recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iStar Mini - Problemer med MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiStar Mini - Problemer med MKV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: iStar Mini - Problemer med MKV
    Sendt: 14-April-2009 kl. 08:12
Jeg har pludselig fået problemer med at afspille MKV filer. Det er aldrig noget jeg har haft problemer med før. Den har afspillet alt jeg har kastet efter den i det halve år jeg har haft den, men nu begynder jeg som sagt at få problemer.

Jeg mener ikke selv jeg har ændret noget, som skulle have indflydelse på det, men noget er der jo sket.

Mine film ligger på en Drobo som er tilsluttet en Mac Mini med firewire. Mac Minien er tilsluttet min Apple Airport extreme router med ethernet kabel og videre med ethernet kabel til iStar Minien. Drobo, Mac Mini, iStar Mini og routeren er blevet genstartet flere gange uden at det hjalp.

Det er kun nogen MKV filer jeg har problemer med. Andre afspilles som de skal. Problemet ses ved at filmen afspilles meget hakkende og går i stå op til 30 sekunder af gangen.

Det ser fuldstændig ud som dengang jeg prøvede at streame trådløst til iStar minien via et accesspoint, men nu er alt forbundet med kabler, så der burde jo ik være problemer.
But did you die?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 09:00
Er det de samme MKV filer som der pludseligt er opstået problemer med, eller er det nye filer? Kunne det tænkes at der er brugt en ny enkoder til at danne MKV filerne med??

Der er lige kommet en ny firmware til iSTAR Mini'en - har du prøvet den?

-Kent

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Det ser fuldstændig ud som dengang jeg prøvede at streame trådløst til iStar minien via et accesspoint, men nu er alt forbundet med kabler, så der burde jo ik være problemer.


For at isolere problemet: prøv at afspille direkte fra en USB disk. Hvis det ikke hakker, har du med 99% sandsynlighed et netværksproblem.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 22:19
Ang. opdatering af firmware har jeg altid troet at den automatisk hentede nyeste opdatering når man klikkede på "check for firmware update" under "maintenance" i setup. Men man skal åbenbart selv hente opdateringen og lægge den ind på en USB fætter?

Men når jeg så henter den nyeste firmware fra www.hdlife.com og smider den ind på iStar, siger den: "Update failed - Wrong update image size". Jeg vil ikke afvise at jeg har gjort noget forkert, for download sektionen på www.hdlife.com er da nok det mest rodede crap jeg længe har set. Jeg har vist brug for en step by step guide ;)

Prøver lige at smide nogle nogle MKV filer over på en usb disk og se om problemet også opstår her.
But did you die?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 09:11
Jeg kan ikke lige finde nogen firmware på www.hdlife.com - jeg plejer at hente dem på www.istarhd.com

Anyway, så skal du bare unzippe indholdet på en USB-stick. Boote iStar'en med USB'en i (jeg ved faktisk ikke om USB-hotplug virker?). Vælge USB "kilden" og tage det højre ikon (det som ligner et ark med tekst på).

På den nyeste firmware er teksten på et asiatisk sprog, men det plejer at være på engelsk (måske har de fået rettet det nu?) - klik på det øverste link, så går resten af sig selv...

-Kent

Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 10:30
Det var mig der tastede forkert. Mente www.hdinlife.com, men så vidt jeg kan se er siden identisk med www.istarhd.com.

Firmwaren jeg har hentet er med asiatisk sprog så det må være den samme vi taler om. Jeg har gjort fuldstændig som du beskriver, men det virker som sagt ikke
But did you die?
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 10:59
Nu har jeg prøvet at hente opdateringen igen og installeret den fra en anden USB disk, men den siger stadig "Update failed - Wrong update image size".

De 2 filer jeg har hedder 50-17-090201-15-QPG-403-000.bin og 爱视达升级 1.3.htm.

Er det korrekt???
But did you die?
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 11:33
Nyeste firmware til Istar Minien finder du her
Panta rei
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 11:53
Ja det er der jeg har hentet fra. Går udfra det er nederst på siden hvor der står "new Istar 090327 firmware for HDMI1.3"
But did you die?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:00
Nu er det vel HDMI1.3 versionen af iSTAR'en du har, ik'? Ellers skal du bruge HDMI1.1 firmwaren...

Ligger filerne i roden af USB-stick'en (altså: du har ikke lavet en mappe på USB'en, hvor du har pakket dem ud i)?

-Kent

Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:11
Ja det er selvfølgelig 1.3 versionen jeg har ;) Og ja filerne ligger i roden.
But did you die?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:21
Hvis firmwaren i din boks er for gammel, så kan du ikke opgradere direkte til den nyeste - prøv at installere 0612 og/eller 1023 først...

-Kent

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu