recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan renses en Panasonic DMR-EH maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSådan renses en Panasonic DMR-EH maskine

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heinrich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2008
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan renses en Panasonic DMR-EH maskine
    Sendt: 26-April-2009 kl. 01:19
Der er nok dem der har opdaget at deres Panasonic DMR-EH maskine er begyndt at blive langsommere til at loade en DVD eller ligefrem kan finde på at begynde at brokke sig med at man skal undersøge den DVD man lige har smidt i, selv om at den eks. er helt ny.

I de fleste tilfælde er det reelt kun at laseren lige skal renses fordi den er beskidt. Jeg har selv lige renset laseren i min DMR-EH585 (EH58 her hjemme), så det har jeg lige captured et par billeder af.
Efter rensningen kan jeg fortælle at jeg fik nedsat næsten 8sek load tid til sølle 2sek.

Det du skal bruge til rensningen er noget Isopropylalkohol og et par vatpinde.

Først så skruer du låget af din HDD optager og så skal du skrue de 4 stjerneskruer af drevets top.


Så har du adgang til laseren, som sidder vist på billedet.


Vatpinden dypper du så i lidt Isopropylalkohol og tører blødt og forsigtigt laseren af med cirklende bevægelser, dernæst tører du så laseren efter med en tør vatpind og puster evt. stille og roligt på laseren for at få evt rester til at fordampe.

Så er det bare at lægge låget tilbage på drevet, skrue det fast og på med optagerens låg igen og det var det.
Din DMR-EH's drev er nu lige så funktions dygtigt igen som dengang du købte den.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:46

 

 Den metode er ikke alene gældende for den maskine, men for Recordere eller PC drev generelt, og kan redde den fra en besøg på værkstedet, med deraf følgende udgifter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Heinrich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2008
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 14:42
Eller et par ture til Tyskland pga. det, min er købt dernede
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu