recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tips : Gode Apps til iPhone/Touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTips : Gode Apps til iPhone/Touch

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Emne: Tips : Gode Apps til iPhone/Touch
    Sendt: 26-Juli-2010 kl. 12:20
Jeg bruger Squeezze box duet og iPeng. Squeeze box er sat sammen med min B&O piber.
Det er verdensklasse !!
Har ikke brug for andet anlæg.
 
Jeg har også rodet med Remote. Men det kræver man har 100 % styr på tags af musik i iTunes og jeg er ikke lige den store "itunes ørn".
 
Morten
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Despoint Despoint skrev:

Jeg bruger: iTunes - Airport Express - Remote
Og det fungerer fandeme godt! Det får i hvertfald en anbefaling herfra! 
 
Det er noteret. Wink Det lyder ganske spændende. Jeg kører i øjeblikket med en Airport Extreme, så det var måske også en mulighed for at bygge lidt bro i stuen, så hele lejligheden kunne dækkes fornuftigt (læs. 100%) ind. Tak for dit indput. Efter hvad jeg har læst rundt omkring virker det også som den løsning med størst "lækkerheds-faktor". Clap
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 14:42
Jeg bruger: iTunes - Airport Express - Remote
Og det fungerer fandeme godt! Det får i hvertfald en anbefaling herfra! 
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 14:08
Nu er jeg helt grøn hvad angår iTelefon og alt det der, men hvilket fungerer efter jeres mening bedst og giver det bedste udbytte når man taler styring af sin musik via iPhone:
 
iTunes + Airport Express + Remote App.
 
eller..
 
iTunes (eller andet musikprogram) + Logitech Squeezebox Duet + iPeng App.
 
eller.. en helt anden kombination..?
 
Hvilken kombinations mulighed fungerer bedst? Jeg har nemlig kun telefonen lige nu, men har længe overvejet noget smart til styring af min musik i stuen. Sonos er udelukket, grundet prisen. :-)
Til top
Thea. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:10
De apps jeg har bruger mest tid på/mest nyttige:
 
1. Flight Control (6 kr,-) Et fly spil hvor du skal styre flyene, uden de rammer ind i hinanden.
2. Rat on Scooter (6 kr,-) Et spil med rotten, også kendt fra (Rat on Run, 6kr,-) Hvor du skal hoppe på de forskellige platformer.
3. Rat on Scooter som nævnt før. Et platform spil med rotten, også kendt fra (Rat on Scooter, 6kr,-)
4. JustRunFree. Utrolig vanedannende, og sjovt spil. Rigtig god tidsrøver. (Free)
5. Facebook. Hvis man er oprettet der. (Free)
6. iMSN+ Free. Hvis man har MSN. Der kan bådes opdateres status, skiftets status, og ikke mindst skrive. (Free)
7. Tap Studio. Lav din helt egen Guitat Hero bane, med musik fra din iPhone/Touch. Vælg et musik nr, og vælg hvor der skal trykkes. Banen kan gemmes og spilles igen og igen. (Free)
8. Fluid. Utrolig flot entertainment apps er landet. Leg med vandet, til et rigtig flot stykke musik. (Free)
9. Traffic Rush. Et fedt spil, hvis du kan lide at slå dine venners highscore, eller bare din egen. Indtil videre er det gratis. Men skynd dig! Hvem ved hvornår det koster penge?. (Free)
 
Det var en liste over mine yndlings apps. Der er self. mange flere. Men det vil tage laaang tid hvis jeg skulle skrive dem ned Tongue
 
Theaö
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 13:04

Runkeeper er en superfed app. Jeg bruger den altid når jeg løber - sjovt nok ikke i øjeblikket, da jeg render rundt men en kraftig forstuvning.
Den giver en god oversigt over dine ture, som du kan se enten på iPhone eller online. Både med ruter på kort, og med alle de data der måtte være.
Samtidigt kan den løbende give dig opdateringer om hvor hurtigt du løber (fx. hver km) via lyd.
Den har også et GUI som er nemt at overskue hvis man fx har den siddende i en holder på overarmen.
Eneste problem er faktisk at man bliver lidt "resultat-afhængig" af den og man bliver helt ked af det når man ikke kan få data fra sine ture i regnvejr (jeg har ikke fundet en holder endnu hvor jeg tør løbe med den i regnvejr ihvertfald).

De har også annonceret live-opdateringer, så man kan opdatere position og rute i realtime til hjemmesiden. Så kan venner/familie sidde og følge med online mens man løber marathon eller lignende.
Det kræver dog vistnok et VIP medlemsskab på deres hjemmeside (såvidt jeg husker).

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:42
Et par apps som jeg er glade for:

pUniverse: Ikke noget jeg går meget op i men sjovt at kunne holde styr på stjerner og planeter, satelit og ISS overflyvninger i real time med børnerne.
Moneybook: God program til at holde styr på rådighedsbeløb .
iBomber: sjovt gratis tids-fordriv (dog lidt ensformet).
Runkeeper: Har lige købte denne app og har ikke haft mulighed for at afprøve den endnu (sidder med en overbelastnings skade på foden pt ) men den ser god ud.
Convert rigtig god "konversion" app.
Guitar Toolkit Nu spiller jeg ikke guitar som sådan men jeg vil gerne lære det hvis jeg nogen sinde får tid til det. Men jeg er trommeslager og så synes jeg at den er næsten pengene værd bare for metronomen.

Og så en håndfuld andre, nogen som har været nævnte før:

IMDB
Facebook
Karolines Køkken
Tiger Woods PGA tour
Skype (kunne være rart hvis man kunne bruge den over 3G)
Rotten Tomatoes
Tom Tom
3D mini Golf
Engadget
iStayFit
Tap & Track
eBay

I love my iPhone
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370












Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 10:39
jeg har ingen film i hd format, så jeg har ingen problemer med mine filer.

jeg må se at få kigget på at åbne op for min router, så kan der også tilgås adgang til film fra fremmede netværk, så bliver det for alvor spændende.


Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Nogen der har prøvet "AirVideo"

der installeres et "serverprogram" på pc eller Mac hvorpå der udvælges mapper hvor der forefindes film, derefter tilsluttes iphone via wifi til denne "server" og så er der pludselig tilgang til samtlige film, næsten uanset hvilket format disse ligger i, for "serveren" tilpasser dem til iphoneformat mens filmen afspilles. 

Der findes en light version der tillader et par film, men giv blot de 18 kr som den fulde version koster. 

Den må også være super til ipad...
Det der ligner et super program. Har selv tidligere brugt Orb, men har aldrig fået det til at virke rigtigt, og interfacet har virket lidt kluntet. Airvideo ser ud til at virke fremragende, og jeg har da også smidt 18kr efter det for at få det testet noget mere.

Det afspiller uden problemer mine SD optagelser fra MediaPortal (.ts format). HDTV optagelser ser også ud til at virke, dog virkede den ene jeg prøvede fra DR HD ikke. Kvaliteten af en konverteret fodboldkamp fra TV3+ HD er dog ikke specielt god, men det er nok et spørgsmål om at deres live-konvertering ikke klarer de hurtige bevægelser og panoreringer så godt.

Diverse andre filer, inkl. HD har virket fint.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 23:04
Nogen der har prøvet "AirVideo"

der installeres et "serverprogram" på pc eller Mac hvorpå der udvælges mapper hvor der forefindes film, derefter tilsluttes iphone via wifi til denne "server" og så er der pludselig tilgang til samtlige film, næsten uanset hvilket format disse ligger i, for "serveren" tilpasser dem til iphoneformat mens filmen afspilles. 

Der findes en light version der tillader et par film, men giv blot de 18 kr som den fulde version koster. 

Den må også være super til ipad...
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:12
Hej
 
Jeg har læst det meste af tråden, men vil lige nævne nogle få også gode apps, som ikke er blevet nævnt endnu. I må undskylde, hvis der er gengangere i forhold til tidligere.
 
PS Mobile: Photoshop til Iphone. Gratis.
TaxiFind: Finder den næste taxicentral, man kan ringe til, der hvor du er. Gratis.
DMI Byvejret: Finder vejrudsigten i den nærmeste større by, som du befinder dig i/ved. Gratis.
Tanslator samt Lite ordborg fra Gyldendal: Forholdsvis god oversættelse af ofte benyttede ord. F.eks. Engelsk --> Dansk. Gratis.
TV2Beep: Dansk elektronik nyhedssite. Gratis.
 
Med venlig hilsen
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 15:54
Jeg er ny på iphone og skimmede lige tråden... Mange små fede apps.
 
IMDb TV and Movies (free og mega sej)
Livescore (fin oversigt over dagens fodboldkampe)
 
Og så er jeg rystet over hvor sej Ipeng er til min Squezzebox Duet!!
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu