recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED kontra plasma/LCD, teori og praksis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLED kontra plasma/LCD, teori og praksis

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Men man kan diskutere frem til juleaften. Jeg vil prøve at tage nogle ordentlige billeder på et tidspunkt, med den korrekte opsætning. Så kan vi tage den derfra. Jeg kan godt se, at vi måske diskuterer på et lidt billigt grundlag.


Du kan jo ikke tage billeder og bruge dem til noget som helst, uanset hvor godt du tager dem! Sådan nogle ting her kan kun ses IRL, fordi både kamera og skærm kommer imellem skærmene og øjnene der skal se.

Jeg kan ikke se hvad det du vil med de her indlæg. Jeg ved ikke om du endnu har forstået hvad det korrekte billede handler om, og jeg forstår ikke hvorfor din mission er at få folk til at købe flere LCD tv, som om der ikke sælges nok af dem i forvejen.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Men man kan diskutere frem til juleaften. Jeg vil prøve at tage nogle ordentlige billeder på et tidspunkt, med den korrekte opsætning. Så kan vi tage den derfra. Jeg kan godt se, at vi måske diskuterer på et lidt billigt grundlag.


Du kan jo ikke tage billeder og bruge dem til noget som helst, uanset hvor godt du tager dem! Sådan nogle ting her kan kun ses IRL, fordi både kamera og skærm kommer imellem skærmene og øjnene der skal se.

Jeg kan ikke se hvad det du vil med de her indlæg. Jeg ved ikke om du endnu har forstået hvad det korrekte billede handler om, og jeg forstår ikke hvorfor din mission er at få folk til at købe flere LCD tv, som om der ikke sælges nok af dem i forvejen.


Du mener ikke, at billederne på side 1, kan give et overordnet fingerpeg peg om forskellen på de to skærme? Jeg kan godt se væsentlige forskelle. Måske ikke ned til mindste detalje, men mindre kan gøre det. Selv ved at sætte det til mit Tv via et USB, kan jeg se forskellen.

Jeg prøver jo netop også at fortælle folk, at de skal stræbe efter at indstille deres Tv ordentligt, om det er LCD eller Plasma, så de kan komme så tæt på den korrekte billedgengivelse som muligt. Jeg har jo nærmest ikke skrevet om andet. Mit Tv i stuen er blandt andet selv kalibreret af Otto.

Det er syndt at afskrive LCD, fordi folk tror det har en ringe billedgengivelse, ligesom det er syndt,  at den almene forbruger har et forkert syn på Plasma af andre årsager. Jeg er egentlig ligeglad med hvad folk køber, men ønsker at folk giver det en fair chance. Lige så mange folk som har et forkert syn på Plasma, har en urimeligt indgangsvinkel til LCD.










Redigeret af vasif - 14-Maj-2009 kl. 14:22
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 19:58

Jeg bakker lige Naira op her. At tro at man kan sammenligne to billeder, taget med uspecificerede kameraer, under helt forskellige forudsætninger, er helt forkert anskuet. At det ene så ydermere er taget med et mobilkamera, der teknisk set er så underlegne, at farvegengivelsen i bedste fald er i samme region af CIE-diagrammet, gør bestemt ikke tingene bedre.

Du kan til nød sige noget om sortniveauet mellem to TV, hvis du fotograferer dem side om side, men farvekvaliteten kan du stadig ikke vurdere, da farveprofilen i dit kamera med garanti ikke vil være indstillet korrekt - med mindre du tilfældigvis har lavet en korrigering af hvidbalancen inden du skyder billedet. Skal vi naivt gætte på at det ikke er gjort for de to tilfældige billeder du har fundet i et forum?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu