000-70.000.- i at "pynte" med divs. ting så den kommer til at ligne noget den ikke er, istedet for bruge deres penge på at købe en langt federe bil, der repræsentere det de i virkelighenden prøver at få den billige bil til at ligne. Jeg fatter det bare ikke



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu