recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber

 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 21:29
Det havde jeg ikke set Fabricius men Canal  Digital  Stiger jo også andre steder . Ja det er surt . 

Redigeret af janbau - 15-April-2010 kl. 21:30
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

moho forstår stadig ikke hvad du mener... men nok om det! Jeg må sige at jeg er meget forundret over denne modstand mod fiber. Hvordan kan det være?? fiber er fremtiden, det er TDC's 30-40 år gamle kobber kabler altså ikke. Må sige at jeg er meget stor fortaler for det el-selskaberne har gang i lige for tiden, nemlig det at bruge overskudspengene på at grave fiber ned i den danske jord. noget som TDC ikke rigtig har formået mens de har siddet på monopolet. Vil langt hellere have at el-selskaberne bruger deres overskudspenge til at invisterer i fremtiden, fremfor at stikke danskerne en check som alligevel går til unødigt forbrug.



Jeg tror ikke at det er fiber som folk er modstander af, men at det er elselskaberne som bruger VORES penge på noget som de dybest set ikke har forstand på, og som de overhovedet ikke er sat i verden til
Det bliver ihvertfald spændene at se når vores el-net bliver nedslidt, om så elselskaberne har beholdt nogen penge, eller om de hæver priserne, noget som ikke burde ske.

Iøvrigt har TDC Danmarks største fibernet og kunne uden videre nemt køre fiber ud til Familien Danmark, men hvor elselskaberne har pisset på deres kunder, så har TDC nogle aktionærer at stå til ansvar overfor, og som alle og en vil kræve overskud år efter år, og hvis du tror at Fibernet er en guldforretning, så prøv at spørge elselskaber hvor stort et overskud de generere på deres Fiber eventyr.
Det er ikke så meget udrulningen som koster kassen (det er selvfølgelig ikke billigt), men det er den sidste stykke vej indtil kunden, som virkelig koster kassen.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 21:25
Jeg vil også sige at fiber er fremtiden , se nu bare dem som modtager tv fra DVB - T nettet de har kun 1 Hd kanal lige pt da denne udbygning til MPEG - 4 er et fremskridt bevares . Bare en skam at det er så overbelastet fra starten af .
Det jeg mener her er at priserne hos Boxer og deres pakker er en del højere end det jeg giver Hos Profiber .
Eks Canal + Film koster 179 kr med 6 kanaler heraf en Hd kanal . hos Boxer får du tre kanaler for 209 kr

Efter sigende kan Canal Digital kunder få  Canal 9 og Tv 2 i Hd udgaver til Vm i fodbold .

Hos Profiber får man 15 / 15 mbit og 24 digitale kanaler for 298 Kr hvilket jeg synes er Billig .

Lige pt vil jeg faktisk tro At det er hos Profiber Man får det billigste Tv Hvis man holder sig Til  Canal Digital .

Det eneste jeg er lidt utilfreds over Hos Profiber er deres til tider meget svingende Kvalitet og manglende viden rent teknisk .

Spændende bliver det at se hvad der vil komme til at ske i fremtiden hos Profiber af nye Tiltag , konkurensen er blevet hård , har lige læst at Telia vil sælge  Stofa . 
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 21:05
Øv! Det er dæleme da en ret stor procentvis stigning Angry:
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

moho dine indlæg er som japanske haiku....
 
Så lad os tage konsekvensen Wink
 
 
長い長い前にはハイブリッドネットワークの開発の話、素朴な欲求一緒ファイバ、銅テレビ接続の溶融ようなものだった。
私はそれの電話会社に勤務した場合、私は夢中、など存在すべての抵抗だった人々から戸。これは、強制の一種と見られて、どのように多くのNJETに感謝した。
その後、アンテナ団体が安価なケーブルテレビシステムを開発することによって得ることができる場合は、より低い470MHzを_____を気にされた。ハイブリッドネットワークの需要が最大870MHzだったが。
 
言い換えれば、より多くの電流、今以上実行すると、人____はい____今現在、非常に水増し価格の繊維をしたい。はい、誰かが、おそらくトップ下はほとんどが、まだで値切ることができます。そして私たちの現在の経済のU -リードします。私はメディアのアナリストが地平線上に黒い雲を認識かと思っています。
 
これは、私は、著者オレGrünbaumを祝うようにするの希望的観測は、多くのトラックの実行していることは、このインスピレーション。それは"どのような方法でとなると私はデジャヴューに苦しんでいる積極的にそれがファイバ、ケーブルテレビにしています。"はい、これは負の振動ですが、どのように多くの悪影響についてのEL会社とケーブルテレビ書かれていないか?
 
オーフス、具体的なBrabrand住宅協会基本的なパッケージと住宅関連での生活は、ここStofaを引き起こすの住宅はここ数です。のフルパッケージの強制決済の来てグループのシェアは、私は予想したりthis番号を知る必要が、それが底lineに感じたする必要がありますmoreを。
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:23
moho dine indlæg er som japanske haiku....

Men som dvidebaek skriver så er det langt bedre for samfundet at elselskaberne går ud og investere deres penge i fremtidens infrastruktur frem for at sende pengene retur til øget forbrug. Om 10 år vil vi se tilbage på disse investeringer, som en milepæl i videnssamfundet i DK.

Modsat TDC så ser elselskaberne ikke 1-2 år frem i tiden, men 10-30 år frem i tiden - og der er ikke nogen tvivl om at selv kobber blot det sidste styk af vejen til hjemmet er en forældet tankegang (men økonomisk fornuftigt for et selskab (dvs. TDC) der har været til salg de sidste mange år)
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:25

moho forstår stadig ikke hvad du mener... men nok om det! Jeg må sige at jeg er meget forundret over denne modstand mod fiber. Hvordan kan det være?? fiber er fremtiden, det er TDC's 30-40 år gamle kobber kabler altså ikke. Må sige at jeg er meget stor fortaler for det el-selskaberne har gang i lige for tiden, nemlig det at bruge overskudspengene på at grave fiber ned i den danske jord. noget som TDC ikke rigtig har formået mens de har siddet på monopolet. Vil langt hellere have at el-selskaberne bruger deres overskudspenge til at invisterer i fremtiden, fremfor at stikke danskerne en check som alligevel går til unødigt forbrug.

Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 17:43
Som altid bidrager du med utrolig meget forvirring til tråden, moho :)
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 16:47
Når det jeg skriver er forkert, da må der ligge eller eksistere en rigtig version derude et sted?
Hvis samme EL selskaber vil se på sig selv om en konkurrent til de etablerede, hvilket inhold har samme selskaber overhovedet tænkt sig fordele?  Eller gælder dette spørgsmål ikke konkret nu? Nok citeret forkert, men personen jeg kan sætte navn på er Preben Pedersen.
Om de der TV Metre målinger også har eller får konsekvenser for, hvad man rent faktisk ser af programmer ____ i forhold til Fiber udbydere fra EL selskabernes side.


Redigeret af moho - 15-April-2010 kl. 16:51
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 16:35
Nogen synes måske Fibre er en god ting, dog fangede jeg ordene "Sende igennem en flere kilometer Tyk Glasvæg".  Wink Hvilket ikke kan gøres straffrit og formodentligt kun med digitale signaler (dette sidste er min egen udlægning). Mit problem er også om jeg vil spare nogle håndører ved Skifte El leverandør (  ), købe spareskinner, og så ellers lade kronerne rulle frit for have Fiber ind i huset, eller hvad misforstår jeg netop HER?

Redigeret af moho - 15-April-2010 kl. 16:38
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 16:18
For længe længe siden talte man om udbygningen af hybridNettet, slags blåøjet ønske om sammen smeltning af Fibre og Kobber Tv forbindelser.
Hvis jeg dengang arbejdede for Telefon selskaberne, var jeg blevet tosset, af al den modstand som eksisterede, bl.a. hos Parcelhus folket. Dette blev opfattet som en slags tvang, hvor mange takkede NJET.
Det var dengang antenneforeningerne kunne slippe billigere ved udbygge Kabel Tv anlæg, vel at mærke _____ lavere end 470MHz. Mens kravet til Hybridnettet var op til 870MHz.
 
Med andre og mere aktuelle ord, nu ER løbet kørt, de som gerne vil komme med fibre ____ YES ____ men nu Idag til hvilke, meget opskruede priser.  Ja nogen kan vel prutte sig til lidt lavere men stadig i toppen. Og så i vores nuværende økonomiske U-føre. Jeg tænker på hvad Medie analytikere aner af sorte skyer i horisonten.
 
Dette vil jeg takke forfatteren Ole Grünbaum for, altså denne inspiration af ting, hvor ønsketænkningen kører meget af sporet. Jeg lider af Deja Vue når det kommer til "På nogen måde se positivt når det drejer sig om Fibre og Kabel Tv". Ja, dette er negative vibrationer men hvormange har ikke skrevet negativt om EL selskaber og Kabel Tv?
 
Antallet af boliger her i Århus, som hos Stofa kun har Basispakken og som Bor i Boligforeninger, her konkret Brabrand Boligforening. Procentvis fordeling af den gruppe som er kommet ud af tvangsmæssig betaling af Fuldpakken, jeg forventer ikke eller kræver vide dette tal, mere at det må kunne mærkes på bundlinjen.


Redigeret af moho - 15-April-2010 kl. 16:28
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:42
Moho: Hvad snakker du om???
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu