recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED kontra plasma/LCD, teori og praksis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLED kontra plasma/LCD, teori og praksis

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 00:55
Vasif! Nu ved jeg ikke, hvor i verden du bor henne... Jeg har ikke undersøgt det her i Esbjeg, men jeg skal nok gøre det, når jeg får tid og lyst. Det bliver ikke i denne uge, men jeg skal nok huske det.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Vasif! Nu ved jeg ikke, hvor i verden du bor henne... Jeg har ikke undersøgt det her i Esbjeg, men jeg skal nok gøre det, når jeg får tid og lyst. Det bliver ikke i denne uge, men jeg skal nok huske det.


Det må du meget gerne. Egentlig var det hele ment som en lille reaktion, men kan godt se, at jeg skal have fat i et ordentligt kamera, og lidt mere professionel opstilling. Bor i Storkøbenhavn.


Redigeret af vasif - 14-Maj-2009 kl. 01:02
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Du kan godt tage gode billeder af dit tv og også se om billedet er pænt
'

Hvordan kan du vurdere billedet? Det bliver jo vist på en helt anden skærm (din monitor)

Hvis du tog billedet af ovenstående Panasonic og viste det på ovenstående Samsung, ville det så blive pænere?

Man kan ikke vurdere kvaliteten af en skærm ved at se på et foto af skærmen på en helt anden skærm (kameraet har også stor indflydelse).

Derudover kan man da slet ikke konkludere noget om plasma kontra LCD ved at se to tilfældige brugeres fotos af deres setup - hvem siger at skærmene overhovedet er tæt på at være korrekt indstillede.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Er det bare mig, eller står dette LCD-TV bare mere naturligt og mere korrekt end ovenstående Panasonic? Syntes det er to vidt forskellige billeder. Selvfølgelig er det svært at vurdere ud fra tilfældige kameraer, som ikke er egnet til formålet, hvoraf billederne ikke repræsenterer virkeligheden ordentlig, samtidig med differentielle billeder, men alligevel. Hvilket billede er bedst? Kan ikke huske filmens navn på første billede, men billedet minder stadigvæk meget om nedenstående billede fra Rambo på mit Tv.

Det første billede er taget fra en bruger herinde. Håber ikke det gør noget:) Måske skal man spørge om lov først?



Det er FULDSTÆNDIG UMULIGT at vurdere noget som helst ud fra to billeder på den måde. Kameraerne og de skærme vi ser billederne på præger dem begge, og så ved vi jo overhovedet ikke om de film vi kigger på ser ud som de skal se ud. Rambo IV skal ikke se 'naturlig' ud; den skal se ud som Rambo IV. Og det samme kan siges om filmen på den øverste skærm. Korrekt billedkvalitet er ikke 'naturlig'; det er korrekt i henhold til de givne standarder, så man giver filmskaberen mulighed for at præge filmens udseende i henhold til hvordan han har tænkt sig at filmen skal se ud.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 10:27
Korrekt billedkvalitet er nemlig at en skærm kan gengive det billede som filmskaberen har lavet. Ikke hvad vi synes ser bedst ud.

det er der så nogle standarder for. Desværre er det ikke mange skærme som kan gengive disse. Det er ikke noget man kan indstille sig ud af. Dog kan en del komme tæt på ved kalibrering.
dette er plasma bedst til i mine øjne. Hvis man synes et billede er dårligt på en film, så er der en grund til det. Et eksempel film 300, der var jo magne som sagde billede var grynet. Det skal være grynet for det har  instruktør bestemt. Selvom et px80 kan vise et godt billede, så kan den overhovedet ikke vise filmen som en pio 5090. sortniveau farver samt billedbehandlings systemet som gør forskellen.
Men hvis et pio står forkert, kan den heller ikke vise film ordentlig.  

Redigeret af xcardman - 14-Maj-2009 kl. 10:42
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:01
Dvs. uden en ISF-Kalibrering kan man overhovedet ikke vurdere, hvordan filmen nogenlunde skal se ud?

Dvs. det er de færreste herinde som kan sige, at deres fjernsyn groft sagt leverer et korrekt billede!

Men jeg medgiver, at billederne ikke kan bruges til så meget.

PS: Samsungen er kalibreret med DVE.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:04
Billederne kan, for at sige det lidt groft, ikke bruges til noget som helst. Du kan i hvert fald ikke bevise at Samsungen har bedre billedkvalitet, og det er der vel heller ingen tvivl om, at det ikke har, og aldrig får.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Dvs. uden en ISF-Kalibrering kan man overhovedet ikke vurdere, hvordan filmen nogenlunde skal se ud? Dvs. det er de færreste herinde som kan sige, at deres fjernsyn groft sagt leverer et korrekt billede!Men jeg medgiver, at billederne ikke kan bruges til så meget. PS: Samsungen er kalibreret med DVE.


Men du ved ikke om Panasonic'en overhovedet er kalibreret med noget som helst.

Derudover ser du billedet på din monitor, som slet ikke er kalibreret og har et helt andet sortniveau og kontrast end de to tv.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Dvs. uden en ISF-Kalibrering kan man overhovedet ikke vurdere, hvordan filmen nogenlunde skal se ud?

Dvs. det er de færreste herinde som kan sige, at deres fjernsyn groft sagt leverer et korrekt billede!

Men jeg medgiver, at billederne ikke kan bruges til så meget.

PS: Samsungen er kalibreret med DVE.




det har du helt ret i, men selvom det ikke viser et korrekt billede. Så er 99 procent sikkert tilfreds med deres tv.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Billederne kan, for at sige det lidt groft, ikke bruges til noget som helst. Du kan i hvert fald ikke bevise at Samsungen har bedre billedkvalitet, og det er der vel heller ingen tvivl om, at det ikke har, og aldrig får.


Jeg er ikke ude på at decideret bevise noget, men i bund og grund kan man sige, at der ikke er grund til at købe dyre og bedre fjernsyn idag, hvis man ikke indstiller dem ordentligt. Jeg kan i bund og grund købe et billigt Samsung, få det ISF-kalibreret, og så få et bedre og mere korrekt billede end så meget andet, som er væsentligt dyrere, og ikke kalibreret. Jeg ser folks Panasonic-skærme hjemme hos kunder en gang imellem, og selvom det er sat til Cinema-mode, og alt finurligt er slået til, står det ikke bedre end det jeg selv har.  




Redigeret af vasif - 14-Maj-2009 kl. 11:18
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Dvs. uden en ISF-Kalibrering kan man overhovedet ikke vurdere, hvordan filmen nogenlunde skal se ud?

Dvs. det er de færreste herinde som kan sige, at deres fjernsyn groft sagt leverer et korrekt billede!

Men jeg medgiver, at billederne ikke kan bruges til så meget.

PS: Samsungen er kalibreret med DVE.




det har du helt ret i, men selvom det ikke viser et korrekt billede. Så er 99 procent sikkert tilfreds med deres tv.


Enig, men det er nu meget slående, at folk idag taler om, at deres Tv er korrekt osv, men det måske i bund og grund kun er korrekt i deres egen underbevidsthed. Jeg er ikke selv hellig.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Dvs. uden en ISF-Kalibrering kan man overhovedet ikke vurdere, hvordan filmen nogenlunde skal se ud? Dvs. det er de færreste herinde som kan sige, at deres fjernsyn groft sagt leverer et korrekt billede!Men jeg medgiver, at billederne ikke kan bruges til så meget. PS: Samsungen er kalibreret med DVE.


Men du ved ikke om Panasonic'en overhovedet er kalibreret med noget som helst.

Derudover ser du billedet på din monitor, som slet ikke er kalibreret og har et helt andet sortniveau og kontrast end de to tv.


Jeg er ikke ude på at decideret bevise noget, men i bund og grund kan man sige, at der ikke er grund til at købe dyre og bedre fjernsyn idag, hvis man ikke indstiller dem ordentligt. Jeg kan i bund og grund købe et billigt Samsung, få det ISF-kalibreret, og så få et bedre og mere korrekt billede end så meget andet, som er væsentligt dyrere, og ikke kalibreret. Jeg ser folks Panasonic-skærme hjemme hos kunder en gang imellem, og selvom det er sat til Cinema-mode, og alt finurligt er slået til, står det ikke bedre end det jeg selv har.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu